جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۶:۲۹
اروپا و آمریکا - کد خبر : 9854
يكشنبه، ۰۹ خرداد، ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

تظاهرات شهروندان آمریکایی در حمایت از ملت فلسطین

شماری از شهروندان آمریکا با برپایی تظاهراتی در واشنگتن، حمایت خود را از ملت فلسطین ابراز کردند.

تظاهرات شهروندان آمریکایی در حمایت از ملت فلسطین

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، شهروندان آمریکایی با برپایی تظاهراتی در واشنگتن حمایت خود را از ملت فلسطین اعلام کردند. تظاهرات کنندگان با سر دادن شعارهایی و حمل پلاکاردهایی در حمایت از فلسطین، خواستار پایان اقدامات نژادپرستانه رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین شدند.

افراد حاضر در این تظاهرات خواستار پایان دادن آمریکابه جانبداری از رژیم صهیونیستی شدند. با وجود اینکه ۱۰ روز از پایان جنگ ۱۲ روزه غزه گذشته است همچنان در کشورهای مختلف جهان تظاهرات همبستگی با ملت فلسطین ادامه دارد.

نبرد گروه‌های مقاومت فلسطین با رژیم صهیونیستی تحت عنوان «نبرد شمشیر قدس» سرانجام بامداد جمعه (۳۱ اردیبهشت) پس از اعلام آتش بس، به پایان رسید. بنا بر اعلام وزارت بهداشت فلسطین، شمار شهدای حملات ۱۲ روزه صهیونیست‌ها به غزه به ۲۵۳ نفر رسیده است. طبق اعلام وزارت بهداشت فلسطین در حملات مذکور همچنین هزار و ۹۴۸ نفر به شدت مجروح شدند.

نامه ۶۰۰ موسیقیدان جهان در حمایت از فلسطین

بیش از ۶۰۰ موسیقیدان و خواننده سرشناس بین‌المللی نامه ای را امضا کردند تا برگزاری کنسرت در اراضی اشغالی توسط اسراییل تحریم شود. در این فهرست شماری از چهره‌های سرشناس دنیای موسیقی از جمله پتی اسمیت، گروه ریج اگیسنت د ماشین، گروه سیپرس هیل و راجر وارتز از گروه پینک فلوید به چشم میخورد.

این نامه که با عنوان «موسیقیدان‌ها برای فلسطین» منتشر شده بیش از ۶۰۰ امضا جمع کرده است.

نیکولاس جار آهنگساز آمریکایی شیلیایی تبار و اون پلت موسیقی‌دان اهل کانادا از دیگر امضا کنندگان این نامه هستند.امضا کنندگان این نامه حملات اخیر رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها را محکوم کرده و خواستار اجرای عدالت و تعیین سرنوشت فلسطینی‌ها شدند.

در بخشی از این نامه آمده است: به عنوان موسیقیدان ما نمی‌توانیم ساکت بمانیم. امروز ضروری است که ما در کنار فلسطین بایستیم. ما از همکاران خود می‌خواهیم تا به صورت علنی با ملت فلسطین ابراز همبستگی کنند. مشارکت در جنایات جنگی اسراییل با سکوت ادامه پیدا می‌کند و امروز سکوت گزینه ما نیست. امروز با هم حرف می‌زنیم و خواستار عدالت، سربلندی و حق تعیین سرنوشت برای مردم فلسطین و همه کسانی هستیم که برای مقابله با استعمار و خشونت در سراسر زمین مبارزه می‌کنند.

رپر عراقی-کانادایی، یاسین السلمان که با نام مستعار «نارسی» فعالیت می‌کند مسئول جمع آوری امضای موسیقیدانان این نامه می باشد.وی در پستی که پنج‌شنبه در توییتر منتشر کرد گفت هفته آینده این فهرست به روز می‌شود و اسامی هنرمندان بیشتری پای آن خواهد آمد. وی نوشته است: گوش کنید، اگر ما کاری برای استفاده از هنر و فضایی که داریم برای تقویت نیازمندان انجام ندهیم، پس چه غلطی می‌خواهیم بکنیم؟

در این نامه سرگشاده از هنرمندان خواسته شده تا از اجرای برنامه در نهادهای فرهنگی که با اسراییل همکاری دارند خودداری شود و برای حمایت از ملت فلسطین و حق انسانی آنها برای آزادی دفاع شود.

جنبش تحریم فرهنگی اسراییل مدتی است که فعالیت دارد و تلاش می‌کند تا با بایکوت اسراییل به فشارها علیه فلسطینیان پایان دهند. گروه «ریج اگینست د ماشین» که مدتهاست برای نگاه انقلابی در موسیقی شناخته می‌شود، در آغاز بمباران‌های غزه در همین ماه علیه اسراییل سخنرانی کرده بود و در اینستاگرام خشونت در منطقه شیخ جراح را محکوم کرد و آن را آپارتاید اسراییل و اشغال خشن فلسطین خواند.

اوایل این هفته نیز گروهی که بیش از هزار نفر از هنرمندان کانادایی را دربرگرفته بود با انتشار بیانیه‌ای خواستار اعمال تحریم‌های نظامی و اقتصادی علیه اسراییل از سوی کانادا شدند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!