سه شنبه، 28 فروردين، 1403 | Tuesday 16th of April 2024
۱۸:۳۳
احزاب و تشکل ها - کد خبر : 10628
سه شنبه، ۰۸ تير، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

تعداد رای باطله به نام احمدی نژاد از آرای همتی بیشتر بود

حضور ایشان و رای و نظرشان در بین یک مجموعه ۴۰ نفری در مجمع تشخیص مصلحت نظام چندان اثرگذار نیست

تعداد رای باطله به نام احمدی نژاد از آرای همتی بیشتر بود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از رسانه داخلی ، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور اسبق بعد از اعلام نتایج بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ توسط شورای نگهبان گفت که نه در این انتخابات فردی را تایید و نه در آن شرکت می کند، فارغ از سوابق سیاسی و مواضع او کمتر از دو دهه پیش از این موضع گیری، تحریم انتخابات توسط عضو تشخیص مصلحت نظام از بازی های نغز سیاست در ایران است.

اما حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی معتقد است که حضور محمود احمدی نژاد در مجمع تشخیص مصلحت نظام نشان از استحکام نظام است و وی در این مجموعه نماینده شمان ۲ میلیون و ۷۰۰ رای ای است که در این دوره با نام وی به صندوق ریخته شده و البته در بین آرای باطله بوده است.

ترقی در این زمینه اظهار داشت : وجود این نوع عناصر با این نوع موضع گیری ها در کشور، به خصوص حضور آنها در مجموعه ای همچون مجمع تشخیص مصلحت نظام، نشان دهنده استحکام نظام است. این که کسانی با این نوع مواضع در درون نظام هستند و نمی توانند تزلزلی برای نظام ایجاد کرده و آن را به چالش بکشند، اقتدار و استحکام نظام را می رساند چرا که این افراد هضم در نظام هستند.

وی با بیان این که نظام این افراد را در درون خود بدون هیچ مشکلی تحمل و هضم می کند، گفت: طبیعی است که وقتی نظام افرادی شبیه ایشان را تحمل کرده است، تحمل ایشان نیز برایش سخت نیست.

ترقی در ادامه با اشاره به میزان آرای ریخته شده به صندوق در انتخابات ۱۴۰۰ با نام محمود احمدی نژاد، گفت: حدود ۲ میلیون و 700 هزار رای به نام ایشان به عنوان کاندیدا، به عنوان آرای باطله منظور شد. این میزان آرا نشان داد که در کل کشور طرفداران ایشان چه تعداد هستند و علی رغم این همه سر و صدا و داد و فریاد ایشان، ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در یک جمعیت بالغ بر ۸۰ ميليون نفری طرفدار ایشان هستند که البته حتی در این حالت هم از آرای آقای همتی بیشتر بود.

از سه میلیون و ۷۰۰ هزار آرای باطله در انتخابات اخير، دو میلیون و هفتصد هزار رای به ایشان داده شده که نشان از پایگاه مردمی کل طرفداران ایشان است و البته این میزان رای نیز عموما به خاطر عملکرد دولت نخست احمدی نژاد است نه این که دنباله رو مواضع فعلی ایشان باشند.

ترقی خاطرنشان کرد: این وزن برای خود ایشان نیز تعيين کننده است تا بداند با این میزان طرفدار نباید ادعاهای زیادی داشته باشد. حضور ایشان و رای و نظرشان در بین یک مجموعه ۴۰ نفری در مجمع تشخیص مصلحت نظام چندان اثرگذار نیست که نگرانی درباره وضعیت و مواضع ایشان وجود داشته باشد. آقای احمدی نژاد در همان مجموعه هم همان ۲ و میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را نمایندگی کرده و دیدگاه های آن ها را در مجموعه مجمع تشخیص منتقل می کند.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار احزاب و تشکل ها
پربیننده‌ترین اخبار احزاب و تشکل ها
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 28 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!