پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۷:۳۴
بین الملل - کد خبر : 2267
پنجشنبه، ۲۴ بهمن، ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰

تنها شرط توافق صلح میان آمریکا و طالبان

آمریکا ۷ روز را در ماه جاری به صورت آزمایشی برای طالبان تعیین کرده است که هیچ عملیاتی از آنها سر نزند در این صورت ترامپ توافقنامه صلح را با طالبان امضا خواهد کرد.

تنها شرط توافق صلح میان آمریکا و طالبان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از الجزیره، مسئولان آمریکایی و افغان در گفت و گویی که با نیویورک تایمز داشتند تاکید کردند که ترامپ با امضای توافقنامه صلح با طالبان و خروج سربازان آمریکایی از افغانستان موافقت کرد.

این مسئولان آمریکایی و افغان در ادامه گفت و گویی خود تاکید کردند که ترامپ در صورتی که طالبان در زمان صلح دست از خشونت بردارد این توافقنامه را امضا خواهد کرد.

طبق اعلام آنها، آمریکا ۷ روز را در ماه جاری به صورت آزمایشی برای طالبان تعیین کرده است که باید در آن هیچ گونه خشونت و عملیاتی از آنها سر نزند و در این صورت رئیس جمهور آمریکا توافقنامه صلح را با طالبان امضا خواهد کرد.

پس از گفتوگوهای طولانی مدت بین ایالات متحده امریکا و طالبان، بسیاری از پرسشها در مورد آینده افغانستان بدون پاسخ باقی مانده است. طولانیترین مذاکرات مستقیم بین ایالات متحده امریکا و طالبان همچنان ادامه دارد و هر دو طرف گفتند که برای پایان دادن به جنگ هفده ساله آمادگی دارند.

شرایط و واقعیت های میدانی این مسئله را نشان میدهد که طرفین در مورد خروج نیروهای امریکایی از افغانستان توافق دارند، اما چگونگی خروج نیروهای نظامی امریکا به یک توافق و جمع بندی کلی دست نیافته است. ایالات متحده امریکا از طولانیترین جنگ تاریخ این کشور در افغانستان ناامید شده و مصمم است که  اکثر سربازان امریکایی را از افغانستان خارج کند. 
اما آمریکا نمی خواد تمامی نیرو های خود را از افغانستان خارج کند چون در انتهای اخراج آمریکایی ها از افغانستان این سوال مطرح می شود که دستاورد این کشور در این 17 سال چه بود؟
آمریکا نمی خواد تمامی نیرو های خود را از افغانستان خارج کند چرا که توانایی پاسخ به افکار عمومی و این شکست خفت بار را ندارد.
از طرفی طالبان بسیار پیگیر از که تمامی نیرو های آمریکایی ظرف سه الی پنج ماه افغانستان را ترک کنند. از رو توافق میان آرمریکا و طالبان موفق نبوده. در مجموع خروج نظامیان آمریکایی از منطقه برای این کشور بسیار مایع سرخوردگی است و شکستی بزرگ برای آمریکا محسوب می شود.
 

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!