جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۸:۴۹
سلامت - کد خبر : 6680
دوشنبه، ۰۶ بهمن، ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰

تفسیر شرایط کرونایی استان های کشور

تاکنون یک میلیون و ۱۷۱ هزار و ۷۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند، گفت که ۴۰۵۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۸ میلیون و ۹۶۰ هزار و ۱۸۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

تفسیر شرایط کرونایی  استان های کشور

طبق گزارشات پایگاه خبرگزاری ایران زمین: از ورود ویروس کرونا به کشور حدود یک سال می گذرد و طی این مدت فراز و نشیب های زیادی هم در مدیریت این بیماری در کشور شاهد هستیم. در موج اول گسترش بیماری با سیاست های اتخاذ شده در کشور، آمار مرگ و میرهای روزانه به عدد ۳۵ و تعداد مبتلایان به کمتر از هزار نفر رسید. این آمار در طول گذر زمان متغیر بود.

با بازگشایی ها و عادی انگاری که در کشور نسبت به مدیریت بیماری کرونا بعد از تجربه موفق موج اول شکل گرفت، موج های جدید بیماری در کشور شکل گرفت که در موج اخیر، مرگ و میرها به رقم ۴۸۴ و مبتلایان به بالای ۱۲ هزار نفر رسید. روند تصاعدی بیماری در کشور بعد از مهر و آبان ماه، دغدغه مشترکی را در کشور ایجاد کرد که باید همدلی و هم افزایی ملی در مهار کرونا اتخاذ شود.

 مهمترین تهدیدی که در این روزها می تواند کشور ما را بار دیگر با موج جدید کرونا مواجه کند سهل انگاری و بی توجهی به خطرات این ویروس است و بنا به گفته مسوولان خطر شیوع ویروس کرونا همچنان جدی است و برای جلوگیری از وخیم شدن اوضاع نظارت ها و محدودیت های جدید کرونایی در نقاط مختلف کشور افزایش یافته و در کنار آن با افرادی که نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی بی‌توجه باشند، برخورد جدی و قانونی می‌شود.

یادآوری خاطرات ماه های اخیر از افزایش مبتلایان و شمار زیاد افراد بستری در بیمارستان ها و تکاپو و زحمات شبانه روزی کادر درمان و مسولان برای مهار موج سوم کرونا هر عقل سلیمی را وادار به رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و تلاش برای دور ماندن از ویروس پرخطر کرونا می کند.

هشدار موج چهارم کرونا در استانهای جنوبی کشور

مشاور معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به روسا و سرپرستان دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اهواز، بوشهر، هرمزگان، دزفول، آبادان، بهبهان و شوشتر نسبت به اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری و مهار موج چهارم اپیدمی کووید ۱۹ هشدار داد.

 محمد اسماعیل مطلق در بخشی از این نامه آورده است: با توجه به ارزیابی های میدانی و مذاکرات حضوری در خصوص موج چهارم اپیدمی کووید ۱۹ و لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری و مهار این بیماری مهلک، تعیین استراتژی و نقشه راه در این راستا در سال جاری و سال آتی با توجه به ایام و مناسبت های پیش رو (تعطیلات نوروز ۱۴۰۰، ماه مبارک رجب، شعبان، رمضان) مورد تاکید است.
وی همچنین، به تداوم آموزش عمومی در راستای افزایش آگاهی جمعیت تحت پوشش دانشگاه و دانشکده  های علوم پزشکی در شناخت بیماری و پیشگیری از آن (استفاده از ماسک، شستشوی مرتب دستها، تاکید بر رعایت اصول بهداشت و مراقبت فردی، پرهیز از هرگونه تجمعات، ضرورت تعبیه مناسب تهویه در اماکن و فضاها) با همکاری صدا و سیما، بسیج جامعه پزشکی، روحانیون، بسیج محله ها، مساجد و سفیران سلامت تاکید کرد.

مطلق همچنین بر تدوین پروتکل ویژه برای مهار بیماری با توجه به وضعیت حساس سه استان (خوزستان، بوشهر و هرمزگان) از نظر داشتن سواحل مرزی گسترده، تردد زیاد بین مرزی، وجود مراکز صنعتی نفت و پتروشیمی (پارس جنوبی و عسلویه) تجمع و تردد کارگری از این مناطق به تمام نقاط کشور و کشورهای همسایه نظیر عراق و حوزه خلیج فارس، وجود بازارچه های مرزی و گمرکات و تردد مسافران از اقصی نقاط کشور برای خرید و گذران تعطیلات در فصول زمستان و بهار تاکید کرد.

 تهران

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران اعلام کرد: تعداد مراجعان سرپایی کرونا در تهران با خیز بسیار ملایم حدود یک درصد نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است.

علیرضا زالی امروز دوشنبه در حاشیه نشست خبری تازه های غذا، تغذیه و کرونا در جمع خبرنگاران افزود: اولین تغییر شاخص که در بیماری کرونا رخ می دهد، تغییر در مراجعان سرپایی است.

وی درباره آمار ۲۴ ساعت گذشته، گفت: در این مدت تعداد کسانی که به بخش های سرپایی مراجعه کردند ۴ هزار و ۱۰۰ نفر بوده است که در مقایسه با هفته های قبل اندکی افزایش داشته است.

زالی بیان داشت: آمار مراجعان عمدتا در بخش های دولتی اعم از مراکز بهداشتی و بیمارستانی است، اما در تهران هم بالای ۸۰ درصد مراجعات در بخش های سرپایی به مطب های خصوصی است، لذا ممکن است در آمارهای ما گنجانده نشوند.

وی ادامه داد: ممکن است آمار ما در این خصوص به مراتب بالاتر از آماری باشد که امروز اعلام شده است. با مسئولان سازمان نظام پزشکی تهران در تلاش هستیم که از طریق سامانه ای، پزشکان افراد مشکوک را به مراکز بهداشتی اعلام کنند.

اردبیل

 شیوع کرونا در استان اردبیل در وضعیت پایدار قرار گرفته و در ادامه این وضعیت طی شبانه‌روز گذشته ۲۷ بیمار جدید در مراکز درمانی استان بستری شدند که ۸۹ نفر کمتر از بالاترین رکورد ثبت شده است.

مجموع آمار بستری همزمان مبتلایان کرونا در استان اردبیل نیز در ادامه روند کاهشی و پایدار به ۱۶۴ نفر رسیده که ۳۳۹ نفر کمتر از بالاترین رکورد ثبت شده است  و مجموع آمار جان باختگان کرونا در استان اردبیل با فوت چهار نفر دیگر در شبانه روز گذشته به یکهزار و ۳۴۶ نفر رسید.

همچنین بر اساس اعلام ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل، در شبانه‌روز گذشته مجموع تعداد بیماران بدحال بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان اردبیل نیز با روند نزولی از ۸۳ مورد به ۵۴ نفر کاهش یافته است.

بنا به اعلام دبیرخانه ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل، ۱۰ شهرستان بیله‌سوار، سرعین، اصلاندوز، کوثر، نیر، نمین، انگوت، گرمی، مشگین‌شهر و اردبیل در وضعیت آبی (وضعیتی بین سفید و زرد) و ۲ شهرستان خلخال و پارس‌آباد در وضعیت زرد قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: با آبی شدن وضعیت شیوع کرونا، امیدواری برای مهار شیوع بیماری کووید.۱۹ در استان افزایش یافته و با ادامه شرایط پایدار کنونی، ۱۰ شهرستان این استان در وضعیت آبی و ۲ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

دکتر شهرام حبیب‌زاده با اشاره به فرایند کاهش تدریجی شیوع کرونا در این استان در چند روز اخیر و کاهش تعداد فوتی‌ها در ‌روزهای اخیر اضافه کرد: تاکنون یک‌هزار و ۳۴۶ نفر در این استان به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

سمنان

در استان سمنان نیز ۳۴ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا از ظهر شنبه تا ظهر یکشنبه شناسایی شد و مجموع آمار بیماران کووید ۱۹ در این استان از ابتدا تا به امروز به ۲۲ هزار و ۱۴۳ نفر رسید.

 کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان با ارائه آخرین آمار شیوع این ویروس در استان اعلام کرد: هفت بیمار بهبودیافته از کرونا در ۲۴ ساعت اخیر از بیمارستان‌های استان سمنان ترخیص شدند و بر این اساس موارد بهبودی و ترخیص بیماران کووید ۱۹ در استان سمنان به هفت هزار و ۵۸ نفر رسید.
 
ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته فوتی نداشت و بر این اساس از ابتدای شیوع کرونا تا ظهر یکشنبه تعداد جانباختگان این بیماری در استان به عدد ۸۸۱ رسید
طبق اعلام این کمیته، ۱۱۸ نفر به خاطر ابتلای قطعی به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان سمنان بستری هستند و ۱۵ هزار و ۴۶۶ نفر تاکنون به صورت سرپایی درمان شدند.

زنجان

همچنین استاندار زنجان اعلام کرد که انجام تست‌های کرونا طی ۱۰ روز گذشته ۱۵ تا ۲۰ درصد در این استان افزایش یافته است و از طرفی افراد دارای پی سی آر مثبت بستری در بیمارستانها نیز بین عدد ۳۵ تا ۴۰ نفر ثابت مانده است.

فتح الله حقیقی افزود: با گذشت ۱۱ ماه از شیوع ویروس کرونا در کشورمان این مهم به اثبات رسیده است که نه تنها ویروس کرونا ضعیف‌تر نشده، بلکه قوی‌تر نیز شده است

وی ادامه داد: هر چند تعدادی از شهرهای استان در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفته اند اما این وضعیت نباید فریبنده باشد و با عادی انگاری شرایط پروتکل های بهداشتی به فراموشی سپرده شود.

حقیقی اظهار داشت: بی‌توجهی به توصیه‌های بهداشتی، پیک چهارم شیوع ویروس کرونا در ماه‌های پایانی سال را به دنبال خواهد داشت و در این میان هنر اصلی حفظ شرایط خوب کرونایی است در غیر اینصورت وضعیت بدتری را باید متصور بود.

اشنویه

از سوی دیگر سرپرست شبکه بهداشت و درمان اشنویه گفت: تعداد مبتلایان به کرونا طی هفته جاری در این شهرستان به ۴۱ نفر رسید که این افزایش نگران‌کننده ‌است.

حسین زرزا اظهار داشت: بی‌توجهی به هشدارهای کادر درمانی مبنی بر رعایت محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی و افزایش تجمع و مراسم‌ خانوادگی از دلایل افزایش ابتلا به کرونا در این شهرستان است.

وی اضافه کرد: طی روزهای گذشته بررسی‌ها نشان داده که استفاده از ماسک بین شهروندان به شدت کاهش یافته و این عادی انگاری زنگ خطری برای اوج گرفتن دوباره کرونا در شهرستان است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان اشنویه گفت:  از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این شهرستان تاکنون یک‌هزار و ۳۰۹ مورد مبتلا به کووید-۱۹ در این شهرستان شناسایی شده است.

زرزا، با اشاره به شکننده بودن وضعیت کرونا در این شهرستان افزود: تداوم کاهش استفاده شهروندان از ماسک و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی سبب افزایش تعداد مبتلایان می‌شود و بدین ترتیب شهرستان از وضعیت ابی خارج خواهد شد.

لرستان

سیر نزولی کرونا در این استان متوقف شده و استاندار لرستان تایید کرد که براساس گزارش ستاد ملی مدیریت کرونا، روند نزولی ابتلا به ویروس کرونا در این استان متوقف شده است.

 سید موسی خادمی  افزود: در هر شرایطی رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی ضروری است و مردم باید همچنان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی توجه ویژه داشته باشند.

وی اظهار داشت: با اعلام دانشگاه علوم پزشکی لرستان، نشانه های کوچکی از افزایش تعداد مبتلایان در برخی از نقاط استان مشاهده شده که این موضوع می تواند زنگ خطر احتمال تغییر شرایط باشد.

خادمی تصریح کرد: با توجه به این موضوع، کمیته های ستاد مدیریت کرونا دوباره فعالیت های خود را در راستای دستورالعمل های ستاد آغاز خواهند کرد و شرایط استان به طور منظم رصد می شود.

خمین

همچنین رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: ۳۵ درصد از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در دی ماه سال جاری در این شهرستان، در دورهمی های خانوادگی به این بیماری مبتلا شده‌اند.

دکتر مجتبی دیده‌دار افزود: براساس رنگبندی نرم‌افزار ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وضعیت این شهرستان از لحاظ میزان شیوع ویروس کرونا به حالت آبی درآمده، اما هرگونه عادی‌سازی و سهل انگاری امکان بازگشت به شرایط بسیار پرخطر کرونایی را به دنبال دارد.

وی تاکید کرد: ویروس کرونا از بین نرفته است به همین دلیل  مردم همچنان باید نسبت به اجرای پروتکل‌های بهداشتی حساس باشندچرا که شرایط کرونایی کنونی شهرستان شکننده است و در صورت بی توجهی و غفلت از پروتکل‌های بهداشتی و عادی انگاری شرایط، اوج بیماری را در ماه‌های بهمن و اسفند شاهد خواهیم بود.

دیده‌دار گفت: با گذشت حدود یکسال از شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۱۰ نفر در شهرستان خمین بر اثر ابتلا به بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند و در مجموع تا کنون سه هزار و ۹۸۳ آزمایش تشخیص کرونا به ثبت رسیده است.

کازرون

خبر دیگر اینکه رئیس شبکه بهداشت و درمان کازرون استان فارس اعلام کرد: از چهارم تا پنجم بهمن شمار مبتلایان شناسایی شده به ویروس کرونا ۲۲ نفر بود که نسبت به هفته گذشته نشانگر افزایش دو برابری است.

بندربرامکی افزود:جمع کل مبتلایان به این ویروس در کازرون از آغاز شیوع تاکنون به  چهار هزار و ۵۳۷ نفر رسید.

وی ادامه داد:  در۲۴ ساعت گذشته تاپنجم بهمن ماه ۲۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری هستند که شرایط جسمی هشت نفر مساعد نیست
برامکی اضافه کرد: با فوت یک بیمار دیگر جمع فوتی های مبتلا به کرونا در کازرون از زمان شیوع تا امروز به ۱۲۵ نفر رسید.

قزوین

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین که اعلام کرد: خوشبختانه امروز نیز مانند دیروز موردی از فوت و مرگ بیماران کرونایی در استان ثبت نشد.

دکتر پیمان نامدار اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته تست کرونا ۱۱۱ نفر در استان قزوین مثبت اعلام شد و تعداد بستری بیماران کووید ۱۹ در بیمارستان های استان نیز ۳۴ بوده است.  در حال حاضر ۱۷۷ بیمار مبتلا کووید ۱۹ در بیمارستان های استان قزوین بستری هستند.

شاهرود

از شاهرود نیز خبر رسیده که معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفته است : بررسی‌های کارشناسان بهداشت و درمان براساس تحقیقات میدانی، کاهش ۱۵ درصدی استفاده از ماسک را نشان می دهد که این بسیار خطرناک است.

احسان بینش با بیان اینکه هم زمان با کاهش و رفع برخی از محدودیت های اجتماعی ، موارد ابتلا به ویروس کرونا افزایش یافته است، افزود: در ۷۲ ساعت گذشته در شهرستان های شاهرود و میامی ۸۱ مورد جدید ابتلا شناسایی شد.

وی با اشاره به اینکه در هفته های گذشته شاهد روند نزولی ابتلا، بستری و فوت بودیم، اظهار داشت: با زرد شدن شرایط در زیر مجموعه این دانشگاه و رفع برخی از محدودیت های اجتماعی و از سرگرفتن مجدد بخشی از فعالیت ها ، با افزایش نسبی مبتلایان روبرو هستیم.

زاهدان

در زاهدان رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان و عضو ستاد کرونا سیستان و بلوچستان گفت: با افزوده شدن ۳۰ کرونایی دیگر در استان شمار مبتلایان به این ویروس به۲۷ هزار و ۶۷ نفر رسید.

دکتر محمد هاشمی شهری اظهارداشت: هم‌ اکنون ‌۹۵ بیمار با علایم تنفسی در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان بستری هستند.  همچنین ۲۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با افزوده شدن سه بیمار فوتی جدید شمار درگذشتگان این ویروس در سیستان و بلوچستان به یکهزار و ۱۴۶ نفر رسید

گیلانغرب

خبر دیگر اینکه فرماندار گیلانغرب، وضعیت ابتلا به ویروس کرونا در این شهرستان را شکننده دانست و گفت : وضعیت شهرستان گیلانغرب در خصوص ابتلا به ویروس کرونا هم اکنون زرد و روند ابتلای به بیماری کووید ۱۹ متغیر است. به عنوان نمونه دیروز سه مورد و روز قبل از آن یک مورد مثبت داشته‌ایم.

کوروش محمودیان اظهار داشت: اگر مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی نگیرند شاهد موج چهارم و خطرناک ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان خواهیم بود از این رو مردم حتما پروتکل های بهداشتی را باید رعایت کنند.

او اضافه کرد: از ابتدای همه گیری ویروس کرونا در گیلانغرب تاکنون یک هزار و ۱۷۵نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۶۲ تن جان خود را از دست داده‌اند و هم اکنون یک فرد مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان الزهرا (س) بستری و تحت مراقبت قرار دارد.

البرز

رییس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه روند ابتلا به کووید ۱۹ در استان ثابت و تا حدودی افزایشی است، اعلام کرد که ۴۲ بیمار کووید ۱۹ بدحال طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های البرز بستری شدند.

 دکتر محمد فتحی گفت:  اکنون ۲۸۷ نفر بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی بستری هستند و مجموع کل  موارد بستری از ابتدای شیوع کرونا تا امروز در استان البرز به ۲۹ هزار و ۹۷۳ نفر  رسیده است.

وی افزود: سه بیمار کووید ۱۹ نیز طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری در استان به ۲ هزارو ۶۴۸ نفر رسید.

تازه ترین آمار مبتلایان و فوتی های کرونا در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۳۷۹ هزار و ۲۸۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۸ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۷ هزار و ۴۸۱ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز دوشنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا  افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۶ بهمن ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۶ هزار و ۳۰۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۶۸۱ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۳۷۹ هزار و ۲۸۶ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه  تاکنون یک میلیون و ۱۷۱ هزار و ۷۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند، گفت که  ۴۰۵۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۸ میلیون و ۹۶۰ هزار و ۱۸۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری گفت: بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۸ شهرستان کشور در وضعیت نارنجی، ۱۵۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۷۶ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبرگزاری ایران زمین، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

بیماری کووید ۱۹ بر اساس آمار رسمی کشورها ویروس کرونا تاکنون حدود ۱۰۰ میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده و بیش از دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر نیز بر اثر بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. ایران از نظر تعداد تلفات کرونا و بدون در نظر گرفتن نسبت جمعیت، نهمین کشور دنیاست. تعداد فوت کرونا در آمریکا، برزیل، هند، مکزیک،انگلیس، ایتالیا، فرانسه و روسیه بیش از ایران بوده است.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی وچشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!