جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۱:۵۷
زنان و جوانان - کد خبر : 11340
يكشنبه، ۱۰ مرداد، ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰

تاکید ابتکار برنقش زنان در تعالی جامعه

معاون زنان و خانواده رییس جمهور با بیان اینکه زنان در عرصه های گوناگون علمی وارد شده و همچنان در حال پیشرفت و حرکت رو به جلو هستند، اظهار کرد: آنها نه تنها موجب تعالی و رشد جسمی و روحی خود بلکه باعث تعالی جامعه‌ خود نیز می‌شوند.

تاکید ابتکار برنقش زنان در تعالی جامعه
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از ایرنا، معصومه ابتکار طی مراسم «بزرگداشت مرحوم پروفسور مریم میرزاخانی (زنان و علم) و برگزاری اولین مسابقات دانشجویان ریاضی دانشگاه تکنولوژی برونئی دارالسلام» که در محل دانشگاه مذکور برگزار شد، از برگذارکنندگان این مراسم به ویژه حمیرا ریگی سفیر ایران در برونئی تشکر کرد وگفت: زنان ایرانی در راستای پیشرفت علم و زمینه‌های گوناگون تحصیلی گام‌های بلندی برداشته‌اند.
 
معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه زنان ایرانی حدود ۵۰ درصد از دانشجویان در دانشگاه‌های کشور را در بر گرفته‌اند، عنوان کرد: ۶۰ درصد از داوطلبان کنکور سراسری و حدود ۳۰ درصد از اساتید و هیات علمی دانشگاه‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند. علاوه بر این شاهد رشد قابل توجهی در تعداد بانوان فعال در حوزه‌ تحقیقات به ویژه در شرکت‌های دانش بنیان هستیم و دولت در حال حمایت از آنهاست.
 
وی افزود: ۲۲ درصد از افرادی که در شرکت‌های دانش بنیان مشغول فعالیتند بانوانند و این دلیلی بر پیشرفت زنان است و ما شاهد حضور آنها در زمینه‌های گوناگون علمی هستیم.
 
ابتکار با اشاره به اینکه حدود ۳۰ درصد از پزشکان و متخصصان در زمینه های گوناگون پزشکی را بانوان تشکیل می‌دهند، یادآور شد: این تحول عظیم نشان دهنده‌ منابع انسانی خارق‌العاده‌ای است که ما در ایران داریم. این خلاقیت و مشارکت نشانگر این موضوع است که زنان ایرانی علی‌رغم وضعیت اقتصادی دشواری که نتیجه‌ تحریم‌های اقتصادی ناعادلانه و شدیدی که بر ما تحمیل شده، ‌ همچنان در حال پیشرفت و حرکت رو به جلو هستند.
 
وی با یادآوری برگزاری همایش ملی بزرگداشت مریم میرزاخانی و جشنواره‌ای ویژه زنان و علم در ایران، گفت: نزدیک به یک ماه قبل چهارمین دوره این جشنواره در تهران برگزار شد و زنان در حوزه‌های گوناگون علمی در این جشنواره شرکت کرده و رقابت ملی بسیار مهمی شکل گرفت که این نشان دهنده‌ ایفای نقش مهم زنان در جامعه است.
 
به گفته معاون رییس جمهوری، تشکیل این همایش در برونئی دارالسلام و آنچه که ما در ایران در حال کار بر روی آن هستیم، الهام‌بخش بسیاری از زنان مسلمان در سرتاسر جهان و نشانگر نقش مهم زنان در جامعه‌ مدرن است و با وجود این نقش، آنها نه تنها موجب تعالی و رشد جسمی و روحی خود بلکه باعث تعالی جامعه‌ خود نیز می‌شوند. لذا از منظر من، برگزاری اینگونه همایش‌ها حرکتی مهم است و به افزایش اعتماد به نفس دختران و زنان کمک خواهد کرد.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار زنان و جوانان
پربیننده‌ترین اخبار زنان و جوانان
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!