پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۵:۲۸
شهری - کد خبر : 10282
سه شنبه، ۲۵ خرداد، ۱۴۰۰ - ۹:۰۰

تجربه مدیریت از نگاه یک مدیر موفق

خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی وما رستگار

تجربه مدیریت از نگاه یک مدیر موفق

با توجه به ایام انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و داغ شدن بحث انتخاب متولیانی برای مدیریت اجرایی، بر آن شدیم تا به مقوله های مدیریت بپردازیم و فرصت ها و چالش های یک مدیر را بررسی کنیم. در این راستا گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، در گفتگو با جناب آقای سید اکبر محمود علوی از مدیران ارشد شهری که سابقه مدیریت ارشد شهر تهران و همچنین فروشگاه شهروند را در کارنامه خود دارد، به بررسی تجربیات و شناخت بیش از پیش این موضوع می پردازیم.

ایران زمین: با سلام و وقت بخیر خیلی متشکرم از وقتی که در اختیار ما گذاشتید. به عنوان اولین سوال یک بیوگرافی از خود، برای مخاطبان ما بگویید تا بیشتر با شما آشنا شوند!

آقای علوی:  به نام خدا و عرض سلام خدمت شما و مخاطبین، بنده نیز از شما تشکر می کنم. سرهنگ بازنشسته ناجا هستم  و با  30سال سابقه خدمت، در فرماندهی انتظامی تهران و استان های مختلف و همچنین فعالیت در بسیاری از شركت ها با عناوین مدیریتی از جمله مدیرعامل اسبق فروشگاه های زنجیره ای شهروند را تجربه  و خدمت گزاری کرده ام.

از مجموعه شهروند بگوِیید، چند سال در شهروند بودید؟ و اقداماتتان در این مجموعه چه بوده؟

 حدود ده سال در مجموعه شهروند بودم  و مهم ترین اقدامات انجام شده که شامل نهادینه كردن تکریم مشتری،تامین امنیت شغلی برای كاركنان و ایجاد شادابی و سر زندگی برای خود و خانواده هایشان ،توسعه بیشتر و در نتیجه آن اشتغالزائی،افزایش میزان رضایتمندی مشتریان،تامین اقلام اساسی برای شهروندان و مدیریت در بحران ها،ارائه كالا با كیفیت و قیمت مناسب و هزینه نمودن درآمد حاصله جهت بهبود فضای شهری را در مدت فعالیتم در دستور کار خود قرار دادم.

 با توجه به گستره فعالیت شهروند، و جامعه مشتریان زیاد،  برنامه ای برای کمک ملموس به معیشت شهروندان کم برخوردار داشته اید؟ اگر بله بیشتر توضیح دهید!

 بله،یکی از اهداف اینجانب در زمان تصدی توجه به معیشت شهروندان كم برخوردار بوده بنحوی كه با جشنواره های متعدد فروش و تخفیفات منظور شده اقشار شهروندان كالاهای هدف و اساسی را در ماه به قیمت تمام شده از فروشگاه شهروند تهیه می كردند.

همچنین با در نظر گرفتن اعتبار خرید و تحویل آن از سوی شهرداری به اقشار كم بضاعت عملا فرایند خرید به صورت رایگان از سوی این عزیزان صورت میگرفت همچنین همواره توجه به خانواده معظم شهدا از الویت های مجموعه بود.

چقدر با دغدغه های مردم آشنا هستید و آیا این شناخت در انجام وظایف کمک کننده بوده؟

بنده جزئی از مردم هستم و با دغدغه های آنها آشنا ،افراد جامعه همواره باید به اندازۀ شأن و منزلت اجتماعی شان از خدمات با كیفیت با صرف حداقل هزینه در شرایطی به دور از تشویش و اضطراب بهره مند باشند.

 با فشار هایی که خارج از سازمان خود وارد می شود چگونه برخورد کرده و می کنید؟ نا امیدی و بن بست در کار را تجربه کرده اید؟

فعالیت اجتماعی عاری از فشار خارجی نیست. باید دامنه تحمل انتقاد را داشته باشیم.بخشی از این فشار ها مربوط به اشتباه مدیریتی است كه باید اصلاح شود و بخشی از انتقاد ها وارد نیست كه باید اطلاع رسانی و شفاف سازی نمود .در خاتمه كاری كه از ابتدا با برنامه باشد نباید به بن بست برسد به لطف خدا تا كنون در انجام وظایف خدمتگزاری نا امید نبوده و رضایتمندی را هدیه گرفته ام.

 نقطه قوت خود را در چه حوزه ای میبینید؟

در انجام امور اقتصادی از جمله توسعه فعالیت ها در بخش تولیدی ،تامین كسب و كار و به همین سبب اشتغالزائی بیشتر و در نهایت با درآمد های پایدار اقتدار عملکرد در هزینه های ضروری شهری در نهایت ایجاد رضایت گردد.

 بنظر شما موفقیتش در پاسخ به نیاز پرسنل شهرداری چقدر بوده؟

 سئوال بسیار خوبی است كه البته بهتر است به صورت غیر محسوس از محل های خدمت از جمله پرسنل فروشگاه های زنجیره ای شهروند سئوال شود كه البته تامین نیاز پرسنل شهرداری و رضایت داشتن آنها از محل خدمت آنها منتج به رضایت شهروندان خواهد شد.

 شناخت وظایف شورای شهر و شهرداری و تسلط به این موضوع چقدر به شما در اجرای برنامه هایتان کمک کرده است؟

قطعا افرادی كه در شورای شهر و شهرداری با وظایف آشنا باشند تسلط به دستورالعمل ها و آیین نامه ها دارند كه در آن اشاره به رعایت حقوق شهروندان گردیده و اگر جمعی آشنا به وظایف در شورا باشند كه به امانتداری شهره باشند قطعا برنامه ها به خوبی پیش خواهد رفت.

با توجه به اقدامات متمایز شما در شهروند اگر به جای مجموعه شهروند در شورای شهر یا شهرداری باشید،خدمت رسانی به مردم را متفاوت از حال انجام خواهید داد؟

در برنامه ها اعلام كرده ایم كه در فواصل زمانی معین عملکرد را باید رسانه ای كرد تا با توجه به تعهداتمان از جمله رونق در كسب و كار ، اشتغالزائی بیشتر و رفع موانع تولید حركت اثر گذاری داشته كه گستره كار به مراتب بیشتر خواهد بود.

از نقش شورای شهر و وظایفی که اعضای این شورا در قبال مردم دارند در چه مواردی فکر می کنید قوی تر عمل کنید؟

* كاریزماتیک در مدیریت با درایت شهر و شهروندان

* و با این نگاه كه شهری شایسته ارزش های انسانی همراه با تلفیق و تبلور(اخلاص و عمل)

عملکرد شورای شهر و شهرداری این دوره را چطور دیدید؟

اجازه بدهید قضاوت با مردم باشد و عرض كنم كه وظایف من تامین نیاز ها، خواسته ها و اقداماتی باشد كه در مدیریت های قبلی فراموش شده است.

در پایان به عنوان یک مدیر موفق و کارآزموده در کلانشهر تهران در پایان آینده مدیریت و کیفیت زندگی شهروندان را چطور خواهید دید؟

سپاسگزارم از اینکه بنده را مدیر موفق تلقی نمودید قطعا به تحقیقات میدانی رجوع فرموده اید و در نهایت به این نتیجه رسیده اید كه موجب افتخار من است مردم شریف و بزرگوارند و پذیرفته ام كه به عنوان خدمتگزار و نماینده آنها مسئولیت خطیری را عهده دار باشم.پس حق دارند كه از پایتختی با كیفیت و در خور شأن خودشان بهرمند باشند و شادمانی در چهره تک تک آنها دیده شود كه تامین این مهم از وظایف مدیر جهادی، پاكدست و مطلع برخواهد بود.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
نظرات کاربران
  1. جناب علوی به حق بهترین مدیر عامل شهروند بودن چون علاوه بر احساس،مسولیت به علم و دانش،بسیار اهمیت میدادن و اخلاق بسیار خوبی داشتن درکل یه دونه بودن . آرزوی،پیروزی و سلامتی براشون دارم

  1. عالی بود . شهر تهران نیازمند مدیر لایق و موفق همچون جناب آقای علوی هست.به امید پیروزی و سربلندی جناب آقای علوی در انتخابات پیش رو

  1. جناب آقای علوی مدیری موفق و متعهد هستند. شورای شهر تهران نیازمند مدیران موفق و پرتلاشی همچون جناب آقای علوی است. به امید موفقیت و سربلندی جناب آقای علوی در انتخابات شورای شهر تهران سال 1400

  1. جالب بود ای کاش افراد متخصص مثل این آقا بیشتر بودند و کار ها رو دست بگیرند اما حیف که شایسته سالاری ضعیفه!

پربیننده‌ترین اخبار شهری
پربیننده‌ترین اخبار شهری
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!