جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۲:۴۳
سلامت - کد خبر : 9078
پنجشنبه، ۰۹ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

تولید داروی رمدسیویر، موثر در درمان کرونا در شرکت داروسازی روناک دارو

علی میرزایی در خصوص شرکت داروسازی روناک دارو اینگونه توضیح داد: محصولات خاص این شرکت در درمان بیماری‌هایی دیابت و تالاسمی و ناباروری مصرف دارد و در شرایط کرونایی به عنوان چهارمین کشور جهان توانستیم داروی رمدسیویر در درمان کرونا را تولید و روانه بازار مصرف کنیم.

تولید داروی رمدسیویر، موثر در درمان کرونا در شرکت داروسازی روناک دارو

به گزارش پایگاه خبرگزاری ایران زمین، علی میرزایی پنجشنبه ۹ اردیبهشت ماه در  جریان بازدید معاون حقوقی و امور مجلس از شرکت داروسازی روناک دارو از دو واحد تولیدی در ساوه اظهار کرد: شرکت روناک دارو که سابقه درخشانی در تولید داروهای ضد ویروس کرونا نظیر رمدسیویر دارد توانسته است با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان نسبت به تولید واکسن ایرانی کرونا از ابتدای تابستان اقدام کند.

وی بیان کرد: هم اکنون این شرکت در مراحل مطالعاتی و تحقیقاتی تولید واکسن کرونا است و پس از انجام و اخذ تاییدیه‌های مربوطه وارد چرخه تولید انبوه خواهد شد.

فرماندار ساوه در ادامه گفت: تولید رنگ آستر خودرو در شرکت رنگ سازی محارسازان آریا نیز برگ زرین دیگری در افتخارات صنعتی و تولیدی ساوه به عنوان شهرستان محل استقرار بزرگترین شهر صنعتی کشور است.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات پیش روی تولید کنندگان نظیر کمبود نقدینگی و مواد اولیه گفت: در جریان بازدید معاون پارلمانی وزارت صمت مقرر شد جلسه‌ای به همین منظور در وزارتخانه تشکیل و موانع پیش روی تولید بررسی و برای برون رفت از آن چاره اندیشی شود.

میرزایی تصریح کرد: مانع زدایی از تولید تاکید رهبر معظم انقلاب و وظیفه همه مدیران و دستگاه‌های اجرایی است و برای تحقق شعار سال باید همه دست به دست هم دهیم تا چرخه اقتصاد از رونق نیفتد.

قائم مقام مدیرعامل شرکت روناک دارو نیز گفت: این شرکت ۱۲ سال است که در پنج خط دارویی جامدات و محلولی با دو هدف ایجاد اشتغال و ارزآوری فعالیت دارد.

علی ملکی افزود: این شرکت تاکنون با ایجاد اشتغال برای هزار نفر در مجموعه های وابسته توانسته است از خروج بیش از ۶۰ میلیون یورو ارز جلوگیری کند.

وی بیان کرد: محصولات خاص این شرکت در درمان بیماری‌هایی دیابت و تالاسمی و ناباروری مصرف دارد و با اخذ تاییدیه جهانی در شرایط کرونایی به عنوان چهارمین کشور جهان توانستیم داروی رمدسیویر در درمان کرونا را تولید و روانه بازار مصرف کنیم.

ملکی با اشاره به اینکه بیشترین ظرفیت تولید رمدسیویر ایران در روناک دارو تولید می‌شود، افزود: هم اکنون ظرفیت تولید این شرکت ماهانه ۸۰۰ هزار ویال و بسته به نیاز بازار است که از ابتدای شیوع تاکنون یک میلیون و  ۴۰۰ هزار ویال تولید شده است و امید است تا دو هفته آینده نیز  ۶۰۰ هزار ویال دیگر تولید و به بازار مصرف تزریق شود.

وی به ورود چهار خط تولید جدید با صرفه جویی ۵۰ میلیون یورویی در این شرکت اشاره کرد و گفت: هزینه خرید دستگاههای تولید چهار خط تولید داروهای جامد، نیمه جامد و محلولی بالاست که میزان اشتغال را افزایش خواهد داد و در صورت اعطای تسهیلات تولید، روند احداث این خطوط تولید تسریع خواهد یافت.

وی بیان کرد: قرار بر این است با همکاری شرکت‌های دانش بنیان از اوایل تابستان واکسن کرونا در این شرکت تولید و در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!