سه شنبه، 28 فروردين، 1403 | Tuesday 16th of April 2024
۰۶:۲۳
مجلس - کد خبر : 11004
شنبه، ۲۶ تير، ۱۴۰۰ - ۹:۰۰

توسعه اقتصاد دیجیتال باید مورد توجه مجلس قرار گیرد

اغلب کسب و کارهای اینترنتی با وجود تمامی این مشکلات بزرگ شده اند و دلیل آن دست گذاشتن بر نیازهای واقعی مردم است

توسعه اقتصاد دیجیتال باید مورد توجه مجلس قرار گیرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، مجتبی رضاخواه رئیس فراکسیون اقتصاد دیجیتال و حکمرانی مجلس شورای اسلامی در برنامه تلويزيوني غير محرمانه با موضوع بررسی راهکارهای افزایش کسب و کارهای اینترنتی در دوران کروتا، اظهار داشت : چند سالی است که به طور کلی کسب و کارهای اینترنتی رواج بسیار زیادی در اقتصاد بسیاری از کشورهای دنیا پیدا کرده است.

وی افزود : با نگاهی به آمار سازمان ملل در خواهیم یافت که ۱۵ سال قبل از شروع کرونا نرخ متوسط اقتصاد دنیا حدودا دو و نیم درصد بوده، اما نرخ اقتصاد دیجیتال حدود ۱۰ درصد بوده است، بنابراین کسب و کارهای اینترنتی رو به رواج می باشند. طبیعی است که پس از شروع کرونا این نرخ رشد افزایش یافته و حقيقت آن است که در همه دنیا این روند افزایشی وجود داشته است.

رضاخواه در ادامه گفت : در دنیای امروز نیازهایی هستند که چه به دليل شيوع كروتا و حتی پس از خاتمه این پاندمى طبيعتا در صورت دسترسی به اینترنت راحت تر به صورت آنلاین قابل ارائه است و از منظر کلی اقتصاد به طور حتم این روند مناسب تر است.

رسیدگی به کسب و کارهای مشخص و به طور مشخص توسعه اقتصاد دیجیتال حتما باید جایای محکم تری در مجلس شورای اسلامی داشته باشد، ما می خواهیم رشد قابل توجه ای در فضای اقتصاد دیجیتال اتفاق بیافتد.

وی تاکید کرد: با کاهش نقش نفت در اقتصاد کشور، نیاز به پیشران های جدید در اقتصاد داریم و حتما یکی از بهترین و دم دست ترین، پیشران ها و قابل وصول ترین آنها اقتصاد دیجیتال است.

نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: باید تصویری برای اقتصاد آینده کشور بسازیم تا در سال ۴۱۰ نقطه مطلوب کجا باشد و موانع موجود را مورد بررسی قرار دهیم و از انگیزه ها برای رسیدن به مقصد استفاده کنیم.

رضا خواه تصریح کرد: اولین بودجه ای که مجلس شورای اسلامی به عنوان انگیزه در این راستا در سال ۱۴۰۰ می تواند بررسی کند به طور مشخص مبلغ ۶ هزار میلیارد تومان برای توسعه این فضا می باشد. بنابراین یکی از انگیزه ها و پیش نیازهای لازم برای توسعه در این راستا سرمایه گذاری می باشد که مجلس آن را پیش بینی کرده است. یکی از پیش نیازهای دیگر آن است که از لحاظ تنظيم مقررات، رگولاتوری، تنظيم گری و تصویب قوانین خلاءهای وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد.

اغلب کسب و کارهای اینترنتی با وجود تمامی این مشکلات بزرگ شده اند و دلیل آن دست گذاشتن بر نیازهای واقعی مردم است.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار مجلس
پربیننده‌ترین اخبار مجلس
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 28 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!