پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۱:۳۴
سایر حوزه ها - کد خبر : 16915
يكشنبه، ۲۷ آذر، ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

تاریخ‌سازی گرگ ایرانی در مستر المپیا؛ هادی چوپان پادشاه پرورش‌اندام جهان

هادی چوپان پس از کسب دو مقام سومی طی سال‌های گذشته در مسابقات مستر المپیا، در نهایت موفق شد که قهرمانی این رقابت را کسب کند؛ تا در کنار اسطوره‌های جهانی رشته پرورش اندام قرار گیرد.

تاریخ‌سازی گرگ ایرانی در مستر المپیا؛ هادی چوپان پادشاه پرورش‌اندام جهان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، در پایان مسابقات مستر المپیای سال ۲۰۲۲، این هادی چوپان، نابغه ایرانی پرورش اندام بود که توانست با موفقیت مدال طلای این دوره را از آن خود کند و پا جای پای اسطوره‌هایی چون رونی کلمن، آرنولد شوارتزنگر، لی هنی و بیگ رامی بگذارد.

پیشتر گرگ ایرانی توانسته بود که در سال 2020 به مقام سومی این مسابقات دست یابد و امسال در نهایت با قهرمانی در مستر المپیا، موفق شد که جایزه ۴۰۰ هزار دلاری را برنده شود.

تاریخ حضور ایرانیان در مسابقات مسترالمپیا به زنده‌یاد، بیت‌الله عباسپور برمیگردد که برای اولین بار در دو سال متوالی 2012 و 2013 موفق شد، به جایگاه هفدهمی این رقابت دست یابد.

در حالی که نام گرگ ایرانی در صدر لیست برندگان مستر المپیا سال 2022 می‌درخشد، درک لانسفورد و نیک واکر آمریکایی توانستند به ترتیب مدال نقره و برنز را از آن خود کنند و بیک رامی قهرمان دوره قبل، به مقام چهارمی رقابت‌ها رضایت داد.

قهرمانی ارزشمند هادی چوپان در مسابقات مستر المپیا، علاوه بر اینکه نام او را برای همیشه در تاریخ رشته پرورش اندام جاودانه کرد و او را در کنار اسطوره‌های این رشته قرار داد، برای ایران و حتی آسیا نیز برگ جدیدی از تاریخ را رقم زد و به اولین ایرانی و دومین آسیایی در طول تاریخ تبدیل شد که توانسته است مقام اول مستر المپیا را از آن خود کند. 

اولین آسیایی که پیش‌تر توانسته بود به این مقام دست یابد، سمیر بنوت قهرمان لبنانی بود که در سال ۱۹۸۳ توانست ساندو را برای اولین بار به آسیا بیاورد.

ساندو مجسمه‌ای از فردریش مولهلم میلر معروف به اویگن ساندو، پدر بدنسازی مدرن است که به قهرمان مستر المپیا داده می‌شود.

هادی چوپان که با مشکل کم شنوایی مواجه است، در حالی که بعد از اعلام نامش به عنوان قهرمان کاملا احساساتی شده بود، گفت: چون ناشنوا بودم خیلی اذیت شدم و سختی کشیدم. 

هادی چوپان که تا چندسال قبل از طریق گچ کاری در استان فارس، امورات می‌گذراند و به دلیل شنوایی ضعیف مورد تمسخر قرار می‌گرفت، امروز به جایگاه واقعی و آرزوی دیرینه خود دست یافت و بر قله پرورش اندام جهان قدم گذاشت؛ تا علاوه بر ساندو، جایزه 400 هزار دلاری که تقریباً معادل 15 میلیارد تومان است را با خود به خانه ببرد. نفر دوم ۱۵۰ هزار، نفر سوم ۱۰۰ هزار، نفر چهارم ۴۰ هزار و نفر پنجم ۳۵ هزار دلار جایزه می‌گیرند.

مسابقات مستر المپیا در حال حاضر مهم‌ترین و معتبرترین مسابقات رشته پرورش اندام است که هر ساله با حضور ورزشکاران حرفه‌ای برگزار می‌شود. لی هنی و رونی کلمن با هشت بار قهرمانی بیشترین تعداد قهرمانی را در این مسابقات دارند و آرنولد با هفت قهرمانی در رتبه بعدی ایستاده است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سایر حوزه ها
پربیننده‌ترین اخبار سایر حوزه ها
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!