شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۱:۱۲
فناوری - کد خبر : 3725
يكشنبه، ۱۴ ارديبهشت، ۱۳۹۹ - ۱:۰۰

تولید موتورهای الکتریکی کم مصرف به دست محققان ایرانی

درحال حاضر بیش از 80 درصد محصولات ما به طور غیرمستقیم به عراق صادر می شود و مذاکرات برای صادرات به ترکیه هم درحال انجام است

تولید موتورهای الکتریکی کم مصرف به دست محققان ایرانی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از معاونت علمی و فناوری، یک شرکت دانش بنیان ایرانی موفق به تولید موتورهای الکتریکی شده که با جایگزینی تکنولوژی قدیمی با تکنولوژی Direct Drive مزایایی همچون کاهش درصد انرژی، عدم نیاز به تسمه، عمر بالا و صدای پائین را به همراه دارد. این شرکت کار خود را با تولید موتورهای الکتریکی مدرن، انواع اینورترهای لوازم خانگی و تجهیزات تهویه مطبوع و ترموستات های دیجیتالی شروع کرد و سپس با ایجاد مزیت برای مشتری خود موفق شد در بازار سهم پیدا کند.

تمامی محصولات این شرکت با کاهش چشمگیر انرژی ، افزایش کارایی محصول را برای مصرف کننده نهایی فراهم می کنند. محصول شرکت مذکور یک موتور مغناطیسی دائم با روتور خارجی می باشد که دارای بازده بسیار بالا است، این محصول باعث حذف تسمه و ایجاد مزیت فراوان برای مشتری نهایی و همچنین صنعت برق و محیط زیست می گردد.

موتورها مشابه نمونه های خارجی هستند

موتورهای BLDC و تجهزیات مدرن دیگر در خارج از ایران قیمت های بالایی دارند و خرید آن ها هزینه های زیادی درپی خواهد داشت، اما با تولید محصولات ایرانی بوسیله این شرکت دانش بنیان موتورهای الکتریکی با قیمت کمتری به مشتریان عرضه می شود.

سید مسعود نعمتی‌ورکی مدیرعامل این شرکت گفت:

"تولید این محصولات در کشور باعث کاهش ارزبری خواهد شد، زیرا محصولات ما با همان کیفیت نمونه های خارجی با 5 درصد قیمت کمتر تولید می شود. این محصولات تولید ایران نه تنها باعث خروج ارز از کشور نمی شود ، بلکه با صادرات به دیگر کشورها موجب ارزآوری هم خواهد شد. درحال حاضر بیش از 80 درصد محصولات ما به طور غیرمستقیم به عراق صادر می شود و مذاکرات برای صادرات به ترکیه هم درحال انجام است، مجموعه دانش بنیان ما با فعالیت در حوزه تولید سامانه ها و تجهزیات پیشرفته الکترونیکی مثل اینورترها و موتورهای کم مصرف مدرن و ترموستات های دیجیتال با رویکرد کاهش مصرف انرژی ، موفق به تامین بخش بزرگی از نیازهای داخلی کشور شده است."

وی با اشاره به اینکه موفقیت های به دست آمده در این شرکت به خاطر حضور 24 نیروی متخصص می باشد تاکید کرد که در تلاش هستند تا با کمک نیروهای خود بازار جدید را برای محصولاتشان پیدا کنند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار فناوری
پربیننده‌ترین اخبار فناوری
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!