پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۵:۱۳
خاورمیانه - کد خبر : 16621
شنبه، ۲۳ مهر، ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰

تظاهرات فلسطینی‌ها در غزه علیه موج خشونت‌های رژیم صهیونیستی

معترضان بنرهایی به نشانه همبستگی با قربانیان خشونت اسرائیل در کرانه باختری و قدس شرقی اشغالی در دست داشتند.

تظاهرات فلسطینی‌ها در غزه علیه موج خشونت‌های رژیم صهیونیستی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، در خان یونس، غزه هزاران نفر از مردم در نوار محاصره شده غزه در همبستگی با فلسطینیان در کرانه باختری اشغالی و قدس شرقی در میان موج خشونت نیروهای اسرائیلی تظاهرات کردند.

به نقل از الجزیره، تظاهرات روز جمعه با فراخوانی حماس و جهاد اسلامی از مساجد خان یونس در جنوب غزه و جبلیه در شمال نوار غزه آغاز شد و تظاهرکنندگان بنرهایی حمل کردند که روی آن نوشته شده بود: «فلسطین ما را گرد هم می آورد، بیت المقدس مال ماست، ما از آن دفاع خواهیم کرد.»

معترضان بنرهای همبستگی با مردم بیت المقدس و تصاویر مردان جوان کشته شده توسط نیروهای اسرائیلی در کرانه باختری اشغالی و قدس شرقی را در دست داشتند.

مشیر المصری، یکی از مقامات ارشد حماس، به الجزیره گفت که این تظاهرات بر اتحاد همه فلسطینی ها پس از توافق آشتی که روز پنجشنبه توسط گروه های رقیب فلسطینی امضا شد، تاکید کرد .

وی افزود: «کرانه باختری و اورشلیم وارد مرحله جدیدی می‌شوند که به اسرائیل نشان می‌دهد که مبارزه مسلحانه انتخاب مردم ماست.»

وی گفت: «تهاجمات روزانه شهرک نشینان اسرائیلی به محوطه مسجد الاقصی در شهر قدیمی بیت المقدس و دیگر اقدامات تحریک آمیز اخیر اسرائیل در این مکان تنها باعث تقویت مقاومت فلسطینی ها شده است.»

وی ادامه داد: «بیت المقدس و مسجد الاقصی هسته اصلی درگیری هستند و مردم ما به خاطر آنها در طول تاریخ خود قیام کردند. کرانه باختری دوباره در حال قیام است و تأیید می کند که مسیر آزادسازی و خارج کردن اشغالگر از لوله تفنگ می گذرد.»

نیروهای اسرائیلی در ماه‌های اخیر حملات تقریباً روزانه‌ای را در کرانه باختری اشغالی انجام داده‌اند که عمدتاً بر شهرهای جنین و نابلس متمرکز شده‌اند، جایی که موج جدیدی از مقاومت مسلحانه فلسطین در حال ظهور است.

در همین حال، به گفته وزارت بهداشت فلسطین، از ابتدای سال جاری میلادی، حداقل 160 فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه اشغالی توسط نیروهای اسرائیلی کشته شده اند، از جمله 51 فلسطینی در جریان حمله سه روزه اسرائیل به غزه در ماه اوت.

همچنین از شامگاه شنبه پس از آنکه پلیس اسرائیل اردوگاه شعافات را به بهانه جستجوی یک فلسطینی مظنون به قتل یک سرباز زن محاصره کرد، تنش ها در قدس شرقی اشغالی بالا گرفته است.

روز چهارشنبه، کسب و کارها دست به اعتصاب زدند و مؤسسات آموزشی در قدس شرقی اشغالی در همبستگی با مردم محاصره شده در اردوگاه شعافات و محله های عناتا، راس خمیس، راس شحاده و ضاحیه السلام که پلیس اسرائیل محدودیت های شدیدی در آن اعمال کرده است، اعتصاب کردند.

در خان یونس، ابوسفیان محمد، 60 ساله، به الجزیره گفت که در حال تظاهرات برای نشان دادن حمایت خود از مردم سرزمین های اشغالی با توجه به موج اخیر خشونت است.

او گفت: ما در برابر اقدامات اسرائیل علیه خود سکوت نخواهیم کرد. ما یک ملت هستیم و رنج مشترکی داریم و اعتراض امروز ما تاییدی بر اتحاد ما در برابر اشغال است.»

محمد از همه کشورهای عربی و اسلامی خواست تا برای توقف تجاوزات مکرر اسرائیل مداخله کنند.

وی افزود: «وضعیت غیرقابل تحمل شده است. دیگر سکوت و تحقیر بس است. اشغالگر بدون پاسخگویی هرچه را که می خواهد انجام می دهد.»

 

منبع: الجزیره

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار خاورمیانه
پربیننده‌ترین اخبار خاورمیانه
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!