جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۲:۱۰
اروپا و آمریکا - کد خبر : 16892
چهارشنبه، ۲۳ آذر، ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰

تحویل سامانه پدافند هوایی پاتریوت آمریکا به اوکراین

آمریکا در حال نهایی سازی و آماده کردن سلاح ها و تجهیزات سامانده پدافند هوایی است که شاید شاخص ترن آن ها پاتریوت باشد که یک سلاح قدرتمند و شناخته شده برای سامانه های هوایی در دنیا می باشد.

تحویل سامانه پدافند هوایی پاتریوت آمریکا به اوکراین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، اوکراین مدت ها پیش از اروپا و امریکا در خواست سلاح های پدافند هوایی داشته و دارد که چه بایدن رئیس جمهور آمریکا و چه سران اتحادیه اروپا گفنه بودند این مسئله را بررسی میکنیم و حالا آمریکا در یک بسته حمایتی دیگر از اوکراین قرار است سامانه ها و تجهیزات ضد هوایی برای اوکراین ارسال کند که شاید مهم ترین و قدرتمند ترین سلاح میان انها پاتریوت باشد.

این بسته حمایتی در حال نهایی شدن برای ارسال است و در صورت تایید وزیر دفاع آمریکا یعنی لوید آستین و همچنین جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ، به احتما فراوان طی یک هفته به اوکراین ارسال خواهد شد تا شبکه زیرساخت دفاعی اوکراین محکم تر شود و بدین ترتیب آمریکا بعد از قرار داد 90 میلیارد دلاری تا کنون حدود 20 میلیارد دلار تجهیزات نظامی برای کمک به اوکراین ارسال کرده باشد.

در رابطه با سامانه پدافند هوایی آمریکا به اوکراین که قرار است ارسال شود ، باید دید نحوه استفاده و استقرار این سامانه را آمریکایی‌ها چگونه به سربازان اوکراینی آموزش می دهند. هر واحد سامانه موشکی پاتریوت شامل واحد انرژی، ایستگاه فرماندهی، واحد راداری، آنتن و 8 کامیون پرتاب‌کننده است که هر یک از این پرتاب‌کننده‌ها چهار موشک زمین به هوا را در خود جای می‌دهد. موشک‌های پاتریوت با برد 160 کیلومتر توانایی رهگیری موشک‌ها و هواپیماها را دارند . ارسال و استقرار این سامانه میتواند کمک شایانی به اوکراین در این جنگ بکند تا بتواند جلوی پیش روی ارتش روسیه را بگیرد.

پیش از این ، این سامانه موشکی در جنگ خلیج فارس استفاده شده بود که بنا به گفته مقامات ارتش آمریکا در عراق توانسته اند 45 موشک از 47 موشک اسکاد را سرنگون کنند. این گزارش ، دقیق بودن پاتریوت را نشان می دهد و شاید در نوع خود یکی از بهترین های دنیا باشد که فناوری سلاح های سامانه پدافند هوایی را تغییر داد.

اما بعد از گذشت چند سال گزارشات گوناگونی از این سلاح منتشر شد ، این در حالی است که بعدها اسرائیل افشا کرد که این سامانه حداکثر یک موشک اسکاد را رهگیری کرده است. روزنامه نیویورک تایمز هم در سال 2017 گزارش داد که این سامانه در کمک به عربستان برای رهگیری موشک‌های حوثی‌های یمن ناتوان بود ، بنابراین احتمال دارد که آمریکا از سلاح هایی که قدرت و هدف گیری بهتری دارند استفاده می کند و تجهیزات کم دقت تر را به هم پیمانانش می دهد و یا اینکه پنتاگون در دادن آن گزارشات بلف کرده است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!