شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۶:۱۰
اقتصاد - کد خبر : 4577
جمعه، ۰۶ تير، ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰

تسهیلات حمایت از شرکت‌های حمل و نقل، تیرماه پرداخت می‌شود

وزیر راه و شهرسازی از آمادگی بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به شرکت‌های حمل و نقل آسیب دیده از ویروس کرونا در ماه جاری خبر داد.

تسهیلات حمایت از شرکت‌های حمل و نقل، تیرماه پرداخت می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از صدا و سیما، محمد اسلامی از آمادگی بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به شرکت‌های حمل و نقل آسیب دیده از ویروس کرونا در ماه جاری خبر داد و اظهار داشت: این شرکت‌ها که شامل شرکت‌های حمل و نقل هوایی، ریلی و جاده‌ای هستند و مؤسسات خصوصی زیرمجموعه آن‌ها پس از معرفی اکثراَ پیامک‌هایشان را از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دریافت کردند و با دستور رئیس جمهور باید مبالغ تسهیلاتشان را در تیرماه از بانک‌های عامل دریافت کنند.

وی درباره میزان سقف تسهیلات برای هر یک از شرکت‌ها، افزود: هر فرد و شرکت بسته به حجم فعالیت، نیروی انسانی و سرمایه و نقشی که در حمل و نقل دارد تسهیلات دریافت می‌کنند.

اسلامی با اشاره به اینکه علاوه بر شرکت‌های حمل و نقل هوایی، ریلی و جاده‌ای، فرودگاه‌ها و شرکت‌های حمل و نقل فرودگاهی هم از ویروس کرونا آسیب جدی دیدند، گفت: شرکت‌های حمل و نقل هوایی و ریلی بیشترین سهم را از دریافت تسهیلات دارند و پس از آن شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای و مؤسسات و شرکت‌های حمل و نقل مسافری فعال تسهیلات خود را دریافت می‌کنند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: این تسهیلات از محل منابع ۷۵ میلیارد تومانی که دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا برای حمایت از خانواده‌ها و مشاغل آسیب پذیر تصویب کرد پرداخت می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد که این تسهیلات کمک کند تا شرکت‌های حمل و نقل بتوانند سرپا بمانند و به فعالیت شان ادامه دهند و متعهد باشند که کسی را از کار برکنار نکنند.

لغو تسهیلات در صورت تعدیل نیرو

اسلامی تصریح کرد: اگر مشاهده شود که شرکتی نیروهای کاری خود را تعدیل یا برکنار کرده است تسهیلاتی که به آن‌ها داده شده و امتیازاتشان لغو می‌شود و تصمیمات دیگری برای آن‌ها اتخاذ خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه پس از حمایت از خانواده‌ها اکنون نوبت پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب پذیر از کرونا رسیده است، گفت: اکنون رانندگان اتوبوس‌های بین شهری، می‌توانند ۶ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت از بانک‌های عامل دریافت کنند.

وی افزود: همزمان شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای می‌توانند ۱۲ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند تا با پرداخت بیمه کارکنان خود، مشاغل شان را حفظ کنند و کسی بیکار نشود.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!