شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۵:۰۷
اروپا و آمریکا - کد خبر : 17217
دوشنبه، ۱۷ بهمن، ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

انگلیس: تنها راه صلح ، مسلح کردن اوکراین است

وزیر امور خارجه انگلیس طی یک گزارشی اعلام کرد تنها راه رسیدن به صلح در جنگ اوکراین و روسیه ، مسلح کردن اوکراین است.

انگلیس: تنها راه صلح ، مسلح کردن اوکراین است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، بنظر می رسد کشور های غربی برای تجهیز کردن و تشویق کردن اوکراین بایکدیگر در حال رقابت هستند و هرگاه در توافقات قبلی خود با اوکراین کم می آورند شروع به رجز خوانی می کنند.

هنوز مشخص نیست که چرا کشور های غربی آنقدر میل به تنش و جنگ و خونریزی دارند و حتی صلح را در جنگیدن می بینند.

«جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس در گزارشی که روز یکشنبه ۱۶ بهمن در روزنامه انگلیسی «گاردین» نیز به چاپ رسیده است ، مدعی شده  که مسلح کردن اوکراین، «تنها مسیر رسیدن به صلح است» ، او ادعا می کند که برای پایان رساندن به جنگ باید جنگید و مذاکره و گفتگو چیزی نیست که بشود با آن به صلح رسید.

وی در ادامه اظهارات خود توضیح داد : « تسلیح کردن اوکراین صرفا برای دفاع از حملات روسیه است،  این تنها راه رسیدن به صلح است». 

در حال که این موضوع که اگر اوکراین را مجهز کنیم زودتر به صلح می رسیم کاملا غیر منطقی است و هرچه هر دو طرف درگیری مسلح تر شوند ، جریحه دارتر می شوند که بتوانند بجنگند و این موضوع می تواند نبرد بین دو کشور را تا ماه ها و حتی سالها به درازا بکشد.

از ابتدای فوریه ، جزیره مالت ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل را برعهده خواهد گرفت و به همین دلیل وزیر امور خارجه انگلیس قرار است روز سه شنبه به این جزیره سفر کند

او در مقاله‌ای در روزنامه «تایمز» مالت نوشت : «پوتین رئیس جمهور روسیه مانند همه حاکمان خودکامه با خویِ دیکتاتوری ، تنها به قدرت مخالفان خود پاسخ می‌دهد. درواقع زلنسکی یک طرح ۱۰ نکته ای را برای صلح به پوتین داد که او قبل از هرچیزی آن را کنار گذاشت ، برای همین است که انگلیس و همه متحدان شروع به تجهیز اوکراین کردند و سرعت انجام این کار در یک ماه گذشته بالا گرفته است ، ما خوشحالیم که کشورهای مانند آلمان و آمریکا به طرح ارسال تانک پیوستند».

او دلیل اين اظهار نظر خود را این گونه توجیه می کند : «ارسال تجهیزات نظامی مورد نیاز به اوکراین برای پایان دادن به این کار، سریع‌ترین و در حقیقت تنها مسیر به سوی صلح است و دیگر هیچ راهی باقی نمانده است».

روسیه اعلام کرده است که هدف اصلی از این پس از بین بردن تسلیحات غربی برای کمک به اوکراین است. و این تجهیزات تبدیل هدف اصلی ارتش روسیه می باشد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!