جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۲:۰۳
اروپا و آمریکا - کد خبر : 17048
سه شنبه، ۲۰ دي، ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

تسلیحات هسته ای در کشور مستقر نمی کنیم

وزیر امور خارجه فنلاند بعد از اعلام پیوستن کشورش به ناتو اعلام کرد که به هیچ وجه اجازه مستقر شدن سلاح هسته ای در کشور را نمی دهیم ، ما استفاده از این سلاح را برای خود ممنوع کرده ایم.

تسلیحات هسته ای در کشور مستقر نمی کنیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، «پکا هاویستو» وزیر امور خارجه فنلاند بعد از انتشار خبر پیوستن این کشور به ناتو اعلام کرد که هیچ تمایلی برای مستقر کردن سلاح های هسته ای نداریم و اجازه این کار را هم نمی دهیم.

وزیر امور خارجه فنلاند در سخنرانی خود گفت: اکنون شما را مطلع می کنم که بعد از انتشار خبر پیوستن فنلاند به ناتو ، ما هیچ توافقی مبنی بر استقرار سلاح های هسته ای نکرده و نمی کنیم ، این موضوع از قبل برای ما روشن بود و انجام این کار را برای خود ممنوع کرده ایم.

همچنین دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی ، از ترکیه معروف به حیات خلوت ناتو خواست تا با پیوستن کشور های سوئد و فنلاند به ناتو اعلام کند.

ینس استولتنبرگ ، دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی  به گونه ای اعلام کرد که همه اعضا موافقت خود را از این بابت اعلام کرده اند بجز ترکیه که به همین دلیل او در سخنرانی خود به طور واضح گفت : زمان آن فرا رسیده که ترکیه با درخواست سوئد و فنلاند برای پیوستن به ناتو موافقت کند.

در حالی ناتو به این شکل از ترکیه خواسته بود موافقت خود را اعلام کند که وزیر امور خارجه ترکیه گفته بود اگر سوئد و فنلاند می‌خواهند به ناتو ملحق شوند باید قبل از آن مجموعه‌ای از اقدامات را برای اجرای یادداشت تفاهم امضا شده با دولت آنکارا در مورد مبارزه با تروریسم انجام دهند. بنظر می رسد تنها شرط موافقت ترکیه همین موضوع است که ناتو بدون اهمیت دادن به آن از کنارش گذشته و شروع سخنرانی کرده است.

 وزیر خارجه ترکیه نیز بعد از سخنرانی دبیر کل ناتو گفت : «شما هنوز هیچ اقدامی در رابطه با درخواست ما انجام نداده اید ، این چه جور احترام متقابل و توجه به خواسته سیاسی اعضا است که بدون هیچ توجهی از کنار آن می گذرید ، آنها انتظارات خاصی را در مورد مسائل استرداد و هنجارهای قانونی برآورده نکرده‌اند. رئیس جمهور ما نیز این موضوعات را به نخست وزیر سوئد ارجاع داده است تا خود او شخصا جواب این درخواست را بدهد و در صورت توافق مورد دیگری برای موافقت ما نمی ماند.

گفتنی است که‌ پیش از اتفاقات میان روسیه و اوکراین ، کشور های فنلاند و سوئد از به عضویت درآمدن ناتو امتناع می کردند ولی بعد از حمله فوریه روسیه به اوکراین همه چیز فرق کرد و آنها  درخواست کردند که به عضویت ائتلاف ناتو به رهبری ایالات متحده درآیند.

تنها موضوعی که باعث شد زمان پیوستن آنها به این ائتلاف طولانی شود ، عدم موافقت یکی از اعضا بود ، برای پیوستن و یا انجام اقداماتی برای کشوری ، باید همه اعضا اعلام موافقت کنند ، در غیر این صورت این کار انجام نمی شود ، حال این کشور مخالف ترکیه است و آنها درخواست کرده اند که دو کشور اقداماتی از جمله پیوستن به نبرد ترکیه علیه شبه‌نظامیان کورد را انجام دهند بعد موافقت خود را با عضویت آنها اعلام می کند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!