پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۳:۴۵
محیط زیست - کد خبر : 11244
سه شنبه، ۰۵ مرداد، ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰

تداوم بارش های پراکنده در شمال کشور

سازمان هواشناسی تا پایان هفته جاری برای استان های شمالی، استان های ساحلی خزر و ارتفاعات البرز مکرزی رشد و ابر و بارش های پراکنده را پیش بینی کرده است.

تداوم بارش های پراکنده در شمال کشور
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از خبرگزاری مهر، طبق تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی برای برخی از مناطق استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات البرز مرکزی ، طی دو روز آینده در بعد از ظهر و اوایل شب رشد ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی شده است.
 
 فردا (چهارشنبه) با شمالی شدن جریانات مرطوب روی دریای خزر بارش در استان‌های ساحلی دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی تشدید خواهد شد. بر این اساس انتظار می رود از پنجشنبه تا اواسط هفته آینده گاهی وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی همراه با کاهش محسوس دما برای شمال غرب، استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش باران رخ دهد.
 
علاوه‌ بر مناطق یاد شده، در استان خراسان شمالی نیز در روز پنجشنبه  بارش پراکنده پیش بینی شده است. همچنین تا اواخر هفته جاری در شمال شرق، شرق، جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد شدید پدیده غالب است که در پاره‌ای از مناطق به‌ویژه خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان باعث خیزش گرد و خاک یا توفان گرد و خاک همراه با کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد. 
 
بر اساس این پیش بینی دریای خزر از امروز تا پایان هفته جاری و مناطق شرقی دریای عمان طی پنج روز آینده نیز مواج و متلاطم خواهد بود.
 
اهواز نیز طی امروز و فردا با بالاترین دمای ۵۱ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای بیشینه ۲۵ و ۱۸ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار محیط زیست
پربیننده‌ترین اخبار محیط زیست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!