چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۰۰:۱۰
ورزشی - کد خبر : 2350
چهارشنبه، ۳۰ بهمن، ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰

تیم ملی کشتی فرنگی ایران قهرمان آسیا شد

هدایت تیم ملی کشتی فرنگی ایران بر عهده محمد بنا بود، در رده بندی تیمی ایران با 190 امتیاز به عنوان قهرمانی رسید و تیم های ازبکستان با 146 و قزاقستان با 136 به ترتیب دوم و سوم شدند.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران قهرمان آسیا شد


در سی امین دوره رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا که به میزبانی هندوستان و از تاریخ 29 تا 30 بهمن ماه برگزار شد تیم ملی کشورمان به مقام قهرمانی دست پیدا کرد، ملی پوشان ایرانی با کسب 5 نشان طلا، یک نقره و سه برنز به این عنوان دست یافتند. نتایج کشتی گیران کشورمان در این رقابت ها به شرح زیر است:


در وزن 55 کیلوگرم، پویا ناصر پور پس از استراحت در دور نخست حریفانی از کره جنوبی و هندوستان را شکست داد تا راهی فینال شود. ناصر پور در فینال با یک نمایش خوب موفق شد با نتیجه 8 بر صفر مقابل حریف ازبکستانی به برتری رسیده و مدال طلا را ازآن خود کند.
در وزن 60 کیلوگرم، مهدی محسن نژاد دور اول را استراحت کرد و سپس کشتی گیر عراقی را مغلوب کرد، وی در نیمه نهایی مقابل حریفی از قزاقستان شکست خورد و به دیدار رده بندی رسید. محسن نژاد برای کسب نشان برنز مقابل نفر سوم جهان از قرقیزستان به پیروزی دست پیدا کرد.
در وزن 63 کیلوگرم نیز میثم دلخانی در دور اول با قرعه استراحت رو به رو شد، دلخانی با پیروزی مقابل یامادا از ژاپن راهی نیمه نهایی شد اما در این مرحله به دارنده مدال برنز المپیک ازبکستانی باخت و به دیدار رده بندی راه یافت. وی در رده بندی به سختی و با نتیجه 2 بر یک از سد کشتی گیر قزاقستان گذشت و صاحب نشان برنز شد.
در وزن 67 کیلوگرم، حسین اسدی ابتدا نماینده تاجیکستان را مغلوب کرد و در دور بعدی هم حریف قزاقستانی را 8 بر صفر مغلوب کرد. اسدی در نیمه نهایی برابر قهرمان جهان از کره جنوبی شکست را پذیرفت و به مسابقه رده بندی رفت. در رده بندی برابر رقیب ژاپنی با نتیجه 5 بر 3 پیروز شد و به نشان برنز رسید.
در وزن 72 کیلوگرم امین کاویانی نژاد دور اول را استراحت داشت و سپس با غلبه بر حریفانی از چین تایپه و قرقیزستان به مسابقه فینال رسید. وی در دیدار پایانی مقابل ابراگیم ماگمدوف از قزاقستان با نتیجه 8 بر صفر پیروز شد و به نشان خوش رنگ طلا دست پیدا کرد.

 


در وزن 77 کیلوگرم پژمان پشتام در دیدار نخست حریف ازبکستانی را شکست داد و در مرحله بعدی از سد اوروکوف تاجیکستانی گذشت، پشتام در نیمه نهایی مقابل رنات از قرقیزستان به برتری 5 بر صفر دست یافت و به فینال مسابقات راه پیدا کرد. وی در مسابقه نهایی به مصاف شادوکایف ازبکستانی رفت و با نتیجه 10 بر یک مغلوب شد و به مدال نقره دست یافت.
در وزن 82 کیلوگرم مهدی ابراهیمی با سرگروهی در گروه خود به نیمه نهایی رسید و در این مرحله در یک مبارزه دشوار مقابل موراتف ازبکستانی پیروز شد تا راهی فینال شود. ابراهیمی در فینال مقابل حریف کره ای با نتیجه 3 بر یک پیروز و به نشان طلا دست پیدا کرد.
در وزن 87 کیلوگرم بهروز هدایت دور اول را استراحت کرد و در دور دوم نائب قهرمان جهان از ازبکستان را شکست داد و به نیمه نهایی رسید، هدایت در این مرحله و درحالی که با نتیجه 7 بر صفر از حریف پیش بود به دلیل مصدومیت از مسابقه انصراف داد و بازنده اعلام شد، همچنین وی در دیدار رده بندی هم حاضر نشد.
در وزن 97 کیلوگرم محمدهادی ساروی پس از استراحت در دور اول با برتری مقابل حریف هندوستانی به نیمه نهایی رسید، ساروی در این مرحله به مصاف محموداف قرقیزستانی رفت و با ضربه فنی این حریف را شکست داد تا به فینال برسد. وی در مسابقه فینال با نتیجه 5 بر دو سی یئول لی از کره جنوبی را مغلوب کرده و نشان طلا را به دست آورد.
در وزن 130 کیلوگرم هم امین میرزازاده ابتدا حریف قزاقستانی را به سختی مغلوب کرد و در نیمه نهایی مقابل سونودا از ژاپن با نتیجه 6 بر یک پیروز شد. میرزازاده در دیدار نهایی برابر نفر سوم جهان از کره جنوبی به پیروزی 9 بر صفر دست یافت و مدال طلا را با شایستگی ازآن خود کرد.


هدایت تیم ملی کشتی فرنگی ایران بر عهده محمد بنا بود، در رده بندی تیمی ایران با 190 امتیاز به عنوان قهرمانی رسید و تیم های ازبکستان با 146 و قزاقستان با 136 به ترتیب دوم و سوم شدند.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!