شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۱:۰۹
اروپا و آمریکا - کد خبر : 17620
سه شنبه، ۱۹ ارديبهشت، ۱۴۰۲ - ۲:۰۰

توصیف آمریکایی ها از بایدن: رهبری ضعیف

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد، دیدگاه اکثریت رای‌دهندگان مستقل که یک گروه مهم و تاثیرگذار در تعیین نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به حساب می‌آیند، نسبت به جو بایدن منفی است و این خبر خوبی برای کارزار انتخاباتی او نیست.

توصیف آمریکایی ها از بایدن: رهبری ضعیف

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، به نقل از پایگاه اینترنتی بریتبارت، این وضعیت چنانچه تا روز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی بماند، خبر خیلی بدی برای رئیس جمهور آمریکا محسوب می‌شود، با توجه اینکه رای‌دهندگان مستقل یک گروه رای‌دهنده مهم و با قابلیت تعیین نتیجه انتخابات در ایالت‌های چرخشی که آرایشان میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در گردش است، به شمار می‌روند.

 

نظرسنجی تازه "اکونومیست - یوگاو" نشان می‌دهد، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حالی وارد چرخه انتخابات ۲۰۲۴ می‌شود که کار سختی در تعامل با رای‌دهندگان مستقل در پیش رو دارد.

 

طبق نتایج این نظرسنجی، ۷۸ درصد از رای‌دهندگان مستقل گفتند که جو بایدن یک رهبر ضعیف به حساب می‌آید. تنها ۳۰ درصد او را یک رهبر قدرتمند تعیین کردند.

 

از سوی دیگر در این نظرسنجی ۶۸ درصد از مستقل‌ها گفتند، آمریکای تحت رهبری جو بایدن در مسیری غلط قرار دارد، در حالی که ۱۷ درصد گفتند که این کشور در مسیری درست حرکت می‌کند.

 

طبق این نظرسنجی ۷۶ درصد اقتصاد آمریکا در دوره ریاست جمهوری جو بایدن را در وضعیتی بد یا ضعیف اعلام کردند. ۱۷ درصد هم گفتند، این اقتصاد در وضعیتی خوب یا عالی قرار دارد. ۶۴ درصد نیز عملکرد جو بایدن در حوزه اشتغال‌زایی و اقتصاد را تایید نکردند و تنها ۲۲ درصد با آن موافق هستند.

 

اکثریت شرکت‌کنندگان، معادل ۵۴ درصد، با عملکرد جو بایدن در ریاست جمهوری مخالفت کرده و تنها یک سوم عملکرد او را تایید کردند.

 

از سوی دیگر ۵۷ درصد از رای‌دهندگان مستقل در این نظرسنجی جو بایدن را یک رئیس جمهور نامطلوب دانستند، در حالی که تنها ۳۴ درصد او را مطلوب خواندند.

 

همچنین در این نظرسنجی پیر بودن بایدن در منفی بودن دیدگاه رای‌دهندگان مستقل نسبت به او تاثیر گذاشته است.

 

طبق این نظرسنجی از رای‌دهندگان مستقل پرسیده شد: "آیا شما مایل به این که جو بایدن مجددا برای ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ نامزد شود هستید؟" ۶۳ درصد با این موضوع مخالفت کرده و تنها ۱۷ درصد گفتند که مایل به آن هستند.

 

همچنین در این نظرسنجی این سوال پرسیده شد: "آیا شما فکر می‌کنید جو بایدن قوی‌ترین کاندیدایی است که دموکرات‌ها می‌توانند برای انتخابات ۲۰۲۴ معرفی کنند؟" ۵۸ درصد گفتند که از نظر آنها بایدن قوی‌ترین کاندیدای دموکرات‌ها نیست و تنها ۱۷ درصد او را قوی‌ترین کاندیدا دانستند.

 

همچنین یکی از سوال‌هایی که در این نظرسنجی از رای‌دهندگان مستقل پرسیده شد، این بود که از نظر آنها در رقابت ریاست جمهوری بین بایدن و ترامپ کدام یک برنده انتخابات خواهد بود. ترامپ با کسب یک درصد رای بیشتر پاسخ ۳۶ درصد از شرکت‌کنندگان بود، در حالی که بایدن ۳۵ درصد رای کسب کرد.

 

در این نظرسنجی همچنین سوال شد: "اگر امروز انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود و جو بایدن به عنوان نامزد دموکرات‌ها و دونالد ترامپ به عنوان نامزد جمهوری‌خواهان در آن شرکت داشته باشند، شما به کدام یک رای می‌دهید؟" ترامپ با چهار درصد رای بیشتر ۳۶ درصد رای کسب کرده، در حالی که بایدن ۳۲ درصد رای به دست آورد.

 

نظرسنجی مذکور با پرسش از ۱۳۵۷ فردی که به عنوان رای‌دهنده ثبت‌نام کرده‌اند، در بازه زمانی ۲۹ آوریل تا دوم مه با ضریب خطای سه درصد انجام شد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!