چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۱۱:۳۶
دوشنبه، ۲۸ تير، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

تماس تلفنی پکن با تهران

وزیر خارجه چین از سهم مثبت «حسن روحانی» ، در توسعه روابط بین چین و ایران در طول ۸ سال گذشته قدردانی کرد.

تماس تلفنی پکن با تهران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، به نقل از منابع خبری درچین، «وانگ یی» وزیر امور خارجه این کشور در جریان سفر به مصر با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران درباره روابط دوجانبه و مساله افغانستان به صورت تلفنی تبادل نظر و گفت و گو کرده اند.

شنیده ها حاکی از آن است که، وانگ وایی در این تماس از سهم مثبت «حسن روحانی» رییس جمهور ایران، در توسعه روابط بین پکن و تهران در طول ۸ سال گذشته قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه چین در این مکالمه تاکید داشت که پکن مایل است همراه با « سیدابراهیم رئیسی » رئیس جمهوری منتخب و دولت جدید ایران ضمن ارتقا این روند حاکم میان دو کشور به شیوه ای مبتنی بر اعتماد متقابل و حمایت از یکدیگر، تقویت مبادلات دوستانه و همکاری، مخالفت مشترک با یک جانبه گرایی و قلدری، دفاع قاطعانه از چند جانبه گرایی و انصاف و عدالت بین المللی، در مسیر حفاظت هر چه بهتر از منافع مشترک چین و ایران و کشورهای در حال توسعه تلاش کند.

وی در ادامه گفته است که، کشورش از ایران بابت حمایت از چین در مسائل مرتبط با منافع کلیدی قدردانی می کند و به حمایت از ایران در جهت حفظ حاکمیت و عزت ملی، انتخاب سیستم سیاسی و مسیر توسعه متناسب با شرایط ملی و دفاع از حقوق و منافع قانونی این کشور ادامه خواهد داد.

وزیر امور خارجه ایران نیز در این گفت وگوی تلفنی ضمن تشکر از چین بابت تامین واکسن و محصولات بهداشتی و ضد کرونا برای ایران و حمایت از ایران در مسیر مبارزه با بیماری کووید-۱۹، نسبت به تقویت همکاری تهران با پکن علیه همه گیری کرونا ابراز امیدواری کرد.

محمد جواد ظریف تصریح کرد: ایران اهمیت بسیار زیادی برای روابط با چین قائل است و معتقد است که این روابط بعد از روی کار آمدن دولت جدید در ایران، بیش از پیش تعمیق خواهد شد.

وزرای امور خارجه چین و ایران در ادامه گفت وگوی تلفنی خود پیرامون موضوعاتی از جمله وضعیت نابسامان افغانستان نیز به تبادل نظر با یکدیگر پرداختند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار شرق آسیا و اقیانوسیه
پربیننده‌ترین اخبار شرق آسیا و اقیانوسیه
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!