جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۷:۵۶
اجتماعی - کد خبر : 4325
جمعه، ۱۶ خرداد، ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰

تکذیب خبر سقط جنین به دلیل حمل آب

جوابیه آبفا و دانشگاه علوم پزشکی به خبر سقط جنین به دلیل حمل آب: تکذیب محتوای خبر و سقط جنین ها

تکذیب خبر سقط جنین به دلیل حمل آب
دهیار روستای بشیر آباد تربت جام (خراسان رضوی) گفت: زنان روستا به ناچار از قنات یا چشمه ای که فاصله آنها به ترتیب ۷۰۰ متر و یک و نیم کیلومتر است آب را بر دوش‌شان حمل می کنند که باعث شده اکثر زنان روستا مبتلا به دیسک کمر و آرتروز گردن شوند و حتی باعث سقط جنین پنج مادر باردار شده است.

جوابیه آبفا و دانشگاه علوم پزشکی به خبر سقط جنین به دلیل حمل آب: تکذیب محتوای خبر و سقط جنین ها

محسن عبدالهی مدیر امور آب و فاضلاب تربت جام (خراسان رضوی) درباره انتشار خبری با تیتر "سقط جنین 5 مادر هنگام تهیه آب آشامیدنی " ضمن کذب دانستن این خبر گفت: در روستای بشیرآباد آبرسانی در دهه ۸۰ از محل چشمه های بالادست روستا انجام شده است اما به علت خشکسالی و خشک شدن منابع چشمه و قنات که منابع آب اولیه بودند اکنون آبرسانی به صورت سیار انجام می شود.

وی افزود: بر اساس مطالعات صورت گرفته جهت رفع مشکل آبرسانی روستای بشیرآباد یک حلقه چاه در پایین دست روستای چشمه گل در برنامه کاری قرار دارد که در قالب مجتمع آبرسانی روستای چشمه گل است و روستاهای چشمه گل ، کلاته الله رسان ، چنگ آباد ، یخک و بشیرآباد را شامل می شود که این پروژه نیاز به اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان دارد که پیگیر تامین اعتبار جهت آغاز پروژه هستیم .

او ادامه داد :شرایط آبرسانی سیار موجود بر اساس درخواست دهیار صورت می گیرد و آب توسط تانکر بصورت روزانه در مخزن بتنی روستا تخلیه می گردد که البته قبل از 18 ماه گذشته سه تانکر فلزی ثابت در این روستا مستقر بود و آب در این تانکرها تخلیه می شد و مردم آب مورد نیاز خود را برداشت می کردند ولی بنا به اصرار فراوان دهیار روستا به نمایندگی از مردم روش توزیع آب با تانکر سیار تغییر کرد و صورت جلسات با دهیار در این خصوص موجود است .

مدیر امور آب و فاضلاب تربت جام درباره آبرسانی روستای بشیرآباد از محل چشمه های تاریک دره که در پنج کیلومتری روستا واقع است گفت : این چشمه واریانت دیگری برای تامین آب است ولی چشمه های تاریک دره در اختیار گله های گوسفند روستای تیمنک سفلی ( این روستا در ۹ کیلومتری بشیرآباد و ۵ کیلومتری چشمه قرار دارد ) است و اگر بخواهیم آب شرب بشیرآباد را از آن محل تامین کنیم نیاز به مطالعات دارد و در صورتی که آب چشمه پاسخگو باشد و مشکل اجتماعی نداشته باشد نیاز به حفر قنات و ۸ کیلومتر خط انتقال می باشد که به اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال نیاز است.

عبداللهی درباره اخذ آب بهاء نیز که در خبر قبلی اعلام شده است گفت :با وجود هزینه های سنگین آبرسانی سیار تا کنون حتی یک ریال از این روستا مبلغی دریافت نشده است و بر اساس هماهنگی که با فرمانداری محترم شده مقرر شده که آب این روستا و چند روستای دیگر فعلا رایگان تامین گردد.

وی ضمن تاکید بر شرایط سخت کم آبی و تلاشی که امور آب و فاضلاب تربت جام جهت تامین روزانه آب روستا و کاهش مشقات مردم شریف بشیر آباد دارد، مجدد بر کذب بودن موضوعات که در خبر اولیه درج شده تاکید کرد و گفت: موارد پزشکی یاد شده در خبر مورد تایید هیچ منبع رسمی نیست .

دانشکده علوم پزشکی تربت جام: سقط جنین گزارش نشده

محمد افکار رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: با بررسی بعمل آمده روستای بشیرآباد با ۴۵۰ نفرجمعیت ۷ مادر باردار دارد که از طریق سامانه سیب، مراقبت و پایش مراکز بهداشتی توسط همکاران ما انجام می‌شود.

وی افزود: از سال ۹۶ هیچگونه سقط جنینی در این روستا اتفاق نیفتاده و هیچ مورد بیماری میکروبی بر اثر مصرف آب آشامیدنی گزارش نشده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام ادامه داد: آب آشامیدنی روستای بشیر آباد از طریق تانکر‌ها و چشمه روستا تامین می‌شود که کلر زنی و قابل مصرف و مورد تایید کارشناسان بهداشت دانشکده است و تاکنون هیچ موردی از عفونت‌های ناشی از آب آلوده توسط همکاران ما گزارش نشده است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!