چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۰۳:۰۳
فرهنگ و هنر - کد خبر : 14800
چهارشنبه، ۰۸ دي، ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰

تاکید وزیر ارشاد بر ترس امپریالیسم از نام حاج قاسم

​وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه امپریالیسم رسانه ای اجازه نمی دهد نام حاج قاسم در رسانه زنده بماند، تاکید کرد: امروز جریان امپریالیسم از نام حاج قاسم، بیش از خود او می‌ترسد.

تاکید وزیر ارشاد بر ترس امپریالیسم از نام حاج قاسم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از ایلنا، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درهمایش علمی و پژوهشی «مکتب حاج قاسم؛ دانشگاه و رسانه» که صبح امروز در دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز برگزار شد، عنوان کرد: خوشبختانه امسال بخش‌ها و نهادهای مختلف به این شهید والا مقام در حال ادای دین هستند. ما در حوزه‌های مختلف به شخصیت‌های جامع و الهام بخش نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه اساس هویت در جوامع، حول و حوش برخی نمادها شکل می‌گیرد گفت: مثلا مکتب رهایی بخش اسلام را نمی توان از شخصیت عظیم الشان پیامبر جدا کرد.  یا وقتی از حادثه کربلا صحبت می‌شود نمی‌توان آن را از شخصیت حسین بن علی (ع) جدا کرد.

اسماعیلی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به یک استراتژیک نوین و صدور انقلاب به منطقه رسیده است، افزود: امروز جمهوری اسلامی توسط رهبری، یک استراژیک را مدیریت کرده و امروز منطقه درگیر پیام انقلاب اسلامی است که پیام آن ایستادگی و مقابله با ظلم است و امروز به یک ساختار روشن رسیده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: مکتب مقاومت در این سه دهه اخیر به یک شخصیتِ محوری به نام سردار سلیمانی گره خورده است‌. او نماد راهبرد موفق انقلاب اسلامی است. این شخصیت بزرگ کنشگری و حضورش به آن حضور نظامی و امنیتی محدود نشده و هرچه جلوتر آمده جلوه های جدیدی از این شخصیت بزرگ نمایان شده است.

وی با بیان اینکه آنچه که حاج قاسم را به یک مکتب تبدیل کرده سیره، سلوک و منش اوست، تصریح کرد: ایثار و گذشت حاج قاسم باید در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه متبلور و  نمایان شود. امروز  در جنگ روایتگری و رسانه‌ای با حاج قاسم قرار گرفته‌ایم، ما در شبکه مجازی اجازه نوشتن نام حاج قاسم و انتشار تصویر او را نداریم و امپریالسیم رسانه‌ای اجازه نمی‌دهد نام حاج قاسم در رسانه زنده بماند.  پس در این جنگ باید حمایت های خود را در کنار هم قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز جریان امپریالیسم از نام حاج قاسم بیش از خود او می‌ترسد، متذکر شد: جریان رسانه ای کشور باید در این زمینه قوی عمل کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان به نام گذاری بخشی از جشنواره فجر امسال به نام سردار سلیمانی اشاره کرد و افزود: همه ما در حوزه هایی که هستیم باید این امر را به کار ببریم و آن را فراموش نکنیم و جلوی فراموشی رسانه ای درباره این جریان را بگیریم.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار فرهنگ و هنر
پربیننده‌ترین اخبار فرهنگ و هنر
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!