پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۱:۴۲
محیط زیست - کد خبر : 10132
چهارشنبه، ۱۹ خرداد، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

تامین آب آبشخورهای حیات وحش با تعبیه تانکرهای آب

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با توجه به بحران کم آبی در کشور، عنوان کرد: تمهیدات لازم برای تأمین آب مورد نیاز آبشخورهای حیات وحش استان تهران از اردیبهشت ماه امسال اندیشیده شده است.

تامین آب آبشخورهای حیات وحش با تعبیه تانکرهای آب
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد زندی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در گفت‌وگو با رسانه ها درباره تامین آبشخورهایی برای حیات وحش استان تهران، اظهار کرد: از اردیبهشت ماه امسال که بحث خشکسالی مطرح شد، برای آبشخور‌های حیات وحش تمهیدات لازم اندیشیده و احتمالات آن در نظر گرفته شد. هم آبشخور‌های منطقه کویر در دستور کار قرار گرفت و هم سرکشی، ترمیم و احداث آبشخور‌های جدید انجام شد.
 
وی با بیان اینکه برای تزریق مصنوعی آب به آبشخور‌های چشمه‌های کم‌ آب تانکر‌های آبی تعبیه شده است، گفت: آبشخور‌های شهرستان‌های دماوند، فیروزکوه و شمیرانات هم به صورت هفتگی توسط نیروهای یگان مناطق بازدید، تمیز و لایروبی و مراقبت می‌شوند تا مشکلی در مسیر انتقال آب از چشمه به آبشخور، پیش نیاید.
 
زندی با تاکید بر اینکه چندین نقطه برای احداث آبشخور دیده شده و اجرا خواهد شد عنوان کرد: تاکنون چندین مورد در حال اجرا داریم و به خصوص پارک ملی خجیر سرخه حصار که تعداد آبخشور زیاد دارد نیز در دستور کار قرار گرفته است.
 
وی افزود: توزیع علوفه نیز در مناطق کویری و جا‌هایی که علوفه کم و نیاز بود، انجام شده است تا اگر حیات وحش با این کمبود مواجه شد، به صورت مصنوعی، علوفه به آن‌ها داده شود.
 
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در پاسخ به این سوال که آیا محدودیت‌های دشت لار بر اثر کرونا برداشته شده است، گفت: منتظر ابلاغ و دستورالعمل از سوی سازمان محیط زیست هستیم که آیا محدودیت‌ها برداشته شوند یا خیر، اما ورود به دشت لار همچنان ممنوع است.
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار محیط زیست
پربیننده‌ترین اخبار محیط زیست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!