جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۸:۲۰
شهری - کد خبر : 15467
دوشنبه، ۱۱ بهمن، ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰

تشکیل قرارگاه جهادی مسکن در شهرداری تهران

پیرو فرمایشات روز گذشته رهبر معظم انقلاب درباره مساله مسکن، به دستور شهردار تهران، قرارگاه جهادی مسکن شهرداری تهران تشکیل شد.

تشکیل قرارگاه جهادی مسکن در شهرداری تهران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از خبرگزاری مهر، علیرضا زاکانی با صدور بخشنامه‌ای خطاب به تمام مدیران ستادی و شهرداران مناطق، دستور تشکیل قرارگاه جهادی مسکن را ابلاغ کرد.

شهردار تهران در این بخش نامه به فرمایشات روز گذشته (۱۰ بهمن ۱۴۰۰) رهبر انقلاب مبنی بر نارضایتی از میزان تولید مسکن در کشور،  اشاره داشته و از مدیران شهرداری خواست نسبت به شناسایی گلوگاه‌های بروز وضعیت موجود اقدام کنند.

همچنین زاکانی در این بخشنامه صنعت ساختمان را به‌عنوان «موتور محرک اقتصاد ایران» دانسته و فاصله معنادار عرضه مسکن در بازار با نیاز مردم را مسبب ایجاد بسیاری از بحران‌های اجتماعی معرفی کرده است.

وی در پایان با تأکید بر اینکه باید همه ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل را برای رفع مشکلات موجود بسیج کرد، مطالباتی را از مدیران شهرداری تهران داشته است که از میان آنها می توان به « راه‌اندازی قرارگاه جهادی تأمین مسکن در شهرداری تهران برای مدیریت هماهنگ و همکارانه و مانع‌زدایی از همه فرآیندها» و « به حداقل رساندن زمان و حذف فرآیندهای موازی و زائد برای صدور مجوزهای لازم برای تولید مسکن در شهر تهران» اشاره کرد.

مطالبات دیگری نظیر «در اولویت قرار دادن و بکارگیری همه ابزارهای مورد نیاز برای سرعت بخشی به نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد»، « شناسایی همه ظرفیت‌های تولید مسکن در شهر تهران و تلاش برای فعال‌سازی آنها»، « به میدان آوردن همه امکانات شهرداری تهران (شامل زمین، مجوزها و جز آن) برای تأمین مسکن و به ویژه مسکن استطاعت‌پذیر» و « فعال کردن اجرای بند ۲۱ ماده ۵۵ قانون شهرداری مبنی بر اتخاذ تدابیر لازم برای تأمین مسکن برای افراد و گروه‌های بی‌بضاعت و کم‌استطاعت» از سوی شهردار تهران مطرح شده است.

حمیدرضا صارمی معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران از سوی علیرضا زاکانی به ریاست این قرارگاه منصوب شد.

 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار شهری
پربیننده‌ترین اخبار شهری
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!