شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۹:۱۵
بین الملل - کد خبر : 9677
يكشنبه، ۰۲ خرداد، ۱۴۰۰ - ۸:۰۰

تاکید شورای امنیت بر لزوم اجرای کامل آتش بس

شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه ای با تاکید بر لزوم اجرای کامل آتش‌بس از سوی طرفین، خواستار کمک‌های فوری بشردوستانه به نوار غزه شد.

تاکید شورای امنیت بر لزوم اجرای کامل آتش بس

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از فارس، بعد از تداوم تهدیدهای رژیم صهیونیستی بر احتمال حمله مجدد به نوار غزه و ترور سران گروه‌های مقاومت فلسطینی، شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار پایبندی کامل همه طرف‌ها به آتش‌بس شد.

شورای امنیت شنبه شب در اولین بیانیه بعد از آغاز درگیری‌های رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه به تاریخ ۱۰ می، بر لزوم اجرای کامل آتش‌بس توسط طرفین شد.

در این بیانیه شورای امنیت خواستار کمک های بشردوستانه فوری به ملت فلسطین، مخصوصا ساکنان غزه شد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، شرط آمریکا برای حمایت از این بیانیه این بود که پاراگراف مربوط به محکوم کردن خشونت‌ها و حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، حذف گردد.وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به این بیانیه، ضمن حمایت از پشتیبانی‌های آمریکا از حملات این رژیم به نوار غزه، از اینکه شورای امنیت عملیات‌های راکتی گروه‌های مقاومت فلسطینی را محکوم نکرد، شدیداَ ابراز نارضایتی کرد.

بر اساس این گزارش، مسئولان فلسطینی هنوز به این بیانیه شورای امنیت واکنش نشان نداده‌اند.درگیری رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تعرض‌ها در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

در این درگیری‌ که تا بامداد روز جمعه در جریان بود، رژیم صهیونیستی در غالب حملات خود با هجوم به مناطق مسکونی، زنان و کودکان فلسطینی را به خاک و خون کشید که گروه‌های مقاومت فلسطین در پاسخ به این جنایت‌ها مواضع این رژیم را هدف حمله گسترده راکتی قرار دادند و سامانه گنبد آهنین در رهگیری بسیاری از آن‌ها ناموفق عمل کرد.شنبه شب همچنین «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم کودک‌کش اسرائیل با تهدید سران جنبش مقاومت حماس به ترور، مدعی شد که احتمال اشغال مجدد نوار غزه در آینده وجود دارد.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!