جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۵:۲۸
شهری - کد خبر : 15385
جمعه، ۰۸ بهمن، ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰

تردد ۱۵۰۰ تاکسی کاربراتوری از سال ۱۴۰۱ ممنوع خواهد شد

معاون فنی و بهره برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: از ابتدای سال آینده فعالیت ۱۵۰۰ تاکسی کاربراتوری ممنوعخواهد شد.

تردد ۱۵۰۰ تاکسی کاربراتوری از سال ۱۴۰۱ ممنوع خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از ایسنا، سیدعلی محتشمی‌پور درباره ملاک و شرایط فرسودگی خودروهای حمل و نقل عمومی عنوان کرد: بر اساس قانون هوای پاک دولت مکلف است که ضوابط فرسودگی ناوگان چه در بخش سواری و شخصی و چه حمل و نقل عمومی که تاکسی ذیل آن قرار دارد، را تعیین کند. 

معاون فنی و بهره برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به آیین‌نامه ماده ۸ قانون هوای پاک که شرایط و ملاک فرسودگی در آن قید شده است، گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ برابر الزامات قانونی از تردد هر گونه تاکسی کاربراتوری در سطح کلان‌شهرها از جمله تهران ممانعت به عمل می‌آید، 

وی افزود: مالکان تاکسی‌های فرسوده که شامل این شرط می‌شوند یعنی تاکسی‌هایشان کاربراتوری است می‌بایست نسبت به نوسازی و ثبت‌نام تاکسی جدید اقدام کنند. 

محتشمی‌پور یادآور شد: دیگر نوع و سن تاکسی، ملاک فرسودگی نیست و اساسا ساختار خودروهای کاربراتوری مشمول فرسودگی ناوگان شده است و پلیس راهور مکلف به هدایت این خودروها به پارکینگ خواهد بود. 

معاون فنی و بهره برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: تنها ۱۵۰۰ تاکسی کاربراتوری در تهران فعالند و مشمول این مصوبه می شوند که از مالکان آن می‌خواهیم که هرچه سریعتر نسبت به ثبت‌نام جهت خرید تاکسی جدید اقدام کنند تا در سال ۱۴۰۱ متحمل خسارت نشوند. 

وی در تشریح شرایط فرسودگی عنوان کرد: تا سال جاری ملاک فرسودگی ناوگان در حمل و نقل طول عمر ناوگان بود به گونه‌ای که سن فرسودگی خودروهای گاز سوز و بنزینی ۱۰ تا ۱۲ سال تعیین شده بود. اما حالا طبق آیین‌نامه مصوب سال ۱۴۰۰ اساسا تعریف فرسودگی ناوگان تغییر کرده و ملاک از "سن فرسودگی" به "مرز فرسودگی" تغییر کرده است که بر این اساس اگر خودروها فارغ از سال تولیدشان به طور مستمر دو بار از تست‌های معاینه فنی رد شوند فرسوده محسوب شده و می‌بایست نسبت به اسقاط و نوسازی آنان اقدام کنند.

 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار شهری
پربیننده‌ترین اخبار شهری
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!