پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۹:۰۲
حوادث و انتظامی - کد خبر : 10762
سه شنبه، ۱۵ تير، ۱۴۰۰ - ۹:۰۰

تامین مسکن ناجا با راه‌اندازی قرارگاه جهادی

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر لزوم اعطای تسهیلات لازم برای تامین مسکن گفت: قرارگاه جهادی نهضت تامین مسکن کارکنان ناجا با تدبیر فرمانده این نیرو تشکیل و مدیریت شده تا مشکل مسکن کارکنان واجد شرایط رفع شود.

تامین مسکن ناجا با راه‌اندازی قرارگاه جهادی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از پایگاه خبری پلیس، محمد اسلامی در حاشیه نشست قرارگاه جهادی نهضت تامین مسکن کارکنان ناجا اظهار داشت: در قالب تفاهم نامه یکصد هزار واحد مسکن ملکی برای کارکنان نیروهای مسلح که شامل نیروی انتظامی هم می‌شود، تصویب شده که از این تعداد حدود ۷۰ هزار واحد در سطح کشور شروع و در حال اجراست.
 
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با هماهنگی انجام شده تعدادی از واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی در شهرهای مختلف به کارکنان این نیرو اختصاص یافت تا در قالب سازمانی یا ملکی از آن استفاده شود، تصریح کرد: در بخشی از شهرها نیز پروژه های دیگری داشتیم که در قالب طرح اقدام تامین مسکن، کارکنان واجد شرایط عضو آن شدند و در برخی شهرها نیز زمین برای ساخت مسکن در اختیار آنان قرار گرفت.
 
او با بیان اینکه امروز نهایی شد تا کارکنان واجد شرایط بتوانند توسط بنیاد تعاون یا معاونت مهندسی ناجا نسبت به احداث مسکن اقدام کنند، بیان کرد: قرارگاه جهادی نهضت تامین مسکن کارکنان با تدبیر فرمانده ناجا تشکیل و مدیریت شده که در جلسات هفتگی نیز آن را پایش و نظارت می کنیم.
 
اسلامي با تاکید بر اینکه امروز سه اقدام مهم و موازی درخصوص تامین مسکن کارکنان در حال انجام است، افزود: در مرحله نخست می توان به پروژه هایی اشاره کرد که در اختیار کارکنان قرار گرفته و به طور شفاف و روشن در حال تکمیل شدن است یا پروژه هایی که از قبل فعال بوده و کارکنان واجد شرایط در آن عضو شدند یا پروژه هایی که وزارت راه و شهرسازی زمین آن را در اختیار آنان قرار داده است.
 
وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: به هر حال امیدواریم این شیوه خط تولید مسکن که به صورت سه خط موازی، برای تامین مسکن و بهره برداری از آن صورت گرفته با جدیت تداوم یابد تا دغدغه مسکن نیروهای خدوم انتظامی را از بین ببرد و این عزیزان از این بابت دیگر مشکلی نداشته باشند.
 
وي با بیان اینکه در خصوص تامین مسکن نکته حائز اهمیت بحث زمین مورد نیاز آن است، یادآور شد: متاسفانه در سال های گذشته از واگذاری زمینی که طبق قانون باید در اختیار وزارت راه قرار می گرفت، اجتناب شده بود.
 
اسلامی افزود: وزارت راه و شهرسازی طی این سال ها با فقر زمین مواجه بود که با هماهنگی های انجام شده و اجرای قانون ماده ۱۰ و ۱۲ زمین شهری از حدود یک سال گذشته تا امروز توانستیم ۲۴۰ هزار هکتار اراضی که متعلق به وزارت راه است را از وزارت جهاد تحویل بگیریم.
 
وي با اشاره به اینکه برعکس آن هم صورت گرفت یعنی اراضی که متعلق به منابع طبیعی بود و باید مسترد می‌شد نیز متقابلا مسترد شد، اضافه کرد: خوشبختانه امروز تا حدود زیادی از بحران زمین خارج شدیم که گام نخست در راه تامین مسکن محسوب می شود.
 
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: گام دوم پیگیری هایی بود که درحیطه قانون و مقررات انجام دادیم تا شرایط واگذاری مسکن در کشور شامل همه مردم شود از جمله این موارد همین تفاهم نامه هایی است که با ناجا داریم.
 
وي تصریح کرد: گام سوم در تامین مسکن نیز تسهیلات مالی بانکی است ما تا یک ماه گذشته سقف وام بانکی که می توانستیم برای ساخت نسبت به قیمت تمام شده مسکن در اختیار مردم قرار دهیم  ۲۰ درصد ارزش ملکی بود.
 
اسلامي افزود: براساس مصوبه ای که ماه گذشته در شورای پول و اعتبار اخذ کردیم این وام بانکی را به ۵۰ درصد ارزش ملکی رساندیم یعنی یک سازنده با وامی که در اختیارش قرار می‌گیرد، می‌تواند در ساخت و ساز پروژه کمک خیلی موثری کند و حتی برای فردی که واحد را تامین می‌کند نیز یک مساعدت بزرگ محسوب می‌شود.
 
وی افزود: با توجه به این سه عاملی که به آن اشاره شد با هم افزایی و هم گرایی این ریل گذاری بحمدالله جواب داده و امروز در سطح کشور ۱۰ هزار پروژه فعال طرح اقدام مسکن ملی داریم که حدود ۵۳۰ هزار واحد مسکونی را  شامل می شود و با انواع روش ها در حال احداث است.
 
وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: امیدوارم با هماهنگی که امروز به صورت حضوری و مجازی با فرماندهان و ادارات کل استان ها در سطح کشور با حضور سردار اشتری انجام شد، پروژه های تامین مسکن کارکنان واجد شرایط ناجا نیز شتاب بگیرد و هرچه سریع تر شاهد بهره برداری از آنها باشیم.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار حوادث و انتظامی
پربیننده‌ترین اخبار حوادث و انتظامی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!