سه شنبه، 28 فروردين، 1403 | Tuesday 16th of April 2024
۱۲:۱۵
دفاعی نظامی - کد خبر : 13681
يكشنبه، ۱۶ آبان، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

تاخت آبخاکی مشترک نیروهای دریایی و زمینی ارتش در سواحل مکران

تکاوران و تفنگداران نیروی دریایی و نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در عملیاتی مشترک در سواحل مکران به اجرای عملیات هوابرد، هلی برن و آبخاکی جهت پیشبرد اهداف اقدام نمودند

تاخت آبخاکی مشترک نیروهای دریایی و زمینی ارتش در سواحل مکران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین،  امیر دریادار سید محمد موسوی سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار 1400 ارتش گفت: این تیپ‌‌ها با بکارگیری انواع تجهیزات و سلاح های خود ازجمله قایق های تندرو، شناورهای هجومی، زیردریایی‌های مرطوب و ناوچه‌های راکت انداز، با استفاده از اصل غافل‌گیری، یگان‌های حمله ور دشمن در سواحل جنوبی کشور را منهدم کردند.

سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار 1400 ارتش افزود: تکاوران و تفنگداران دریایی نیز به رغم وجود عوارض و موانع متنوع طبیعی در مقابله با عملیات تهاجمی سنگین یگان‌های حمله‌ور در نقش دشمن، با تسلط بر راهبردهای رزمی و رصد اطلاعاتی و عملیاتی یگان‌های نفوذکننده مانع هرگونه فعالیت عملیاتی و تجسس اطلاعاتی دشمن شدند

وی ادامه داد این تکاوران و تفنگداران  با پشتیبانی یگانهای پدافند ساحلی نسبت به اجرای آتش سبک و سنگین توپخانه‌ای بر روی اهداف از پیش تعیین شده اقدام کردند و در مدت زمان بسیار کم توانستند مانع از پیشروی یگان‌های مهاجم شوند.

وی خاطرنشان کرد: انهدام واحدهای شناور یگان‌های حمله ور در نقش دشمن توسط شناورهای تندروی آذرخش، شهاب و رعد مجهز به راکت انداز، عملیات مین‌‌‌ریزی، دفاع ساحلی توسط توپخانه ساحلی، اجرای تازش موتوری در سواحل و هلی برن تفنگداران بوسیله بالگردهای یگان هوادریا از جمله دیگر عملیات‌های انجام شده در این مرحله از رزمایش بود.

امیر دریادار موسوی افزود: اجرای گشت هوایی به منظور تأمین امنیت هوایی نیروهای عمل کننده در سطح توسط تیزپروازان نیروی هوایی ارتش و همچنین رصد و پایش آسمان منطقه عملیات توسط نیروی پدافند هوایی از دیگر اقدامات شده در این رزمایش بود.

وی ادامه داد: همچین نیروهای تیپ 223 واکنش سریع با پشتیبانی آتش بالگردهای تهاجمی هوانیروز ارتش، با اجرای کمین نقطه‌ای و منطقه‌ای، مواضع نیروهای حمله ور در نقش دشمن را تصرف کردند.

امیر دریادار موسوی با اشاره به برقراری ارتباط امن میان یگان‌های عمل‌کننده با مراکز فرماندهی در این مرحله از رزمایش ذوالفقار 1400، گفت: عملیات جمع‌ آوری اطلاعات الکترونیکی و سیگنالی و ضد الکترونیکی نیروهای مهاجم، پایداری ارتباطات در فضای مطلق جنگ الکترونیک از جمله نقاط قوت این عملیات است که با موفقیت اجرا شد.

سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار 1400 ارتش با تاکید بر اینکه همه گزینه های دفاعی و تهاجمی ایران علیه دشمنان آماده و مهیاست، تصریح کرد: اقتدار نظامی ایران اسلامی نه تنها تهدیدی برای همسایگان نیست، بلکه برای جلوگیری از تهدیدات دشمنان است و قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران، همواره در خدمت امنیت منطقه بوده و خواهد بود.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دفاعی نظامی
پربیننده‌ترین اخبار دفاعی نظامی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 28 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!