پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۵:۴۶
بهداشت و درمان - کد خبر : 10119
سه شنبه، ۱۸ خرداد، ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰

تایید اولین داروی آلزایمر در آمریکا پس از حدود ۲۰ سال

در ایالات متحده پس از حدود ۲۰ سال اولین داروی جدید بیماری آلزایمر توسط تنظیم کنندگان مقررات دارویی تایید شد.

تایید اولین داروی آلزایمر در آمریکا پس از حدود ۲۰ سال

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، در ایالات متحده پس از حدود ۲۰ سال اولین داروی جدید بیماری آلزایمر توسط تنظیم کنندگان مقررات دارویی تایید شد.

کارشناسان سلامت در انگلیس می‌گویند: اولین داروی بیماری آلزایمر پس از حدود ۲۰ سال توسط تنظیم کنندگان مقررات دارویی در ایالات متحده تایید شد که با این اقدام شرایط برای مصرف آن در انگلیس نیز فراهم می شود.

نام این دارو "آدوکانوماب" (Aducanumab) است و به جای علائم آلزایمر، علت اصلی این بیماری را که شایع‌ترین شکل زوال عقل است، هدف قرار می دهد.

با این حال برخی از محققان در مورد تاثیر بالقوه آن اختلاف نظر دارند زیرا در مورد نتایج بدست آمده در آزمایشات مطمئن نیستند. اما  سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اعلام کرده است: شواهد قابل توجهی وجود دارد که نشان می‌دهد داروی آدوکانوماب، پلاک های آمیلوئید بتا را در مغز کاهش می دهد و این مزایای قابل توجهی برای بیماران خواهد داشت.

آزمایشات بین المللی داروی آدوکانوماب که روی حدود ۳۰۰۰ بیمار در ماه مارس ۲۰۱۹  متوقف شد زیرا بررسی ها نشان داد که این دارو در کُند کردن روند تحلیل و ضعفِ حافظه و مشکلات تفکر مانند سایر داروها است.

اما اواخر همان سال یک شرکت آمریکایی دیگر موسوم به Biogen داده های بیشتری را تحلیل کرد و نتیجه گرفت که این دارو تا زمانیکه در دوزهای بالاتر تجویز شود، موثر است. بنابر اعلام این شرکت، این دارو به طور قابل توجهی سرعت تحلیل رفتنِ توانایی شناختی را کاهش می دهد.

بیماری آلزایمر یا بیماری فراموشی که به اختصار آلزایمر خوانده می‌شود که با تضعیف تدریجی ناخودآگاه در استخراج اطلاعات و افکار همراه است یک نوع اختلال عملکرد مغزی است که بتدریج توانایی‌های ذهنی بیمار تحلیل می‌رود. بارزترین نوع از انواع مختلف زوال عقل اختلال حافظه‌ است.

داروی آدوکانوماب، آمیلوئید را هدف قرار می‌دهد. پروتئینی که در مغز افراد مبتلا به آلزایمر توده های غیرطبیعی ایجاد می‌کند که می توانند به سلولها آسیب برسانند و زوال عقل را تحریک کنند و این عوارض شامل مواردی چون مشکلات حافظه و تفکر، مشکل در برقراری ارتباط و گیجی هستند.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان
پربیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!