پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۲۰:۱۸
سلامت - کد خبر : 2872
سه شنبه، ۲۷ اسفند، ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰

تنگی نفس مهمتر از تب

برای تشخیص افراد مبتلا به ویروس کرونا از سوی پزشکان، علامت تنگی نفس از داشتن تب مهمتر است.

تنگی نفس مهمتر از تب

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، پزشکان و متخصصان در مورد نشانه‌های بیماری کرونا و زمان مرجعه به بیمارستان بیان داشتند که اگر فردی دچار سرفه های شدید و تنگی نفس شد، نشان دهنده درگیر شدن ریه است که این برای پزشکان مهم است و فقط  این دسته از افراد باید به بیمارستان ها مراجعه کنند.

ازآنجاکه بسیاری از افراد عادی نمی‌توانند تشخیص دهند که از نظر علم پزشکی چه زمانی دچار تنگی تفس هستند، پزشکان گوشزد کردند تعداد تنفس فردی که حال فعالیت نیست، اگر بالای ۲۴ بار در دقیقه باشد، نشانه تنگی نفس است. 

به بیان دیگر  معیار تنگی نفس تعداد تنفس در حالت نشسته، بدون فعالیت و درحال استراحت  است که به طورمعمول ۱۰ تا ۱۲ بار در یک دقیقه است و اگر این تعداد بالاتر از ۲۴ باشد نشانه تنگی نفس است و این دسته از افراد که در تنفس کم می آورند و دچار مشکل هستند باید به بیمارستان مراجعه کنند.

پزشکان ضمن اشاره به این مطلب که اکثر بیماران کرونا تب دارند، اما نبود تب نشانه نبود بیماری کرونا نیست، تصریح کرد: تنگی نفس برای پزشکان بسیار مهم تر از تب است؛ چرا که حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد مبتلایان به کرونا ممکن است تب نداشته باشند. 

ازآنجاکه ویروس کرونا از نوک بینی تا حنجره و البته ریه را گرفتار می کند، یکی دیگر از نشانه‌هایی که ویروس کرونا در برخی افراد ایجاد می کند از بین رفتن حس بویایی است و کمتر سیستم گوارش را درگیر می‌شود.

همچنان برای دور ماندن از ابتلا به ویروس کرونا، می‌بایست در خانه ماند حتی افرادی که علائم خفیف کرونا را دارند، با رعایت اصول بهداشتی و دور ماندن از سایر افراد خانواده در خانه بمانند و از مراجعه به مراکز درمانی که در حال حاضر بسیار آلوده به کووید_19 هستند، پرهیز کنند. البته باید این افراد در خانه از ماسک استفاده کنند. شایان ذکر است استفاده ماسک عادی کافی است و لزومی به ماسک‌های فیلتردار برای فرد مبتلا نیست.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!