پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۶:۵۰
دفاعی نظامی - کد خبر : 9634
جمعه، ۳۱ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰

تشریح برخی برنامه‌های ارتش به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر

امیر تقی خانی برنامه‌های ارتش به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر را تشریح کرد.

تشریح برخی برنامه‌های ارتش به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم تقی خانی معاون فرهنگی و روابط عمومی و سخنگوی ارتش در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی ارتش، ضمن گرامیداشت سی و نهمین سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: در آستانه  سوم خرداد ، سالروز عملیات غرور آفرین بیت‌المقدس؛ روز مقاومت، ایثار و پیروزی، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش با پیشکسوتان عملیات بیت‌المقدس دیدار و  نشان فداکاری اعطایی فرمانده معظم کل قوا را به ۶ نفر از فرماندهان ایثار گر دوران دفاع مقدس اهدا کرد.

وی ادامه داد: تجلیل از تعدادی خانواده معظم شهدای عملیات بیت‌المقدس در نقاط مختلف کشور، رونمایی از چندین جلد کتاب مرجع سازمان حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش و امضای تفاهم نامه این سازمان با بنیاد شهید انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌های ارتش در این ایام خواهد بود.

امیر سرتیپ دوم تقی خانی گفت: رونمایی از 8 ترجمه کتاب ارزشمند «در کمین گل سرخ» که مقام معظم رهبری بر آن تقریظ داشته‍اند و به زبان های خارجی انگلیسی، اردو، روسی، فرانسوی، ایتالیایی، ترکی استانبولی، آذری و عربی، ترجمه شده جزو دیگر برنامه‌های ارتش به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر است.

وی یاد آور شد: این ترجمه ها که فراز هایی از زندگی پربرکت شهید سپهبد صیاد شیرازی را به رشته تحریر در آورده به همت معاونت اطلاعات ارتش به ۸ زبان زنده یاد شده آماده و در روز سوم خرداد در باغ موزه دفاع مقدس رونمایی خواهد شد.

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: با تعامل و همکاری خوب اصحاب محترم رسانه در مطبوعات، خبرگزاری‌ها و شبکه‌های اجتماعی، محتواهای متنوع و تأثیرگذاری در راستای تشریح عملیات غرورآفرین بیت المقدس و عملکرد ارتش و سپاه و نیروهای مردمی در آزاد سازی خرمشهر در قالب یادداشت، گزارش و گفت‌وگو تولید و منتشر می‍شود.

وی با بیان اینکه نمایشگاه نمونه هایی از تجهیزات و دستاوردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در نیروی زمینی ارتش رونمایی خواهد شد، اضافه کرد: نشست های  وحدت و همدلی فرماندهان و کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی نیز از جمله برنامه های سوم خرداد است.

امیر تقی خانی خاطرنشان کرد: اجرای رزمایش مشترک جنگ‍های الکترونیک، رونمایی از سامانه‍های آموزشی معاونت تربیت و آموزش ارتش، رونمایی از نماهنگ "خاک ایران" که با همکاری دفتر موسیقی و سرود صدا و سیمای مرکز آبادان  تولید شده،  پخش قسمت دوم مستند "من علی صیاد شیرازی" هستم با تاکید بر نقش و جایگاه وحدت آفرین آن شهید عزیز و حضور تعیین کننده رزمندگان نیروهای مسلح و همچنین مستند نبرد بیت المقدس از صدا و سیما از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر است.

وی  با تاکید بر این که مزار شهدای گمنام در ایام آزادسازی خرمشهر غبارروبی می‍شود، گفت: نشست تخصصی تحلیل عملیات بیت المقدس با تجلیل از حماسه‌سازان، خلبانان و خانواده های گرانقدر این عملیات غرورآفرین در ستاد نیروی هوایی ارتش  و رونمایی از یادمان خلبانان شهید این نیرو در بزرگراه بسیج تهران از دیگر برنامه های این ایام است.

 وی خاطر نشان کرد:  ساخت یادمان خلبانان شهید پایگاه نوژه در شهرستان کبودراهنگ نیز همزمان با سوم خرداد آغاز خواهد شد.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش تصریح کرد: به دلیل رعایت دستورالعمل‍های ستاد ملی مقابله با کرونا، ضمن رعایت دقیق دستورالعمل های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا و اجرای اغلب برنامه ها در فضا های باز،  بسیاری از برنامه های بزرگداشت و تبیین نقش و جایگاه این عملیات بزرگ و موثر در جنگ تحمیلی و همچنین خاطرات ایثارگران و شهدا با استفاده از ظرفیت‍های فضای مجازی و به صورت دورسخنی انجام خواهد شد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دفاعی نظامی
پربیننده‌ترین اخبار دفاعی نظامی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!