شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۲:۵۰
سه شنبه، ۲۷ خرداد، ۱۳۹۹ - ۷:۰۰

تهدید جدید کره شمالی علیه کره جنوبی

کره شمالی در پی تنش‌های اخیر با همسایه جنوبی اش، تهدید کرد که استقرار نیروهای ارتش خود در منطقه عاری از سلاح در مرز دو کره را بررسی می‌کند.

تهدید جدید کره شمالی علیه کره جنوبی

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ایران زمین،به گزارش خبرگزاری یونهاپ، کره شمالی تهدید کرد که در حال بررسی طرحی برای استقرار نیروهای نظامی خود در منطقه‌ مرزی میان دو کره است که پیشتر براساس توافقی میان سئول و پیونگ‌یانگ منطقه عاری از سلاح اعلام شده بود.

ستاد ارتش کره شمالی در بیانیه‌ای که توسط خبرگزاری رسمی این کشور منتشر شود، روابط پیونگ‌یانگ را با کره جنوبی «در حال بدتر و بدتر شدن» توصیف کرد و گفت که ارتش این کشور در حال بررسی ورود مجدد به مناطق عاری از سلاح و افزایش هشیاری در قبال همسایه جنوبی است.

روابط بین پیونگ یانگ و سئول در سال ۲۰۱۸ با برگزاری سه اجلاس بین رهبران دو کشور گرم شد. دو طرف اعلامیه پانمونجوم را امضا کردند که خواستار کاهش کامل تنش‌های شبه جزیره و بهبود روابط بین کره بود.

با این حال، همکاری بین کره‌ای از زمان برگزاری دومین اجلاس بین رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در هانوی پایتخت ویتنام در سال گذشته متوقف شد و اختلافات مربوط به خلع سلاح هسته‌ای و رفع تحریم‌ها همچنان وجود دارد.

روز گذشته نیز «کیم یو جونگ» خواهر جوان و پر نفوذ رهبر کره شمالی در تهدیدی جدید علیه کره جنوبی، این کشور را «دشمن» توصیف کرد و هشدار داد سئول باید بزودی منتظر «گام بعدی» پیونگ یانگ باشد.

وی در بیانیه‌ای گفت: «با استفاده از قدرتی که از سوی رهبر کره شمالی، حزب و کشور به من داده شده است دستورالعمل لازم را به نیروهای نظامی کشور که مسئولیت مبارزه با دشمن را دارند ابلاغ کردم تا قاطعانه اقدامات بعدی را انجام دهند».

خواهر رهبر کره شمالی در این بیانیه تصریح کرده است: «حق انجام اقدامات بعدی علیه دشمن به ستاد کل ارتش واگذار خواهد شد.»

تهدیدات "کیم یو جونگ" در شرایطی است که تنش در شبه جزیره کره به دلیل تشدید تبلیغات گروه‌های افراطی کره جنوبی علیه کره شمالی در مرز مشترک دو کشور افزایش یافته است.

گزارش ها حاکی است به دنبال این تهدیدات شدید از سوی کره شمالی، مقامات دولت «مون جائه این» رییس جمهوری کره جنوبی نیز جلسه اضطراری تشکیل دادند.

وزارت اتحاد کره جنوبی خواستار پایبندی کره جنوبی به توافق نامه های امضا شده بین دو طرف شد وزارت دفاع هم اعلام کرد که از نزدیک مواظب حرکت های ارتش کره شمالی است و برای هرگونه واکنشی آماده است.

پیونگ یانگ روز سه‌ شنبه اعلام کرد که خطوط ارتباطی بین دو کره را قطع خواهد کرد دفتر ارتباط مشترک مستقر در سال ۲۰۱۸ نیز چند روز قبل توسط کره شمالی تعطیل شد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار شرق آسیا و اقیانوسیه
پربیننده‌ترین اخبار شرق آسیا و اقیانوسیه
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!