جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۷:۴۱
فرهنگ و هنر - کد خبر : 9235
پنجشنبه، ۱۶ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

تارهای ممنوعه در آمریکا به صدا در آمد.

مستند «تارهای نوری»هم اکنون در فستیوال Mother Tongue که در حال برگزاری است

تارهای ممنوعه در آمریکا به صدا در آمد.

به گزارش خبرگزاری ایران زمین ، مستند «تارهای نوری»هم اکنون در فستیوال Mother Tongue که در حال برگزاری است حضور دارد. همچنین این اثر به دو جشنواره Queens World و  Phoenix نیز راه پیدا کرده که طی دو ماه آینده برگزار خواهند شد.

مستند تارهای ممنوعه قدم بزرگی بود: پروژه به دلیل سفر اعضای گروه به افغانستان هزینه های سنگینی می‌طلبید. در عین حال همکاری تعدادی از عوامل سینمای حرفه‌ای ایران مسیر را به سرعت هموار کرد و هزینه‌های پیش تولید آماده شد. طی چند ماه اول تریلری آماده کردیم و به جشنواره ایدفا در آمستردام فرستادیم. ایدفا برتا فاند از پروژه حمایت مالی کرد و توانستیم فیلمبرداری را به صورت جدی آغاز کنیم.

تولید ما در افغانستان با پیچیدگی ها و شگفتی های زیادی همراه بود. پس از بازگشت به ایران من و تهیه کننده‌ی فیلم به مدرسه‌ی تابستانی ایدفا در آمستردارم دعوت شدیم تا ساختار اولیه فیلم را زیر نظر یکی از بهترین تدوینگرهای مستند، آقای یِسپِر اوزموند پیدا کنیم.

بچه‌های اریکین رویاپردازان حرفه‌ای‌اند. کارگری می‌کنند اما به آن تن نمی‌دهند. از کتاب خواندن‌ها و ساززدن‌های یواشکی‌شان تا عبور سمبلیک‌شان از میان طالبان برای رسیدن به بامیان ثابت کرده است که کله شق‌تر ازینند که به راحتی بی‌خیال اهدافشان بشوند.

این مستند که ساخته حسن نوری فیلمساز افغانستانی ساکن ایران است پس از حضور در جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت، نخستین نمایش جهانی خود را در IDFAجشنواره بین‌المللی مستند آمستردامداشت.

تارهای ممنوعه که پخش بین‌المللی آن را Venera Films برعهده دارد چندی پیش در جشنواره بین‌المللی سانتا باربارا به صورت آنلاین و همچنین سینما ماشین به نمایش درآمد .

تارهای ممنوعه روایت چهار جوان افغانستانی ساکن ایران است که به دنبال رویای ستاره‌ راک شدن و برگزاری اولین کنسرت، سفری از ایران به سوی افغانستان آغاز می‌کنند. سفری که با خطرهای بسیاری همراه است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار فرهنگ و هنر
پربیننده‌ترین اخبار فرهنگ و هنر
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!