پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۳:۱۰
حقوقی و قضایی - کد خبر : 13294
شنبه، ۲۴ مهر، ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰

تمام سازمان ها موظف به اجرای آرای هیات عمومی دیوان عدالت اداری هستند

طی نشست مشترک کارگروه تامین اجتماعی، رئیس دیوان عدالت اداری اجرای آرای صادره از سوی هیات عمومی دیوان به عنوان پارلمان حقوقی را برای همه سازمان‌ها لازم الاجرا دانست.

تمام سازمان ها موظف به اجرای آرای هیات عمومی دیوان عدالت اداری هستند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام و المسلمین حکمتعلی مظفری، رئیس دیوان عدالت اداری، در نشست تخصصی کار گروه تامین اجتماعی برای پیشگیری از طرح دعاوی در دیوان، احقاق حقوق شهروندان و آسیب شناسی قوانین و مقررات که با حضور رئیس سازمان تامین اجتماعی برگزار شد، آغاز امامت امام زمان (عج) را تبریک گفت و برگزاری جلسات پیشگیری و آسیب شناسی موضوع‌ها را از دغدغه‌های اصلی دیوان عدالت اداری بر شمرد.
 
وی با بیان اینکه تمام افراد حاضر در این نشست دغدغه‌های مشترک دارند که چیزی غیر از احقاق حقوق شهروندان نیست، اظهار کرد: در این خصوص هر آن مساله ای که به دیوان عدالت اداری مربوط می‌شود، درصدد رفع آن هستیم. دیوان عدالت اداری تنها مرجعی است که بر اساس قانون اساسی در حوزه عدالت اداری تشکیل شده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین مظفری افزود: دیوان عدالت اداری در حوزه پیشگیری و آسیب شناسی موضوع‌ها در کنار سازمان تامین اجنماعی خواهد بود، اما تنها به تکلیف قانونی خود عمل خواهد کرد و زمینه اجرای قانون را فراهم می‌کند و آرایی که از سوی دیوان عدالت اداری صادر شود برای سازمان تامین اجتماعی لازم الاجراست.
 
وی قانون را ملاک رسیدگی به پرونده‌ها برشمرد و اظهار داشت: وقتی قانونی وضع می‌شود، باید اجرایی شود و اگر قضات دیوان در خصوص سازمان تامین اجتماعی صدور رای کند، تامین اجتماعی تحت هر شرایطی موظف به اجرای آن است و همین طور آرای هیات عمومی دیوان عدالت اداری به عنوان پارلمان حقوقی برای همه سازمان‌ها لازم الاجرا می‌باشد.
 
رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه  رسیدگی به پرونده‌ها دغدغه اصلی این دیوان نیست، اضافه کرد: همه هدف ما در دیوان و نظام اسلامی خدمت به مردم، حمایت از آن‌ها و احقاق حقوق مردم می‌باشد که بخش مهمی از این هدف در حوزه پیشگیری و آسیب شناسی است و باید از جانب هر دو طرف صورت گیرد تا شرایط و ارائه خدمات به مردم تسهیل شود.
 
وی با اشاره به اینکه  برخی موضوع‌ها ایراد قانونی دارد و باید قوانین اصلاح شود، عنوانن کرد: البته بیشتر موارد را باید خود سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوطه اصلاح کنند و از صدور بخشنامه‌های غیر قانونی و غیر شفاف خودداری کنند تا نیازی به مراجعه به دیوان نباشد.
 
حجت الاسلام و المسلمین مظفری در پایان ضمن تشریح موارد مهمی را که سبب اطاله دادرسی در دیوان عدالت اداری می‌شود متذکر شد: برخی سازمان‌ها به سوالات پاسخ‌ها ی کلیشه‌ای و فرمی می‌دهند و همان جوابی که در رسیدگی بدوی به دیوان ارائه کرده اند در رسیدگی تجدیدنظر نیز ارائه می‌کنند همین طور نامه‌های صادره از سوی دیوان برای دستگاه‌های اجرایی طبق قانون ظرف مدت یک ماه باید پاسخ داده شود که متاسفانه از سوی دستگاه اجرایی رعایت نمی‌شود و موجب طولانی شدن زمان دادرسی می‌شود و با عدالت محوری و احقاق حق سازگاری ندارد.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی
پربیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!