سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403 | Tuesday 23rd of April 2024
۰۷:۲۵
علم و فناوری جهان - کد خبر : 14686
جمعه، ۰۳ دي، ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰

تشدید مذاکرات ایتالیا و اینتل برای تاسیس کارخانه تراشه 9 میلیارد دلاری

دو منبع نزدیک به این موضوع به رویترز گفتند اینتل و ایتالیا در حال تشدید مذاکرات بر سر سرمایه گذاری ای به ارزش حدود 9 میلیارد دلار برای ساخت یک کارخانه تراشه نیمه هادی پیشرفته، می باشند.

تشدید مذاکرات ایتالیا و اینتل برای تاسیس کارخانه تراشه 9 میلیارد دلاری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، معامله ای در این اندازه، حدود 10 درصد از 80 میلیارد یورویی را که شرکت آمریکایی قصد دارد در دهه آینده در اروپا صرف ظرفیت تولید تراشه پیشرفته برای کمک به جلوگیری از کمبود تراشه های نیمه هادی کند، در اختیار ایتالیا قرار می دهد.

به نقل از رویترز، منابع پیش از این به رویترز گفته بودند که حجم سرمایه گذاری در محدوده 4 تا 8 میلیارد یورو است.

رویترز در ماه اکتبر گزارش داد که آلمان، بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا، به عنوان بخشی از این طرح، عضوی پیشرو است که کارخانه برنامه ریزی شده "مگافاب" شرکت اینتل را در خاک خود تأسیس می کند.

اینتل گفت که "در حال انجام گفتگوهای سرمایه گذاری سازنده با رهبران دولتی در کشورهای اتحادیه اروپا" است؛ اما از اظهار نظر خاص در مورد مذاکرات با مقامات ایتالیایی خودداری کرد.

این شرکت در بیانیه ای گفت: «ما با پتانسیل های زیاد برای حمایت از دستور کار دیجیتال اتحادیه اروپا در خصوص تراشه های نیمه هادی تا سال 2030 تشویق شده ایم. در حالی که مذاکرات فعلی ادامه دارد و محرمانه است، ما قصد داریم در اسرع وقت اعلامیه ای را منتشر کنیم.»

پس از تقاضای انفجاری برای لوازم الکترونیکی مصرفی مانند گوشی‌های هوشمند و رایانه‌ها که ناشی از روند دورکاری در طول همه‌گیری کووید-19 است، تولیدکنندگان تراشه در تلاش هستند تا تولید خود را افزایش دهند.

در همین حال، کشورهای اتحادیه اروپا، که بسیاری از مشاغل هنوز به صنایعی مانند خودروسازی متکی هستند، پس از مشکلات اخیر زنجیره تامین، مشتاق هستند تا وابستگی خود را به عرضه نیمه هادی از چین و ایالات متحده کاهش دهند.

کارخانه ایتالیایی پیشنهادی یک کارخانه بسته بندی پیشرفته با استفاده از فناوری های نوآورانه برای تولید تراشه های کامل خواهد بود.

به گفته این منابع، اینتل و دولت ایتالیا، نخست وزیر ماریو دراگی، در حال بحث در مورد سرمایه گذاری کلی 9 میلیارد دلاری طی 10 سال پس از آغاز ساخت هستند.

آن ها افزودند که مذاکرات پیچیده است و رم از اینتل می خواهد تا قبل از رسمیت بخشیدن به قرارداد، به ویژه در مورد مشاغل و هزینه های انرژی، برنامه های خود را برای ایتالیا روشن کند.

به گفته این منابع، اگر رم و اینتل به توافق برسند، سپس با انتخاب یک مکان برای کارخانه ادامه خواهند داد.

با این حال، پت گلسینگر، مدیر اجرایی اینتل در اوایل این ماه گفت که امیدوار است مکان‌های کارخانه‌های تولید تراشه جدید در ایالات متحده و اروپا را در اوایل سال آینده اعلام کند.

در ماه آوریل، دولت ایتالیا از قوانین خود برای جلوگیری از فروش برنامه ریزی شده سهام یک کارخانه سازنده تراشه نیمه هادی محلی به شرکت چینی "Shenzhen Invenland Holdings Co Ltd" استفاده کرد.

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار علم و فناوری جهان
پربیننده‌ترین اخبار علم و فناوری جهان
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!