جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۱:۳۶
اجتماعی - کد خبر : 3490
سه شنبه، ۰۲ ارديبهشت، ۱۳۹۹ - ۹:۰۰

تذکر پلیس به ۲۰ هزار واحد صنفی در طرح فاصله گذاری اجتماعی

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت، از بازدید بیش از ۵۰ هزار واحد صنفی در طرح فاصله گذاری اجتماعی خبر داد و گفت: در این طرح به متصدیان ۲۰ هزار واحد صنفی تذکر داده شد.

تذکر پلیس به ۲۰ هزار واحد صنفی در طرح فاصله گذاری اجتماعی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، سرهنگ نادر مرادی، افزود: از ابتدای طرح فاصله گذاری اجتماعی بالغ بر ۹۵ درصد اصناف همراهی لازم را داشته و هیچ مشکل خاصی در این خصوص وجود نداشت.

وی ادامه داد: حدود ۵ درصد از صنوف غیر ضروری در این مدت فعالیت داشتند که در بازرسی‌های انجام شده تذکر گرفته و بعد از تذکر تعطیل کرده اند، همچنین تنها ۲ درصد از این ۵ درصد یا اظهار بی اطلاعی کرده و یا در برابر مصوبه مقاومت داشتند و پلیس نیز این ۲ درصد اصناف را با دستور قضائی پلمب کرده است.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت تصریح کرد: در راستای اجرای طرح نظارت سلامت محور از ابتدای طرح تا کنون بیش از ۵۰ هزار واحد صنوفی از اصناف مختلف توسط تیم‌های بازرسی پلیس بازدید شده اند و در این رابطه به ۲۰ هزار واحد صنفی تذکر داده شده است و از این میان همانطور که گفتم تنها دو درصد از اصناف پلمب شده اند.

سرهنگ مرادی خاطر نشان کرد: برابر اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا اصناف کم ریسک می‌توانند در تهران فعالیت کنند اما بازار تهران و پاساژهای مسقف و صنوف پر خطر تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند در حال حاضر نیز تیم‌های تلفیقی متشکل از بازرسان ما، تعزیرات و نمایندگان دادستانی و اصناف از واحدهای صنفی بازدید می‌کنند.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پایتخت بیان داشت: تا کنون همه متصدیان واحدهای صنفی همراهی لازم را داشته اند و دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا را به نحو احسن انجام می‌دهند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نظارت در خصوص ثبت نام اصناف در سامانه اصناف و مشاغل بر عهده پلیس است یا خیر؟ گفت: پلیس تیم پشتیبان کننده است و در کنار بازرسان وزارت بهداشت، اتاق اصناف و اتحادیه‌ها هستیم و آنها بازرسی کرده و چنانچه در مواردی صنفی برای دریافت کد اقدام نکرده باشد و برخورد این ناظران کافی نباشد پلیس به عنوان مرجع پشتیبانی کننده بر حسب دستور مقام قضائی وارد عمل شده و برخورد می‌کند.

سرهنگ مرادی بیان کرد: مردم می‌توانند در صورت فعالیت مشاغل و اصناف پر ریسک به سامانه‌های فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ این موارد را اطلاع دهند تا موضوع مورد بررسی قرار بگیرد. اگر برابر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا عمل نکرده باشند قطعاً با آنها برخورد خواهد شد.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پایتخت در پایان خاطر نشان کرد :۷۰ تیم نظارتی در سطح تهران فعال هستند و این تیم‌ها اغلب دو نفره بوده تا تمام موارد بهداشتی توسط متصدیان واحدهای صنوفی بر اساس پروتکل‌ها رعایت می‌شود، الحمدالله از ابتدای طرح همکاران ما حضور داشتند و هیچ مشکلی تا این لحظه نداشتیم.

 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!