جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۱:۳۱
اقتصاد - کد خبر : 4053
سه شنبه، ۳۰ ارديبهشت، ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰

تاکید بر کنترل قیمت ارز در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت

در جلسه امروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، موارد مهم و موثری در بخش جهش تولید و رونق صادرات و افزایش درآمدهای ارزی، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تاکید بر کنترل قیمت ارز در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از ایرنا، درجلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که ریاست آن بر عهده رئیس جمهوری بود، بر اولویت داشتن کالاهای اساسی، ‌دارو، ‌تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز بخش تولید برای اختصاص ارز تاکید شد.

حسن روحانی در جلسه امروز با تاکید بر ضرورت کنترل قیمت ارز و جلوگیری از افزایش نرخ آن گفت: در این خصوص باید دستگاه‌ های اقتصادی و نظام بانکی در هماهنگی کامل باهم بوده و با دقت عمل بیشتری رفتار کنند.

وی افزود: اولویت‌های ما دارو، کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، تجهیزات و مواد اولیه ای که بخش تولید به آن ها نیاز دارند  هستند و در موقع اختصاص ارز باید به این مورد کاملا توجه کنیم    

در این جلسه چند موضوع مهم و تاثیرگذار در بخش جهش تولید و رونق صادرات و افزایش درآمدهای ارزی مورد بحث و بررسی ستاد هماهنگی اقتصادی دولت قرار گرفته و درمورد آن تصمیم‌گیری شد.

 هم‌چنین مقرر شد بانک مرکزی، وزارت نیرو و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد استخراج ارز دیجیتال، تحقیق و بررسی های لازم را انجام داده و درارتباط با انجام آن برنامه‌ریزی کنند.

در جلسه امروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، با توجه به مشکلات پدید آمده در اقتصاد جهانی و تامین ارز به دلیل شیوع ویروس کووید-19، شیوه بازپرداخت وام‌های ارزی سرمایه گذاران در صنعت برق به صندوق توسعه ملی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و  در مرحله نخست قرار شد بازپرداخت وام این بخش دو سال عقب افتاده و سپس موضوع در کمیسیون‌های تخصصی برای حل نهایی مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه آن به دولت ارائه شود.

در ادامه این جلسه،گزارشی از شیوه‌ های کسب درآمد ارزی از طریق صادرات به تفکیک بخش‌ها، ‌ استان ها و کشورهای هدف به ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ارائه و مقرر شد به منظور سرعت بخشیدن به فعالیت‌های صادراتی، ‌بانک مرکزی و وزارت خانه‌های صنعت، معدن و تجارت، نفت و سازمان برنامه و بودجه با ایجاد هماهنگی‌های لازم سیاست‌های صادراتی و ارزی و تجاری را به طور مداوم رصد کرده و با برطرف کردن موانع و مشکلات موجود، تسهیلات لازم را برای صادرکنندگان در نظر بگیرند.

 در جلسه امروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، مقرر شد، شیوه‌های متنوع واردات و صادرات، تقویت ساختارها و جهت گیری های صادراتی مورد توجه و دقت لازم قرار گرفته شوند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!