شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۱۳:۴۳
رفاه و تعاون - کد خبر : 10158
پنجشنبه، ۲۰ خرداد، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

تقويت شفاف‌سازی و پاسخگویی در دستوركار سازمان تامین‌اجتماعی

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین‌اجتماعی با اشاره به اینکه شفاف‌سازی پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری در سازمان تامین‌اجتماعی از ابعاد کمی و کیفی توسعه پیدا کرده است گفت: مقررات زدایی به عنوان یک راهبرد اساسی در دستور کار این سازمان است.

تقويت شفاف‌سازی و پاسخگویی در دستوركار سازمان تامین‌اجتماعی
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، علی جهانی در نشست با اعضای هیات مدیره و هیات بازرسان کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران که در محل سندیکای شرکت‌های ساختمانی ایران برگزار شد، اظهار داشت: ضرورت دارد تا نظام تعاملی، ارتباطی و هم افزایی و هم‌گرایی شرکای اجتماعی به ویژه جامعه کارفرمایان با سازمان تامین اجتماعی در ابعاد مختلف تقویت شود.
 
مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین‌اجتماعی با بیان اینکه رویکرد سازمان تامین اجتماعی تعامل سازنده با تشکل‌های اجتماعی است، گفت: با توجه به اینکه رویکرد این سازمان قرار گرفتن در کنار کارفرمایان است، امیدواریم با یک تعامل دوسویه در این راستا گام‌های مثبت و مطلوبی را برداریم.
 
جهانی با بیان اینکه کارفرمایان و بیمه‌شدگان، صاحبان اصلی سازمان تامین اجتماعی هستند یاد آور شد جامعه کارفرمایی باید در عرصه قانون گذاریها، تصمیم گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌ها نقش آفرینی کرده و با به کارگیری ظرفیت کنشگران، مشکلات را به صورت مناسب‌تر و بهینه‌تر شناخته و رفع کنند.
 
وي سازمان تامین اجتماعی را بزرگترین سازمان ارائه دهنده بیمه های اجتماعی در کشور خواند و خاطر نشان کرد: این سازمان با گستردگی عملیاتی و تنوع کارکردها ایفاگر نقش‌های بزرگ توسعه‌ای برای پاسخگویی مطالبات به حق کارفرمایان است.
 
مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین‌اجتماعی با بیان اینکه مدیریت کلان سازمان در تحلیل خود کارفرمایان را حامی کارگران و کارگران را بزرگترین پشتوانه اقتصادی کشور می‌داند، افزود: عنصر مهم در ایجاد و حفظ اعتماد در شرکای اجتماعی سازمان، اقناع آنها از طریق پاسخگویی مطلوب به خواسته‌ها و نیازها و برگزاری همایش‌ها و نشست‌های مشترک و شناخت انتظارات آنان است.
 
وي به ارائه خدمات غیر حضوری در سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و اذعان داشت: نگاه این سازمان در نوع مواجهه با شرکای اجتماعی تغییر کرده و هدفمند و ضابطه مند و به سمت مشارکت بیشتر در نقش مشورتی و تصمیم سازی مخاطبین به ویژه کارفرمایان هدایت شده است.
 
جهاني به نحوه اجرای مواد ۲۸، ۳۸، ۴۷، ۵۰ و ۱۰۲ قانون تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: تنقیح و تلخیص بخشنامه‌ها و ملحقات آن در راستای شفاف سازی مقررات برای ایجاد وحدت رویه و بهبود مستمر امور در واحدهای اجرایی در پاسخ‌گویی و ارایه خدمات به‌هنگام و رضایت‌مندی شرکای اجتماعی سازمان تدوین شده است و یکی از طرح‌های مهم و اثر گذار سازمان به شمار مي‌آيد.
 
مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین‌اجتماعی با بیان اینکه برای حفظ و پایداری کارگاه‌ها مقررات زدایی در سه حوزه تاثیر گذار تامین اجتماعی؛ مالیات و قانون کار ضروری است، یاد آور شد: براي پایداری کارگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی و تامین مشارکت کارگران و کارفرمایان در اجرا و تعمیم و گسترش و استقرار نظـام صیانت از نیروی انسانی و منابع مادی کشور باید قوانین حوزه‌های مذکور بررسی و ارزیابی شوند و مشکلات و موانع آن را حل و فصل گردد.
 
او با تاكيد بر اينكه قانون مشاغل سخت و زیان آور نیاز به اصلاح دارد، یادآور شد: قانون مشاغل سخت و زیان آور باید از جامعیت، اثر بخشی و کار آمدی بهتری برخوردار شود و برای تقویت آن باید صفت سخت و زیان آور تفکیک و باز تعریف شود. ساز و کارهای لازم برای استاندارد سازی محیط کار و کاهش ضریب آلایندگی و سخت و زیان آور بودن دیده شود و از جامعیت، کفایت و قانونمندی لازم با نگاه عدالت محوری برخوردار باشد.
 
در ادامه نشست مهدی ساجدی معاون امور فرهنگی و اجتماعی بیمه شدگان گفت: اصل سه جانبه گرایی برپایه مشارکت سه جانبه کارفرما، کارگر و دولت شکل گرفته است و از جایگاه ویژه ای در ارکان مدیریتی و تصمیم گیری سازمان تأمین اجتماعی برخوردار است.
 
در این جلسه اعضای هیات مدیره و هیات بازرسان کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران نیز به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار رفاه و تعاون
پربیننده‌ترین اخبار رفاه و تعاون
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!