چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۰۵:۲۳
نظامی بین الملل - کد خبر : 16351
سه شنبه، ۱۸ مرداد، ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰

تایوان: رزمایش چین بخشی از برنامه تهاجمی آن هاست

وزیر خارجه تایوان روز سه‌شنبه گفت که چین از رزمایش‌های نظامی که در اعتراض به سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به راه انداخت، به عنوان یک برنامه برای آماده‌سازی به منظور تهاجم به جزیره خودگردان استفاده می‌کند.

تایوان: رزمایش چین بخشی از برنامه تهاجمی آن هاست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، جوزف وو که در یک کنفرانس مطبوعاتی در تایپه صحبت می کرد، هیچ جدول زمانی برای حمله احتمالی به تایوان، ارائه نکرد.

به نقل از رویترز، حتی با ادامه مانورها او گفت تایوان مرعوب نخواهد شد.

وو گفت: «چین از این رزمایش ها در کتاب بازی نظامی خود برای آماده شدن برای تهاجم به تایوان استفاده کرده است.»

این کشور تمرینات نظامی و پرتاب موشک در مقیاس بزرگ و همچنین حملات سایبری، اطلاعات نادرست و حمله اقتصادی را در تلاش برای تضعیف روحیه عمومی در تایوان انجام می دهد.

وو گفت: «پس از پایان مانورها، چین ممکن است سعی کند اقدامات خود را در تلاش برای از بین بردن وضعیت موجود در سراسر تنگه تایوان معمولی کند.»

وو گفت که چنین اقداماتی امنیت منطقه را تهدید می کند و "تصویر روشنی از جاه طلبی های ژئواستراتژیک چین که فراتر از تایوان است" ارائه می دهد و درخواست حمایت بین المللی بیشتر برای جلوگیری از کنترل موثر چین بر تنگه کرد.

یک مقام پنتاگون روز دوشنبه گفت که واشنگتن به ارزیابی خود مبنی بر عدم تلاش چین برای حمله به تایوان تا دو سال آینده پایبند است.

فرماندهی شرق چین روز دوشنبه اعلام کرد که تمرینات مشترک جدیدی را با تمرکز بر عملیات ضد زیردریایی و عملیات تهاجمی دریایی برگزار خواهد کرد، که این نگرانی برخی از تحلیلگران امنیتی و دیپلمات ها را از ادامه فشار پکن بر روی دفاع تایوان تایید می کند.

یک تحلیلگر نظامی گفت: «چین به تلاش خود برای فشار بر خط میانه ادامه داد. نیروهای تایوان در آنجا تلاش کرده اند آبراه های بین المللی را باز نگه دارند.»

در حالی که پلوسی جمعه گذشته منطقه را ترک کرد، چین نیز برخی از خطوط ارتباطی با ایالات متحده، از جمله مذاکرات نظامی و بحث در مورد تغییرات آب و هوایی را کنار گذاشت.

تایوان تمرینات برنامه ریزی شده طولانی خود را روز سه شنبه آغاز کرد و توپخانه هویتزر را به سمت دریا در شهرستان پینگ تونگ در جنوب شلیک کرد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، در اولین اظهارنظر عمومی خود درباره این موضوع پس از سفر پلوسی، روز دوشنبه گفت که نگران اقدامات چین در منطقه است اما نگران تایوان نیست.

کالین کال، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاست نیز گفت که ارتش آمریکا در هفته های آینده به سفرهای خود از طریق تنگه تایوان ادامه خواهد داد.

چین هرگز احتمال تصرف تایوان با زور را رد نکرده است و روز دوشنبه وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که چین تمرینات نظامی عادی "در آب های ما" را به شیوه ای باز، شفاف و حرفه ای انجام می دهد و تایوان بخشی از چین است.

تایوان ادعاهای حاکمیت چین را رد می کند و می گوید فقط مردم تایوان می توانند در مورد آینده جزیره تصمیم بگیرند.

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!