جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۸:۱۷
خاورمیانه - کد خبر : 17424
شنبه، ۲۷ اسفند، ۱۴۰۱ - ۸:۰۰

تهدید آمریکا توسط روسیه در خاک سوریه بعد از سفر بشار اسد به این کشور

طبق اطلاعات بدست آمده پنتاگون در اظهار نظر تازه ای گفت : جنگنده‌های روس با سلاح‌هایشان بر فراز پایگاه‌های ما در خاک سوریه پرواز می‌کنند و به نوعی ما را تهدید می کنند.

تهدید آمریکا توسط روسیه در خاک سوریه بعد از سفر بشار اسد به این کشور

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، بعد از جریان فروپاشی سوریه و جنگ داخلی و همچنین دخالت کشورهای خارجی در این کشور  پایگاه های نظامی فراوانی در این کشور از سوی کشورهایی همچون آمریکا و انگلیس ایجاد شد.

این پایگاه ها عمل استخراج نفت و ارسال آن به کشور های خود را برعهده دارند ، حال پایگاه ها نظامی روسیه و آمریکا شروع به گشت هوایی و زمینی در این کشور کرده اند ، طبق گزارشات محلی ، در ماه های گذشته بارها به پایگاه های نظامی آمریکا حملات نظامی شدید راکتی انجام شده که عاملین آن هنوز مشخص نشده است.

به نقل از روسیا الیوم، مایکل کوریلا، فرمانده سنتکام (فرماندهی مرکزی آمریکا) در جلسه‌ای در کنگره آمریکا در پاسخ به سوالی درمورد روابط میان ارتش آمریکا و روسیه در سوریه اعلام کرد: آنها بر فراز پایگاه‌های ما با جنگنده‌های مسلح خود پرواز می‌کنند و از این طریق تلاش می‌کنند تحریک‌هایی را برای ما ایجاد کنند.

وی این اقدامات خلبانان روس را غیرایمن و غیرحرفه‌ای توصیف کرد. کوریلا گفت که روسیه با چنین اقداماتی در حال تلاش برای تجدید نظر در پروتکل‌های کنونی مربوط به حل نزاع‌ها است که به گفته او، مسکو هر روز آنها را نقض می‌کند.

این مسؤول نظامی آمریکایی خاطرنشان کرد که نیروی هوایی روسیه به صورت گسترده تعداد این مانورها را از آغاز مارس افزایش داده است. وی در پایان گفت، سوریه همچنان کشوری مهم برای روسیه به حساب می‌آید.

بنظر می رسد آمریکا و روسیه در خاک سوریه نیز همچنان به تهدید یکدیگر ادامه می دهند و احتمال اینکه بازی های سیاسی - نظامی این دو کشور دوباره به سوریه بازگردد دور از ذهن نیست.

آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس همزمان با سفر بشار اسد به سوریه ، بیانیه ای ضد سوری منتشر کردند.

سایت خبری النشره طی گزارشی گفت ، کشورهای نام برده در حالی این بیانیه را منتشر کردند که بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه روز سه‌شنبه به مسکو سفر کرد و با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ملاقات داشت، این اولین سفر رسمی اسد به خارج از منطقه خاورمیانه از زمان زلزله ماه فوریه می باشد.

آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس در این بیانیه مشترک که بیشتر شبیه به دخالت در امور داخلی سوریه است  ، مدعی شدند: "نظام اسد دست به ارتکاب جنایت در حق مردم سوریه زده و به «تروریست‌ها» اجازه داده امنیت منطقه‌ای را تهدید کنند."

قانون سزار که کنگره آمریکا در سال ۲۰۲۰ صادر کرد درباره تحریم‌های اقتصادی و حقوقی بود که شامل ۳۹ شخصیت دولتی سوریه در راس آنها بشار اسد و همسرش اسماء اسد می‌شد.

این قانون هر فرد غیرسوری را که با نظام اسد همکاری کند، یا به هر شکلی از آن حمایت نماید، تحت تحریم قرار می‌دهد. این قانون مشخصا روسیه، چین و ایران را به دلیل همکاری با نظام سوریه تحت تحریم قرار می‌دهد.

بنظر می رسد کشورهای آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس انتظار دارند که بشار اسد برای کشورش عملی انجام ندهد تا آنها به واسطه پایگاه های نظامی خود ، نفت و منابع سوریه را به کشور های خود  ارسال کنند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار خاورمیانه
پربیننده‌ترین اخبار خاورمیانه
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!