پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۳:۰۱
دفاعی نظامی - کد خبر : 15707
يكشنبه، ۰۱ اسفند، ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰

تناسب برد تسلیحات بالگردهای هوانیروز با تسلیحات روز کشورهای پیشرفته شده

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به طرح‌های ابتکاری نیروی زمینی ارتش در حوزه‌های ارتباطی و جنگ الکترونیک گفت: برد تسلیحات بالگردهای هوانیروز متناسب با تسلیحات روز کشورهای پیشرفته شده است.

تناسب برد تسلیحات بالگردهای هوانیروز با تسلیحات روز کشورهای پیشرفته شده

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری روز یکشنبه در حاشیه افتتاح مرکز فرماندهی و کنترل قرارگاه جنوب شرق نیروی زمینی ارتش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به همت فرماندهان و مسوولان نیرو در سال‌های اخیر در نیروی زمینی ارتش تحولات چشمگیری محقق شده است.

رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح ایجاد مرکز فرماندهی و کنترل در قرارگاه جنوب شرق را از دیگر دستاورد‌های نیروی زمینی ارتش عنوان کرد و افزود: با اقدامات صورت گرفته همه آنچه که باید در مرز‌ها دیده شود به لحاظ صوت، تصویر، دیتا به مراکز فرماندهی و کنترل منتقل می‌شود و در لحظه هم امکان مشاهده گزارش و هم امکان ابلاغ دستور قابل انجام است که بحمدلله در مرز‌های جنوب شرق، شمال شرق، غرب و شمال کشور این اتفاق افتاده و روز به روز هم در حال تکمیل شدن است.

وی ادامه داد: در نیروی زمینی ارتش برای نگهداری مناسب‌تر تجهیزات، غیر از آن تجهیزات که برای آموزش و عملیات آماده به کار هستند؛ مابقی در شرایط استاندارد به شکل کنسروه نگهداری می‌شوند و چنانچه نیاز عملیاتی باشد در زمان حداکثر یک‌ساعته به چرخه عملیات باز می‌گردند که کاری کاملا پیشرفته و به روز است و تدبیر مناسبی برای نگهداری مطلوب تجهیزات و استفاده به هنگام است.

سرلشکر باقری با اشاره به توانمندی‌های به دست آمده در بخش هوانیروز تأکید کرد: در حوزه هوانیروز نیز بالگرد‌های نزاجا امروز با بهره‌گیری از سامانه‌های دید در شب از قابلیت اجرای عملیات شبانه برخوردار شده اند و همچنین تسلیحات آن‌ها دارای برد متناسب با بالگرد‌های روز کشور‌های پیشرفته دنیا شده است که این اقدامات با بهره‌گیری از صنعت بومی و ظرفیت‌های داخلی انجام شده و همه این موارد نیز در میدان رزمایش تست عملیاتی خود را گذرانده‌اند.

او اشاره کرد: از جهت نیروی انسانی، ترکیبی از پیشکسوتان نیروی زمینی ارتش به همراه جوانان دانشمند و آشنا به فناوری‌های روز دست در دست هم داده و در مجموعه قرارگاه جنوب شرق این نیرو کار می‍‌کنند که این اتفاق با ارزشی است.

رییس ستادکل نیرو‌های مسلح تشریح کرد: نکته دوم استفاده از فناوری‌های روز در این قراگاه است؛ یعنی دقت، هوشمندی و برد مناسب در سلاح‌ها و تجهیزات به طور همزمان، که این دستاورد نیز مهم و قابل توجه است.

وی اضافه کرد: هم‌افزایی و در کنار هم قرار گرفتن مناسب همه تجهیزات و نهایتا آموزش و بکارگیری مناسب همه پارامتر‌ها با یکدیگر در مرز‌های جنوب شرقی کشور نشان از توانمندی و موفقیت عزیزانمان در ارتش دارد.

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح به منظور افتتاح چند طرح عمرانی و عملیاتی و بازدید از دستاورد‌های دفاعی در حوزه‌های زرهی، هوانیروز، جنگال و فناوری ارتباطات و اطلاعات و استقرار یگان‌های نیروی زمینی ارتش در منطقه جنوب شرق صبح امروز به سیستان و بلوچستان سفر کرد.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش و جمعی از مسوولان لشکری و کشوری، همراهان رییس ستادکل در جریان بازدید‌ها و افتتاح طرح‌های عمرانی و دفاعی امنیتی نیروی زمینی ارتش می باشند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دفاعی نظامی
پربیننده‌ترین اخبار دفاعی نظامی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!