پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۲۳:۳۴
اروپا و آمریکا - کد خبر : 17716
دوشنبه، ۰۸ خرداد، ۱۴۰۲ - ۱:۰۰

تقابل اف-16 اوکراین با پدافند روسیه اشتباه پرهزینه است

کارشناسان امورهوانوردی بر این باورند که ارسال جنگنده «اف-16» از سوی آمریکا و متحدان این کشور به اوکراین معادلات را تغییر نمی‌دهد.

تقابل اف-16 اوکراین با پدافند روسیه اشتباه پرهزینه است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، اوکراین به دریافت جنگنده‌های «اف-۱۶» ساخت آمریکا نزدیکتر شده، اما زمانی که به آنها دست پیدا کند، نیروی هوایی این کشور به طور محتمل از آن‌ها داخل قلمرو تحت کنترل روسیه استفاده نخواهد کرد یا با جنگنده‌های روسی خارج از خاک این کشور رودررو نخواهد شد.

 

وبگاه «بیزینس اینسایدر» نوشت، این جت نمی‌تواند خطر رویارویی با سامانه‌های پیشرفته‌تر ارتش روسیه، مانند جنگنده‌های برتری هوایی و سامانه دفاع هوایی مهیب «اس-۴۰۰» را تحمل کند.

 

«داگلاس بیرکی» مدیر عامل موسسه هوافضای «میچل» گفت، اوکراین باید خطر سقوط جنگنده‌های اف-۱۶ را قبول کند. بیرکی گفت: «برای اینکه در شرایط امروز نبرد هوایی واقعا دوام بیاورید، به ترکیبی از رادارگریزی، جنگ الکترونیک و عملکرد اساسی پرواز نیاز دارید.»

 

در حالیکه  وزارت دفاع اوکراین روز جمعه اعلام کرد که این کشور نیازمند دست کم ۴۸ فروند جنگنده اف-۱۶ بوده تا بتواند به مرزهای خود در سال ۱۹۹۱ برسد در گزارش تحقیقاتی کنگره آمریکا در ماه مارس آمده است، مزایای انتقال جنگنده پیشرفته غربی به اوکراین تنها در صورت همراه شدن با مقادیر زیادی مهمات ساخت غرب محقق می‌شود.

 

«فرانک کندال» معاون نیروی هوایی آمریکا نیز گفته است: «جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراینی‌ها توانایی بیشتری می‌دهد که در حال حاضر ندارند، اما معادلات را به طور چشمگیری تغییر نمی‌دهند.»

 

«جان ونبل» خلبان سابق اف-۱۶ و کارشناس نیروی هوایی اندیشکده «هریتج» استدلال کرده که ارسال جنگنده نسل چهارم به اوکراین برای رویارویی با پدافند هوایی روسیه یک «اشتباه پرهزینه» خواهند بود و عملا هیچ تاثیری در سرنوشت جنگ ندارد. «جاستین برانک» کارشناس نیروی هوایی نیز بر این باور است که جنگنده «گریپن» سوئدی برای عملیات‌ جنگی در اوکراین مناسب‌تر است.

 

در عرصه سیاسی نیز «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا  درباره ارسال جنگنده اف-۱۶ به اوکراین و دخالت کشورهای عضو ناتو در این درگیری هشدار داد. این مقام روس در پیامی که در صفحه تلگرام سفارت روسیه در آمریکا منتشر شد به شدت گرفتن اظهارنظرهای مقام‌های واشنگتن و متحدان غربی آن درباره ارسال جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین واکنش نشان داد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!