جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۱:۱۴
تحلیل بین الملل - کد خبر : 1201
پنجشنبه، ۱۴ آذر، ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰

ترامپ؛ رهبری حقیر

راشا گیت، اوکراین گیت، استرالیا گیت، پرداخت از طریق سرویس مخفی به شرکتهای ترامپ، دخالت در قراردادهای وزارت دفاع، از جمله مواردی هستند که در رابطه با سوء استفاده ترامپ از قدرت برای منافع شخصی مطرح می­باشند.

ترامپ؛ رهبری حقیر

ملتی بزرگ، رهبری حقیر عنوان کتابی است که توسط بهروز نجف زاده نوشته شده و طی چند ماه آینده نشر خواهد یافت. نویسنده در این کتاب عملکرد 3 ساله دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده و تأثیر آن بر مناسبات جهانی و همچنین عواقبی که برای کشور و مردم آمریکا در پی داشته است، را مورد تحلیل قرار داده است. در اینجا ما بنا داریم گزیده­ای از فصل­های این کتاب را به صورت جداگانه در اختیار مخاطبان عزیز قرار دهیم.

سوء استفاده از قدرت برای منافع شخصی

چکیده:

راشا گیت، اوکراین گیت، استرالیا گیت، پرداخت از طریق سرویس مخفی به شرکتهای ترامپ، دخالت در قراردادهای وزارت دفاع، از جمله مواردی هستند که در رابطه با سوء استفاده ترامپ از قدرت برای منافع شخصی مطرح می­باشند. ترامپ ابتدا با انکار موارد فوق، آنها را اخبار جعلی نامیده و رسانه­ها را دروغگو خطاب کرد. اما ورود شاهدان به مجلس نمایندگان آمریکا و اظهارات صریح و بی­پرده آنها، پرده از خیلی چیزها برداشته و شرایط را کلاً دگرگون کرد... .

راشا گیت، ارتباط خاکستری

برچسب سوء استفاده از قدرت برای منافع شخصی، هنوز رئیس جمهور نشده، به ترامپ چسبید. پرونده ارتباط با روسیه در حین کارزار انتخاباتی، شهد شیرین پیروزی را بر کام آقای ترامپ تلخ کرد بطوریکه سال 2017 سال شروع ریاست جمهوری ترامپ، به سال سؤال و جواب از تیم انتخاباتی او تبدیل شد. هرچند ترامپ هیچ گاه به این ارتباط اعتراف نکرد، ولی تحقیقات رابرت مولر، دادستان ویژه تحقیقات مداخله روسیه در انتخابات آمریکا، او را کاملاً تبرئه نکرد. مولر در گزارش خودش آورده بوده مسائلی در این پرونده وجود دارد که به قطع یقین نمی­توان گفت که تخلفی صورت نگرفته است. ولی در عین حال مولر ارتباط مشهودی که بیانگر تخلف آشکار و تبانی ترامپ با روسیه باشد، نتوانست ارائه دهد.

به عبارتی رابرت مولر بین رنگ سیاه و سفید، خاکستری را انتخاب کرد.

مسأله مهم دیگر اینکه، این اتهام به زمانی برمی­گردد که ترامپ هیچ جایگاه سیاسی مشخصی نداشت. لذا دادگاه در ارتباط دادن اقدامات ترامپ به سوء استفاده او از قدرت دچار تردید شد. هر چند اگر هم چیزی بوده، احتمالاً به شکل وعده  و وعید، به بعد از پیروزی در انتخابات موکول شده بود.

بدین ترتیب تحقیقات مولر که هزینه­ای بالغ بر 25 میلیون دلار برای مردم آمریکا در بر داشت، فقط به صدور احکامی در خصوص چند نفر از مشاوران و اطرافیان ترامپ انجامید و ترامپ از این مهلکه جان سالم به در برد. در واقع می­توان گفت که ترامپ در صفحه شطرنج، مهره­هایش را برای حفاظت از خویش خیلی خوب چیده بود.

 
بشتر بخوانید :   ملتی بزرگ رهبری حقیر 2
بشتر بخوانید :   ملتی بزرگ رهبری حقیر 3
بشتر بخوانید :   ملتی بزرگ رهبری حقیر 4

رسوایی اوکراین گیت

یک مقام امنیتی سابق کاخ سفید که نامش تا به حال فاش نشده است، به بازرسی کل جامعه اطلاعاتی آمریکا مراجعه کرده و شکایتی 9 صفحه‌ای را تنظیم نموده است. او خبر داده، دونالد ترامپ در ماه جولای 2019 سلسله تماسهایی با ولودیمیر زلنسکی، رئیسجمهوری اوکراین داشته و از وی خواسته است، اطلاعاتی را درباره هانتر بایدن، پسر جو بایدن به او تحویل دهد. ترامپ قصد داشته از این اطلاعات، علیه جو بایدن در انتخابات 2020 بهره­برداری نماید. قسمت خیلی بد ماجرا اینجاست که ترامپ قبل از تماسهای تلفنیاش با زلنسکی، دستور داده بود، کمک مالی نظامی ۴۰۰ میلیون دلاری کاخ سفید به اوکراین متوقف شود.

گویا ماه سپتامبر، ماه خوش یُمنی برای آقای ترامپ نبود. در حالیکه ۷ کمیته در کنگره در حال تحقیق روی مساله تماس تلفنی او با زلنسکی و سایر مسائل مربوط به آن بودند، کنگره آمریکا متن کامل شکایت‌نامه فرد افشا کننده تماس تلفنی بین ترامپ و زلنسکی را منتشر کرد.

در قسمتی از این متن، ترامپ خطاب به زلنسکی می­گوید: «مسئله دیگر اینکه حرف‌های زیادی در مورد پسر بایدن هست. اینکه بایدن تحقیقات را متوقف کرده و خیلی‌ها می‌خواهند بدانند که قضیه چیست. در این مورد هرکاری که بتوانی همراه دادستان انجام بدهی، فوق‌العاده است. بایدن راه افتاده و با تکبر به همه گفته که جلوی تحقیقات را گرفته است. اگر بتوانی در این مورد کاری کنی».

در پاسخ، زلنسکی با اشاره به اینکه حزب او در پارلمان اکثریت را به دست آورده و دادستان کل بعدی اوکراین منتخب او خواهد بود، به ترامپ اطمینان داده است که پرونده فرزند بایدن را به دقت بررسی کند.

انتشار ناقص و همین چند جمله مختصر از این مکالمه جنجال برانگیز، کافی بود تا اعتراضات وسیعی راه بیافتد. بیش از سیصد مقام امنیتی سابق آمریکا، از دولت بوش گرفته تا دولت اوباما، از کنگره این کشور خواستند تا دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را به خاطر تماس با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین و اقدام علیه یک رقیب سیاسی (جو بایدن) وادار به پاسخگویی کنند.

در نامه این سیصد نفر که از هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه هستند آمده است: به نظر می رسد پرزیدنت ترامپ برای دعوت از دخالت های اضافی خارجی در فرآیندهای دموکراتیک (کشور) ما، از اقتدار و منابع بالاترین مقام (دفتر) در این کشور (سوء) استفاده کرده است. این یک سوء استفاده غیر اخلاقی از قدرت است. این (مسئله) همچنین نشان دهنده تلاش برای ضایع ساختن منافع ملی آمریکا و متحدان و شرکای نزدیک ما در جهت منافع سیاسی شخصی رئیس جمهور است.

هرگونه تلاش برای خنثی کردن منافع ایالات متحده در سطح جهانی و بر اساس منافع شخصی سبب می شود تا این کشور (آمریکا) در برابر تهدیدات حساس­تر بشود و پیامی به رهبران سراسر جهان مخابره می کند که می گوید سیاست خارجی آمریکا با فراهم کردن منافع برای یک فرد مشخص، می تواند به طرز خطرناکی فاسد شود.

نانسی پلوسی که قبلاً از مخالفان استیضاح ترامپ بود، با تأکید بر اینکه هیچ‎کس فراتر از قانون نیست، خواستار بررسی درباره این مسأله شد و بدین ترتیب روند تحقیقات برای استیضاح ترامپ تحت عنوان رسوایی اوکراین گیت، کلید خورد.

ترامپ این دفعه سایه شبح استیضاح را سنگین¬ تر از قبل (پرونده روسیه) بالای سر خود احساس می¬کند. زیرا این بار او به عنوان رئیس جمهوری عمل کرده و از قدرت سیاسی ناشی از جایگاه خود برای فشار آوردن به اوکراین برای پیشبرد منافع شخصی سوء استفاده کرده است. علاوه بر آن، این بار شواهد واضح تری موجود است که نقش ترامپ را به طور آشکار اثبات می کند.

زبانه های آتش؛ شاهدان به زبان آمدند


اظهارات سفرای آمریکا در اوکراین و اتحادیه اروپا ثابت کرد که ماه (حقیقت) برای همیشه پشت ابر نمی-ماند. 1- اکتبر 2019 ویلیام تیلور رئیس سفارت آمریکا در کیف پایتخت اوکراین، مطالب قابل تأملی را بر زبان آورد. تیلور به نمایندگان کنگره شهادت داد: «رودی جولیانی وکیل شخصی ترامپ، ریک پری،  وزیر انرژی آمریکا و سایر مقام های دولتی سعی کرده اند با تشکیل یک کارزار در عرصه سیاست خارجی، دولت اوکراین را برای انجام تحقیقات درباره بایدن و پسرش تحت فشار قرار دهند. ساندلند به من گفت که ترامپ به او گفته است که از دولت اوکراین خواسته است تا علناً اعلام کند که تحقیقات درباره بایدن و دخالت در انتخابات 2016 را انجام خواهد داد. تیلور افزود: دستور برای متوقف کردن کمک نظامی به اوکراین در ازای انجام تحقیقات درباره بایدن و پسرش، از سوی میک مولوانی رئیس کارکنان کاخ سفید بوده است.»

2- این اظهارات تیلور موجب گردید برخی شاهدان این پرونده از جمله گوردون ساندلند سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا مجدداً برای ادای توضیحات فراخوانده شدند. گوردون ساندلند قبلاً هر گونه انگیزه سیاسی جهت معطل گذاشتن این کمک نظامی را انکار کرده بود. ولی این بار ساندلند در اصلاحیه‌ سه صفحه‌ای خود آورده که «اکنون به یاد می‌آوردم که در جلسه یکم سپتامبر به آندری یرماک مشاور ارشد ولودیمیر زلنسکی گفتم که به احتمال زیاد پرداخت کمک نظامی به اوکراین روی نخواهد داد مگر آغاز تحقیقات مبارزه با فساد که طی چند هفته گذشته بارها درباره‌اش حرف زده‌ایم علناً اعلام شود.» ساندلند همچنین گفت که رودی جولیانی وکیل شخصی ترامپ زمینه‌ساز اعمال فشار چند ماهه بر اوکراین بود تا آن کشور تحقیقات ضدفساد را علیه بایدن‌ها آغاز کند زیرا وی معتقد بود اوکراین در انتخابات رئیس جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا به دموکرات‌ها کمک کرده بود.

اصلاحیه‌ ساندلند از آن جهت اهمیت دارد که کاخ‌سفید از زمان آغاز تحقیقات استیضاح، مکرراً تکرار کرده که ترامپ هیچ «بده بستان سیاسی» با همتای اوکراینی خود نداشته و هرگز تلاش نکرده با متوقف کردن پرداخت کمک نظامی به این کشور، دولت ولودیمیر زلنسکی را برای تحقیق درباره فساد ادعایی علیه رقیب انتخاباتی خود (جو بایدن) تحت فشار قرار دهد.

3- اما اظهارات نفر سوم ماری یووانویچ سفیر پیشین آمریکا در اوکراین، بسیار جالب تر است. کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا اوایل نوامبر نخستین نسخه از اظهارات این دیپلمات پیشین آمریکا را منتشر کرد. در شهادت یووانویچ آمده که او از اظهارات ترامپ شوکه شده است. بنا به گفته یووانویچ، ترامپ در مکالمه تلفنی به زلنسکی گفته بود «خوب، او (یووانویچ) در حال انجام برخی کارهاست در حالیکه من اصلا نمی‌دانستم منظور او (ترامپ) از گفتن این جمله چیست. بسیار نگران بودم. هنوز هم هستم. از گوردن ساندلند سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا، مشاوره خواستم، او پیشنهاد داد پیام‌هایی را در حمایت و ستایش از ترامپ در توییتر منتشر کنم. ساندلند تهدید کرد یا باید خیلی خوب این کار را انجام دهی و یا باید به خانه بازگردی.»

ترامپ ۲۰ می ۲۰۱۹ (مصادف با ۲۳ اردیبهشت‌ماه1398) ماری یووانویچ، را از سمت خود برکنار کرد. در آن زمان گزارش شده بود یووانویچ منصوب دولت قبلی آمریکا بوده و از دموکرات‌ها حمایت می کرده است. ولی بعدها روشن شد که داتان اینگونه نبوده و برکناری یووانویچ به پیشنهاد رودی جولیانی، در رابطه با بایدن¬ها بوده است.

3- اما موضوع به اینجا ختم نشد. کمی بعد مجلس نمایندگان آمریکا، شهادت جورج کنت، معاون دستیار وزیر امور خارجه در کمیته تحقیقات برای استیضاح دونالد ترامپ را منتشر کرد. اظهارات کنت، زوایای بیشتری از اقدامات ترامپ علیه بایدن ها را روشن ساخت. او در این کمیته بیان داشته است: «ترامپ از ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین درخواست کرده در یک سخنرانی، سه کلمه «تحقیقات، بایدن و کلینتون» را به زبان بیاورد و به اوکراینی‌ها گفته شده بود که از سرگیری کمک‌های نظامی به این کشور میسر نخواهد بود مگر آن‌که زلنسکی در بیانیه‌ای تلویزیونی این کلمات را تکرار کند.

کلمات کلیدی بیانیه درخواستی، مستقیماً توسط شخص ترامپ به دیپلمات‌های اوکراینی دیکته شده بود. رودی جولیانی، وکیل ترامپ، کمپینی مملو از دروغ را برای تخریب ماری یووانویچ، سفیر وقت آمریکا در اوکراین به راه انداخته بود و اطلاعات غلطی درباره او منتشر می‌کرد».


شهادت جورج کنت، به نوعی صحت ادعای خانم یووانویچ را نیز اثبات کرد. طی چند ماه گذشته پس از برکناری یووانویچ، مطالب زیادی در رسانه ها منتشر شده بود؛ مبنی بر اینکه پس از آنکه اعضای حلقه درونی ترامپ از جمله وکیل شخصی وی، رودی جولیانی، تشخیص دادند که وی مزاحم تلاش‌های آن‌ها برای شروع تحقیقات علیه جو بایدن است، وی را کنار زده و بعداً اخراج کردند.


   ابتکار جدید مجلس نمایندگان در علنی نمودن جلسات شهادت اخیر، آگاهی بیشترافکار عمومی و خشم آنها را در پی داشته و زبانه های آتش تحقیقات علیه ترامپ را شعله ورتر کرد.


5- گذشته از شهادت های این چهار نفر، کمیته تحقیقات کنگره آمریکا، متن شهادت لائورا کوپر، معاون وزیر دفاع این کشور را نیز منتشر کرد. کوپر که معاونت وزارت دفاع آمریکا در امور روسیه، اوکراین و اوراسیا را برعهده دارد، اذعان کرد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در تابستان قبل به سازمان‌های مربوطه دستور داده بود کمک‌های نظامی به اوکراین تعلیق شود.

 
بشتر بخوانید :   ملتی بزرگ رهبری حقیر 2
بشتر بخوانید :   ملتی بزرگ رهبری حقیر 3
بشتر بخوانید :   ملتی بزرگ رهبری حقیر 4

استرالیا گیت رسوایی دیگر

اول صبح اولین روز اکتبر 2019 روزنامه «نیویورک تایمز» اولین شوک خبری را به جامعه آمریکا وارد کرد. این روزنامه به نقل از دو مقام آمریکایی آگاه نوشت، ترامپ اخیراً با موریسون تماس گرفته و از او خواسته تا به «ویلیام بار» وزیر دادگستری آمریکا کمک کند تا اطلاعاتی را برای بی‌اعتبار و بی‌وجهه کردن تحقیقات «رابرت مولر» بازرس ویژه در مورد ادعای دخالت  روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ ایالات متحده (و ارتباط ترامپ با مسکو) در اختیار کاخ سفید قرار دهد. ترامپ با این تماس تلفنی قصد داشت از وزارت دادگستری به عنوان ابزاری برای فشار به مخالفان خود استفاده کرده و مبنای تحقیقات مولر را «جناحی و فاسد» جلوه دهد. این گفت‌وگو نشان می‌دهد که ترامپ از سطوح عالی دیپلماسی برای پیشبرد منافع سیاسی شخصی خود استفاده می‌کند.


قرارداد 10 میلیارد دلاری پنتاگون با مایکروسافت

جیمز متیس وزیر دفاع پیشین آمریکا، افشا کرد که چگونه دونالد ترامپ در قراردادهای وزارت دفاع آمریکا دخالت کرده و باعث تغییرات در ارائه این قراردادها می¬شده است. او در آخرین کتاب خود «داخل پنتاگون ترامپ با جیمز» که در سال 2019 منتشر شد، می¬نویسد: رئیس جمهوری آمریکا توانست در سال 2018 با ورود به یک قرارداد 10 میلیارد دلاری که مربوط به خدمات کامپیوترهای پنتاگون بود، شرکت مایکروسافت را برای کسب این قرارداد در برابر شرکت آمازون پیروز کند. به نوشته متیس، ترامپ در تابستان 2018 از وی خواست تا مانع از پیروزی شرکت آمازون در کسب قرارداد  10 میلیارد دلاری شود.
اوایل 2019 نیز الایجا کامینگز (Elijah Cummings) رئیس کمیته نظارت و اصلاح مجلس نمایندگان آمریکا هشدار داده بود که ترامپ از منصب ریاست جمهوری کاسبی می کند. او در مصاحبه با شبکه خبری  سی بی اس گفته بود: « رئیس جمهور دونالد ترامپ به واسطه منصب خود در کاخ سفید، درآمد هنگفتی کسب می کند. شهروندان آمریکایی باید در جریان قراردادهایی که رئیس جمهوری منعقد می‌کند قرار گیرند و بدانند که آیا این قراردادها در راستای منافع شخصی است یا نفع کشور.»


پرداخت های سرویس مخفی به شرکتهای خصوصی ترامپ

23 نوامبر 2019 خبری در خصوص پرداخت¬های سرویس مخفی به شرکتهای خصوصی ترامپ در رسانه-ها خودنمایی کرد. بر اساس این خبر، سوابق سرویس مخفی آمریکا نشان می‌دهد این نهاد فقط در پنج ماه نخست ریاست جمهوری دونالد ترامپ ۲۵۰ هزار دلار به شرکت‌های خصوصی وی پرداخت کرده است. در این سوابق به جزئیات برخی از درآمد‌هایی که ترامپ از پول مالیات دهندگان آمریکایی دریافت می‌کند اشاره شده است.
رئیس جمهور آمریکا مالکیت بر شرکت‌های خود را حفظ کرده است، به طور مکرر از این شرکت‌ها بازدید می‌کند، دستیاران و مقامات امنیتی¬اش را با خود همراه می‌کند و از دولت برای آنچه این افراد خریداری می‌کنند پول می‌گیرد.
این اسناد در مورد هزینه ها، جزئیات زیادی ارائه نمی‌دهند، بلکه صرفاً تاریخ‌های خرید‌ها و نام مستغلات ترامپ را که این پرداخت‌ها را دریافت کرده اند اعلام می‌کنند. آنچه سردرگمی را تشدید می‌کند این است که ترامپ چند مستغلات به نام «باشگاه ملی گلف ترامپ» در اختیار دارد و این فهرست بین این مستغلات تفاوتی قائل نمی‌شود.


و این قصه همچنان ادامه دارد

به نظر می رسد تشت رسوایی آقای ترامپ از پشت بام افتاده و دُم خروسش هم حسابی بیرون زده است. و مردم آمریکا همچنان باید منتظر اطلاعات جدید از رسوائی¬های افشا نشده آقای ترامپ باشند. آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا، در توئیتی نوشت:  «به زودی، مردم آمریکا شواهد جدیدی از سوءاستفاده رئیس جمهور از قدرت را مشاهده خواهند کرد.حتی اعضای کنگره باید پاسخ بدهند: آیا داشتن درخواست مداخله خارجی در انتخابات ما پذیرفتنی است؟ جواب باید «نه» باشد. فقط آمریکایی‌ها درباره انتخابات آمریکا تصمیم می‌گیرند.»


استیضاح برای دموکراسی!

تارنمای اینترنتی مجله آتلانتیک در هفته‌های اخیر به نقل از جفری انگل ( Jeffrey Engel) مدیر مرکز تاریخ ریاست جمهوری در دانشگاه «متدیست جنوبی» (Southern Methodist University) درباره استیضاح ترامپ نوشت:

نویسندگان قانون اساسی ایالات متحده احتمالاً رئیس جمهوری فاسد را پیش‌بینی کرده بودند که از قدرتش سوء‌استفاده می‌کند و براین اساس راه‌های مقابله با آن را از طریق استیضاح مشخص کرده‌اند.

جیمز مادیسون (James Madison) حقوقدان و چهارمین رئیس جمهوری آمریکا در جلسه قانون اساسی این کشور گفته بود، «ضروری است مقرراتی برای دفاع از جامعه در برابر ناتوانی، سهل‌انگاری مقام‌های ارشد فراهم شود.» این بدان معناست که در یک نظام جمهوری و دموکراتیک، بالاترین مقام کشور پادشاه نیست، بلکه مردم پادشاهند.
موافقان استیضاح تاکید دارند، رئیس جمهوری با نقض قانون، از اختیاراتش برای جرم و یا سرکوب رقبای سیاسی استفاده کرده است؛ تصور اینکه یک رئیس‌جمهور فاسد، از قدرت اجرایی برای حفظ مقامش استفاده کند، برای رأی‌دهندگان غیرقابل توصیف است.

 
بشتر بخوانید :   ملتی بزرگ رهبری حقیر 2
بشتر بخوانید :   ملتی بزرگ رهبری حقیر 3
بشتر بخوانید :   ملتی بزرگ رهبری حقیر 4

نظر مردم درباره استیضاح ترامپ

با بالا گرفتن زمزمه¬های استیضاح ترامپ، بازار نظرسنجی¬ها نیز داغ شده است. بر اساس نظرسنجی¬های مؤسسات «یوگاو» و « ای بی سی نیوز-ایپسوس» بیش از نیمی از مردم آمریکا موافق استیضاح ترامپ هستند. براساس نتایج نظرسنجی، حداقل۵۱ درصد از مصاحبه شوندگان معتقدند ترامپ در کنگره آمریکا باید استیضاح، محاکمه و مجرم شناخته شود.
جیمز کومی، رئیس سابق اف بی آی، مردم آمریکا را به علت انتخاب غلط شان در سال 2016 مستحق رئیس جمهوری چون ترامپ می¬داند. او گفته بود، امیدوار است ترامپ استیضاح نشود. زیرا مردم آمریکا نباید براحتی از زیر بار مسئولیتی که در انتخاب او داشته‎اند، شانه خالی کنند.

 

بهروز نجف زاده

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار تحلیل بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار تحلیل بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!