شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۶:۴۲
اجتماعی - کد خبر : 3803
چهارشنبه، ۱۷ ارديبهشت، ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰

تامین اجتماعی باید حداقل حقوق بازنشستگان را به 2 میلیون 800 هزار تومان برساند

سازمان تامین اجتماعی موظف است حداقل حقوق بازنشستگان خود را به این رقم برساند و اگر این اتفاق رخ ندهد دستگاه های نظارتی وارد عمل خواهند شد

تامین اجتماعی باید حداقل حقوق بازنشستگان را به 2 میلیون 800 هزار تومان برساند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از فارس، سلمان خدادادی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در مورد افزایش حقوق بازنشستگان و حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی اظهار داشت: در سال نخست مجلس دهم با اقدامتی که انجام شد، دولت قبول کرد تا بخشی از بدهی تامین اجتماعی را پرداخت کند. میزان بدهی این نهاد هم مشخص شده و دولت موظف است بر اساس قانون هرسال بخشی از آن را پرداخت کند.

خدادادی گفت: در بودجه امسال هم دولت موظف شده تا 50 هزار میلیارد تومان از بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کند، البته در سال 98 هم بخشی از این بدهی پرداخت شده بود اما به دلیل عدم نقدینگی از سوی دولت پرداخت مطالبات انجام نشد. مصوبه مجلس شورای اسلامی پس از 40 سال به تصویب رسیده و دولت موظف است که مطالبات این سازمان را پرداخت کند.

دولت خود را بدهکار تامین اجتماعی نمی دانست

وی عنوان داشت: زمانی که پرداخت مطالبات تامین اجتماعی از سوی دولت در برنامه شش ساله بودجه سالانه به تصویب رسید، دولتمردان و مدیران سازمان مدیریت برنامه و بودجه سه روز در کمیسیون تلفیق حضور پیدا نکردند. این درحالی بود که دولت خودش را بدهکار به تامین اجتماعی نمی دانست و این قدم بزرگ اتفاق افتاد. درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز صندوق تامین اجتماعی موطف است از قانون کل کشور تبعیت کرده و هر اقدامی که دولت در دیگر صندوق های انجام می دهد در صندوق تامین اجتماعی اجرایی کند.


خدادادی ادامه داد: درحال حاضر 17 صندوق بازنشستگی در کشور وجود دارد که همگی ورشکسته هستند، مانند صندوق های بازنشستگی شهرداری و صدا و سیما و وقتی که دولت قانونی را به تصویت می رساند، همه این صندوق ها موظف به تبعیت از آن هستند. اگر در سال جاری حداقل حقوق بازنشستگان به 2 میلیون و 800 هزار تومان در سایر صندوق ها رسیده است، سازمان تامین اجتماعی موظف است حداقل حقوق بازنشستگان خود را به این رقم برساند و اگر این اتفاق رخ ندهد دستگاه های نظارتی وارد عمل خواهند شد و با آن سازمان برخورد می کنند.

مجلس پیگیر افزایش حقوق بازنشستگان است

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سازمان تامین اجتماعی منابع لازم برای این همسان سازی را ندارد گفت: بهتر است تامین اجتماعی وارد حیاط خلوت دولت نشده و این پول را برای همسان سازی هزینه کند. عدم اجرای این قانون نشان از بی ثباتی در مدیریت این سازمان دارد، مجلس شورای اسلامی پیگیر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی است و این موضوع را از سوی نهاد های دیگر هم پیگیری می کند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!