جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۶:۲۱
اقتصاد - کد خبر : 1251
دوشنبه، ۱۸ آذر، ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰

تاکیدهمتی برحمایت از شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها

به گفته رئیس کل بانک مرکزی، میزان تسهیلاتی که از ابتدای سال 98 تا حالا به شرکت های دانش بنیان تعلق گرفته، با افزایش 52 درصدی به نسبت سال گذشته، رقمی در حدود 70 هزار میلیارد ریال است.

تاکیدهمتی برحمایت از شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها

به گفته رئیس کل بانک مرکزی ایران، حمایت و پشتیبانی ازشرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها می تواند در کاهش وابستگی کشور به واردات، موثر باشد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین و به نقل از اقتصاد نیوز، عبدالناصر همتی که با حضور در کارخانه نوآوری آزادی از مجموعه های پارک علم و فن آوری پردیس، از استارت آپ های مختلف در حوزه های تولید محتوا، بیمه و مالی، هوش مصنوعی، معماری و گردشگری بازدید کرده بود،  با تاکید بر تاثیرات مثبت و با اهمیت شرکت های دانش بنیان در اقتصاد کشور و روند رو به رشد آنها گفت: نحوه کار این شرکت ها را امروز از نزدیک دنبال کردم.

شبکه بانکی کشور می تواند با حمایت و تقویت این بخش، سبب تلاش بیشترآنها شود زیرا این شرکت ها در آینده ای نزدیک جایگاه تعیین کننده ای در اقتصاد ایران خواهند داشت.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: رهبر معظم انقلاب تاکید زیادی دارند تا از این شرکت ها حمایت های لازم صورت بگیرد. دولت و معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری نیز پیگیری های لازم را در جهت توسعه و حمایت از این شرکت ها انجام می دهند ونظام بانکی کشور نیز تلاش زیادی دارد تا از شرکت های دانش بنیان و فعالیت های استارت آپ ها پشتیبانی و حمایت کند.

همتی اظهار داشت: میزان تسهیلاتی که از ابتدای سال 98 تا حالا به شرکت های دانش بنیان تعلق گرفته، با افزایش 52 درصدی به نسبت سال گذشته، رقمی در حدود 70 هزار میلیارد ریال است. در حال حاضر بیشتر از 10 هزار شرکت دانش بنیان و استارت آپ در کشور فعالیت دارند که در صورت افزایش حمایت از آنها، می توانند نتایج با ارزشی کسب کرده و در کاهش میزان واردات به کشور تاثیر زیادی داشته باشند.

وی افزود: میزان واردات دارو و تجهیزات پزشکی، سالانه رقمی در حدود 3و نیم میلیارد ریال است که ازطریق ارز دولتی یعنی ارز 4200 تومانی این مبلغ تامین می شود. البته در این حوزه با سایر ارزها و جدا از ارز 4200 تومانی هم وارداتی انجام می شود. کمک شرکت های دانش بنیان درخصوص کاهش واردات، می تواند در کاهش وابستگی ما به ارز موثر باشد.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!