شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۹:۳۹
اجتماعی - کد خبر : 15021
يكشنبه، ۱۹ دي، ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰

تاکید نوری بر اهمیت آموزش مهارت کدنویسی به دانش آموزان

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم یادگیری برنامه‌نویسی و کسب توانایی در این حوزه برای دانش آموزان، مهارت آموزی را کلید موفقیت‌های فردای دانش آموزان امروز دانست.

تاکید نوری بر اهمیت آموزش مهارت کدنویسی به دانش آموزان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از ایلنا،  آئین «افتتاحیه و تبیین طرح ارتقای مهارت برنامه‌نویسی و سواد دیجیتالی دانش‌آموزان و معلمان دوره ابتدایی» در نشست با مدیران کل به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد. 

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در این نشست ضمن گرامیداشت سالروز قیام ۱۹ دی، اظهار داشت: زندگی در دنیای تکنولوژی و دیجیتال و تکامل هر روزه آن، نیاز به یادگیری برنامه‌نویسی و کسب توانایی در این حوزه را بسیار مهم‌تر از هر زمان دیگری کرده است بنابراین مهارت آموزی کلید موفقیت‌های فردای دانش آموزان امروز است که باید در کنار تحصیل علم در مدارس به آن توجه شود.

وی مهارت برنامه‌نویسی وشناخت علوم روز را از جمله مهارت‌هایی برشمرد که آموزش آن به کودکان بسیار ارزشمند است و افزود: توانایی کدنویسی در یک سطح مقدماتی به یکی از امور ضروری برای بسیاری از کارهای مختلف تبدیل شده است و مهارت حل مسأله را به کودکان می‌آموزد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: بسیاری از کشورهای پیشرو در امر آموزش، از دوره پیش دبستانی آموزش این مهارت‌ها را شروع کرده‌اند و زبان‌های برنامه‌نویسی زیادی وجود دارد  که کودکان در مراحل اولیه یادگیری، می‌توانند کدنویسی در آن‌ها را بیاموزند.

وی با تاکید بر اینکه امروزه، کودکان زمان زیادی را صرف انجام بازی‌های موبایلی و کامپیوتری می‌کنند و اغلب به بازی با نرم افزارها، کنجکاو هستند، اظهار داشت: اگر از روش ساخت آن‌ها نیز مطلع شوند، همین فرصت مناسبی فراهم خواهد کرد تا به آن‌ها نشان داده شود که در پس همه این بازی‌ها و دیگر برنامه‌های موبایل و کامپیوتر، چه اتفاقاتی می‌افتد.

نوری با اشاره به این که کدنویسی اساساً پروسه واردکردن ساختارها با این هدف است که وظایف خاصی را انجام دهد، اظهار داشت: کدنویسی برای بچه‌ها لازم است، زیرا به آن‌ها اجازه می‌دهد مهارت‌های متفاوتی، مانند مهارت حل مسأله و جزئی کردن دستورات به کوتاه‌ترین شکل ممکن به فعال کردن تصورات ذهنی، به آن‌ها اجازه می‌دهد برروی اپ‌های دیگر که در قسمت خاصی از آن کمبودی پیدا کرده اند، خلاقانه عمل کنند، و حتی به آن‌ها امکان ساخت و اجازه می‌دهد هوشمندانه تفریح کنند.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید براین که امروزه دانش آموزان با توانایی‌های مختلف در حوزه فناوری، وارد مراحل اولیه مدرسه می‌شوند، افزود: استفاده آن‌ها از این تکنولوژِی به طور قابل توجهی در بین دانش آموزان متفاوت است و این وظیفه معلمان است که دسترسی مساوی به فناوری را برای همه دانش آموزان ایجاد کنند، و انتظار می‌رود تا پایان تحصیلات دوره ابتدایی به توانایی استفاده از فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی برای یافتن، خلاقیت و برقراری ارتباط و مهارت‌های شناختی و فنی برسند.

وی نهایتا با بیان اینکه در دنیای پیچیده امروز، انسان برای رفع تقریباً تمامی نیازهای روزمره‌اش به دنیای اینترنت وابسته شده است، گفت: مطمئناً سهم قابل توجهی از این وابستگی متعلق به کودکان و نوجوانان است. حال که فناوری و ابزارهای دیجیتال به قدری برای آن‌ها جذاب شده است که آنان را از بازی‌ها و فعالیت‌های پرتحرک و حتی گاهی از درس خواندن و ورزش کردن دور می‌کند، بهتر است از این مسئله در جهت آموزش آنان استفاده کرده و با آموزش ساده و روان، کاری کرد که کودکان و نوجوانان ما به جای مصرف کننده محتوا، تولید کننده آن باشند و با مشارکت مراکز نوآوری وشرکت‌های دانش بنیان بتوانیم کار در تمامی ساحت‌های تعلیم و تربیت را برای دانش آموزان برنامه ریزی کنیم.

 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!