سه شنبه، 28 فروردين، 1403 | Tuesday 16th of April 2024
۲۳:۳۵
ایران - کد خبر : 16513
شنبه، ۱۹ شهريور، ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰

تحریم های آمریکا علیه وزارات و وزیر اطلاعات؛ خروج دیپلمات ها از آلبانی

ایالات متحده روز جمعه تحریم هایی را علیه وزارت اطلاعات ایران و وزیر آن اعمال کرد و آنها را به ارتباط با حمله سایبری اخلالگرانه در جولای به آلبانی و شرکت در سایر فعالیت های سایبری علیه ایالات متحده و متحدانش متهم کرد.

تحریم های آمریکا علیه وزارات و وزیر اطلاعات؛ خروج دیپلمات ها از آلبانی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، این اقدام پس از آن صورت می گیرد که آلبانی روز چهارشنبه روابط دیپلماتیک خود را با ایران به دلیل این حادثه قطع کرد و به دیپلمات های ایرانی و کارکنان سفارت دستور داد ظرف 24 ساعت کشور را ترک کنند.

به نقل از رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که وزارت اطلاعات ایران چندین شبکه از بازیگران تهدید سایبری از جمله کسانی را که در حملات سایبری جاسوسی و باج افزار در حمایت از دولت ایران دخیل هستند، هدایت می کند.

آمریکا قبلاً وزارت اطلاعات ایران را تحت تحریم هایی قرار داده بود.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه ای افزود: «ایران هنجارهای رفتار مسئولانه دولت در زمان صلح در فضای سایبری را نادیده گرفته است.»

ایران تحریم ها را ناکارآمد و با انگیزه سیاسی خواند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: «این برچسب جدید مانند تحریم‌های غیرقانونی قبلی آمریکا علیه وزارت اطلاعات، هرگز نمی‌تواند کوچک‌ترین مانعی در عزم نیروهای امنیتی ملت ایران در این نهاد پرافتخار ایجاد کند.»

وی افزود: «اعلام حمایت فوری آمریکا از اتهامات دروغین دولت آلبانی علیه ایران به وضوح نشان می دهد که این دولت آمریکا است که این سناریو را علیه ایران طراحی کرده است.»

مایکروسافت که تیم تحقیقاتی امنیت سایبری آن به بررسی این حادثه کمک کرد، روز پنجشنبه در یک پست وبلاگی گفت که عملیات سایبری ایران شامل ترکیبی از تکنیک‌های جاسوسی دیجیتال، بدافزار پاک کردن داده‌ها و عملیات اطلاعات آنلاین است. به گفته محققان، هدف هکرها به نظر می رسد ناکارآمد نشان دادن و رسوا ساختن مقامات دولتی آلبانی باشد.

حملات ژوئیه وب سایت های دولتی و سایر خدمات عمومی را به طور موقت مختل کرد. برخی کارشناسان خارجی ادعا میکنند که هدف از این عملیات مجازات آلبانی به دلیل حمایت از گروهک تروریستی منافقین است.

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ایران
پربیننده‌ترین اخبار ایران
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 28 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!