جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۲:۵۳
اجتماعی - کد خبر : 3659
چهارشنبه، ۱۰ ارديبهشت، ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰

تدوین طرح اصلاح منطقه بندی فعلی شهر تهران

معاونت امور مناطق شهرداری تهران طی درخواستی از مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران خواسته تا کارشناسان این مرکز، طرح پژوهشی در خصوص اصلاح منطقه بندی فعلی تهران، تدوین و ارائه کنند.

تدوین طرح اصلاح منطقه بندی فعلی شهر تهران

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین ، مدیر مطالعات و برنامه ریزی امور مناطق مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در خصوص اصلاح ساختار تقسیم بندی مناطق، گفت:  با توجه به این که تقسیمات منطقه بندی فعلی شهر تهران مشکلات و مسائلی را ایجاد کرده و ضرورت دارد که اصلاح شود، طرح مطالعاتی تقسیم بندی مناطق تهران تنظیم شده که البته در مراحل مقدماتی قرار دارد و هنوز به جمع بندی کامل و نهایی نرسیده است. 

مریم ابهری افزود: تقسیم بندی فعلی مناطق تهران بر اساس تجربیاتی در گذشته انجام گرفته و نمی توان به کلیات آن ایراد گرفت. اما تهران از سال 1371 که این تقسیم بندی شکل گرفت، وسیع‌تر شده و تغییرات زیادی کرده است.  

وی با اشاره به مشکلاتی که منطقه بندی فعلی ایجاد کرده، ادامه داد: منطقه بندی فعلی سبب بروز مشکلاتی در ازائه خدمات به شهروندان شده است به خصوص در خیابان ها و محلاتی که در مرزهای مناطق قرار دارند. مثلا در برخی خیابان ها خود خیابان متعلق به یک منطقه و پیاده روی آن متعلق به یک منطقه دیگر است.

مدیر مطالعات و برنامه ریزی امور مناطق مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، گفت: علاوه بر این، منطقه بندی تهران با توجه به تغییر شرایط شهر و تغییراتی که در طی دهه های اخیر انجام شده مثلا برخی مناطق در تهران مثل منطقه 4 و یا منطقه یک در مقایسه با برخی مناطق دیگر از وسعت بیشتری برخوردارند و جمعیت زیادی دارند و شاید لازم است که این منطقه مثلا به دو منطقه تبدیل شود. 

هم‌چنین برخی بزرگراه ها که پیش از این در تهران نبودند مثل بزرگراه صیاد شیرازی یا بزرگراه امام علی(ع) از وسط برخی مناطق عبور می‌کنند و بهتر است که در مرز بین مناطق قرار گیرند و لازم است که تغییری در این مرزبندی ها صورت گیرد.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!