شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۷:۱۳
فرهنگ و هنر - کد خبر : 3554
جمعه، ۰۵ ارديبهشت، ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰

ترنم چکامه های امید در روزهای کرونایی

لوریس چکناوریان در روزهای خانه‌نشینی و جدال بین یاس و امید برای مردم دنیا قطعه ۱۲ دقیقه ای «کرونا» را در سه بخش منتشر کرد.

ترنم چکامه های امید در روزهای کرونایی

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، با شیوع ویروس کووید 19، تقریباً همه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در سراسر دنیا به حال تعلیق درآمد. بسیاری از هنرمندان در گوشه و کنار دنیا آثاری خلق کردند که وصف حال خود را در روزهای قرنطینه بازگو کنند و بارقه امید را در دل نسل بشر بتابانند. هنرمندان تلاش کردند تا گذر از دوران فاصله‌گذاری فیزیکی را هر چه آسان‌تر و چراغ امید به زندگی و آینده را همچنان روشن نگاه دارند.

 لوریس چکناوریان آهنگساز و رهبر ارکستر پیشکسوت کشورمان نیز که همواره فعالیت های زیادی را در عرصه تولید آثار موسیقایی در مناسبت‌ها و رویدادهای مختلف داشته در روزهای اخیر قطعه‌ ۱۲ دقیقه‌ای «کرونا» را در سه قسمتِ «یورش»،«مرگ» و «زندگی» را منتشر کرد.

چکناوریان درباره انگیزه‌های خود از ساخت این اثر توضیح داد: «فکر می‌کنم این ویروس تمامِ جهان را درگیر خود کرده است و بسیاری از هنرمندان نیز به شکل‌های گوناگون نسبت به آن واکنش نشان داده‌اند، من نیز تلاش کردم با ساخت قطعه‌ای در سه موومان احساس خود را به این مساله مطرح کنم. اینکه با تمام هجومی که این ویروس به زندگی ما وارد کرده و بخش مهمی از زندگی ما را تحت تاثیر خود قرار داده است، اما خواه‌ناخواه در نهایت این زندگی است که پیروز می‌شود.

من به توصیه‌ کادر درمانی و برای حفاظت از خودم و هم‌چنین دیگر هم‌وطنانم در خانه مانده‌ام و ارتباط چندانی با جهان بیرونی ندارم؛ اما سعی می‌کنم این اوقات را به بهترین شکل بگذرانم. بیش از گذشته کار می‌کنم و فیلم می‌بینم و موسیقی گوش می‌دهم و قطعه می‌نویسم، چون بر این گمان هستم که موسیقی همواره یکی از بهترین راه‌هایی است که می‌تواند در بحران‌ها به مردم کمک کند و این مساله را در روزهای اخیر نیز مشاهده کرده‌ایم.

اولین گام در راهِ مبارزه با این ویروس این است که تمام مسایل بهداشتی را رعایت کنیم تا این مساله هر چه زودتر به اتمام برسد، اما تا زمانی که در این وضعیت هستیم نیز باید تلاش کنیم که هر آن کاری که از دست‌مان برمی‌آید را انجام دهیم. اگر هنرمندیم، بیش از هر زمانِ دیگری کار کنیم و اگر نیستیم، سعی کنیم اطلاعات‌مان را افزاش دهیم.»

علیرضا راد نت نویسی پارتیتور، احسان بیرقدار سمپل موسیقی، امید نیک بین میکس و مسترینگ، یارتا یاران عکس و ایمان نیک بین ویدئو گرافیست عوامل اجرایی این قطعه را تشکیل می دهند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار فرهنگ و هنر
پربیننده‌ترین اخبار فرهنگ و هنر
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!