شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۱۳:۵۹
اروپا و آمریکا - کد خبر : 16063
دوشنبه، ۱۶ خرداد، ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

تیراندازی در سه شهر ایالات متحده، 9 کشته برجای گذاشت

تیراندازی در سه شهر آمریکا در روز گذشته، 9 نفر را کشت و 22 نفر دیگر را مجروح کرد که آخرین حادثه در پی شیوع خشونت های مسلحانه در پی سه تیراندازی دسته جمعی است که ایالات متحده را به لرزه درآورده است.

تیراندازی در سه شهر ایالات متحده، 9 کشته برجای گذاشت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، به گفته پلیس، در فیلادلفیا، درگیری بین دو مرد به درگیری مسلحانه تبدیل شد که گلوله‌هایی به داخل یک کافه و رستوران شلوغ شلیک شد و سه نفر کشته و 12 نفر زخمی شدند.

به نقل از رویترز، به همین ترتیب، یک تیراندازی در نزدیکی یک بار در چاتانوگا، تنسی، بعد از نیمه شب شنبه رخ داد که به گفته پلیس، سه کشته و 14 زخمی برجای گذاشت.

تلویزیون WEYI به نقل از بیانیه پلیس گزارش داد که در تیراندازی دیگری در ساعات اولیه یکشنبه، سه نفر در ساگیناو، میشیگان کشته و دو نفر زخمی شدند. به گفته پلیس، برخلاف دو مورد دیگر، که افراد حاضر در صحنه که دخالتی نداشتند بر اثر تیراندازی کشته شدند، هر پنج نفر در تیراندازی میشیگان در این حادثه دخیل بودند.

در هیچ یک از تیراندازی ها تا عصر یکشنبه هیچ مظنونی بازداشت نشده بود.

این خشونت ها در حالی رخ می دهد که جوامع در سه شهر دیگر هنوز از قتل‌عام‌هایی که طی آن ها، 10 نفر در یک خواربارفروشی در بوفالو نیویورک، 21 قربانی در یک مدرسه ابتدایی در تگزاس و چهار نفر در یک ساختمان پزشکی در تولسا اوکلاهما کشته شدند، غمگین هستند و در شوک بسر می برند. 

طرفداران ایمنی اسلحه، دولت ایالات متحده را تحت فشار قرار می دهند تا اقدامات قوی تری برای مهار خشونت با سلاح انجام دهد.

به گفته گروه تحقیقاتی خصوصی " Gun Violence Archive"، حداقل 240 تیراندازی جمعی در سال جاری تاکنون در ایالات متحده رخ داده است. تیراندازی دسته جمعی را به عنوان تیراندازی ای تعریف می کند که در آن حداقل چهار نفر به استثنای تیرانداز مورد اصابت گلوله قرار می گیرند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه از کنگره خواست تا سلاح‌های تهاجمی را ممنوع کند، بررسی‌های سوابق افراد را گسترش دهد و سایر اقدامات کنترل اسلحه را برای رسیدگی به تیراندازی‌های جمعی اجرا کند.

کریس مورفی، سناتور دموکرات ایالات متحده که روی مذاکرات دو حزبی ایمنی اسلحه کار می کند، روز یکشنبه گفت که فکر می کند بسته ای شامل سرمایه گذاری در سلامت روان و ایمنی مدارس و برخی تغییرات در قوانین اسلحه می تواند در کنگره تصویب شود.

ماهیت وقیحانه تیراندازی فیلادلفیا مقامات را متحیر کرد. جیم کنی، شهردار فیلادلفیا، آن را "وحشتناک، نفرت انگیز و بی معنی" خواند، در حالی که کمیسر پلیس دانیل اوتلاو گفت: "ما کاملاً ویران شده ایم."

پلیس معتقد است دو مرد با هم درگیر شدند و شروع به تیراندازی به سمت یکدیگر کردند و یکی از آنها با شلیک گلوله کشته شد. یک افسر پلیس تیرانداز دیگر را مشاهده کرد که به سمت جمعیت به سمت او شلیک کرد.

تیرانداز اسلحه خود را رها کرد، زیرا پلیس معتقد است که توسط افسر مورد اصابت گلوله قرار گرفته است، اما توانست از میان جمعیت فرار کند.

افراد کشته شده در این حادثه 22، 27 و 34 ساله بودند و سن مجروحان بین 17 تا 69 سال بود.

مقامات گفتند که در چاتانوگا، سه نفر در اثر تیراندازی های متعدد کشته و 14 نفر زخمی شدند. دو نفر بر اثر اصابت گلوله جان خود را از دست دادند و نفر سوم بر اثر برخورد یک وسیله نقلیه هنگام فرار جان باخت.

سلست مورفی، رئیس پلیس چاتانوگا، از مردم درخواست کمک کرد و از شاهدان خواست تا با خطوط پلیس تماس بگیرند.

در میشیگان، پلیس گزارش داد که آنها به صحنه جرمی فراخوانده شدند که در آن دو مرد کشته شدند و یک زن به بیمارستان منتقل شد و در بیمارستان بر اثر جراحات وارده، جان خود را از دست داد.

دو مرد دیگر نیز به دلیل اصابت گلوله تحت مداوا قرار گرفتند.

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!