سه شنبه، 28 فروردين، 1403 | Tuesday 16th of April 2024
۱۸:۴۷
مجلس - کد خبر : 17239
پنجشنبه، ۲۰ بهمن، ۱۴۰۱ - ۸:۰۰

تصویب بی سر و صدای طرح صیانت؟

برخی نمایندگان مجلس در ماه‌های اخیر تاکید کردند که ارتباطی میان فیلترینگ و طرح صیانت نیست. اکنون دبیر کمیسیون مشترک ‎طرح صیانت اعلام کرده که طرح صیانت تصویب شده و به شورای نگهبان می‌رود.

تصویب بی سر و صدای طرح صیانت؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، «مهرداد ویس‌کرمی» دبیر کمیسیون طرح صیانت به ماهنامه گفت: «برخی از مواد طرحی که در کمیسیون مشترک تصویب شد به شورای عالی فضای مجازی ارتباط داشت و در این شورا تصویب شد. حال کمیسیون موادی که تصویب کرده بود را در اختیار هیئت رئیسه گذاشته است.»

به گفته دبیر کمیسیون طرح صیانت، صحن باید در مورد زمان اجرای قانون نظر بدهد. همچنین او از رئیس مجلس نقل کرده که با توجه به اینکه شورای عالی فضای مجازی کار خود را انجام داده است، برای تعیین زمان اجرا برای رای‌گیری به صحن می‌رود.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه صحن برای اجرای سه، پنج یا هفت ساله طرح تصمیم خواهد گرفت، گفته است که کمیسیون مشترک اختیار تام دارد و صحن فقط در مورد اینکه طرح چند سال آزمایشی اجرا شود، به صحن می‌رود.

«غلامرضا نوری‌قزلجه» عضو کمیسیون مشترک صیانت، خبر تصویب طرح صیانت را رد کرد. او به اعتمادآنلاین گفت که اعلام تصویب این طرح پیش از بررسی آن در جلسه، وجاهت قانونی ندارد.

رئیس فراکسیون مستقلین، روند کار کمیسیون مشترک را شرح داد و گفت: «آخرین جلسه رسمی کمیسیون حدود یک‌سال قبل برگزار شد و بعد از آن، یک جلسه دیگری را بر خلاف آیین‌نامه مجلس در حین بررسی بودجه سال ۱۴۰۱ به صورت غیرقانونی برگزار کردند.»

او با بیان اینکه «ما به آن جلسه اعتراض کردیم»، افزود: «معاونت قوانین مجلس اعتراض ما را پذیرفت و آن تصمیم را ملغی کرد.» این موضوع مربوط به آخرین روزهای سال گذشته است.

به گفته نوری‌قزلجه از آن زمان تا امروز، کمیسیون مشترکی که به «کمیسیون صیانت» معروف است، هیچ جلسه رسمی و قانونی نداشته است.

نوری گفت انتشار این خبر از سوی برخی، برای فشار به مجلس است تا این طرح پیش برود: «اساسا بخاطر گذشت بیش از یک سال از شکل‌گیری این کمیسیون، باید هیات رئیسه مجلس بگوید که این کمیسیون هنوز اعتبار دارد یا خیر.»

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار مجلس
پربیننده‌ترین اخبار مجلس
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 28 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!